Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Full Carbon Clincher of Alu Carbon Clincher?

Bob97
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 sep 2016 16:28

Bob97 26 feb 2018 20:13

Hoi,

Ik ben mij aan het oriënteren om nieuwe wielen te kopen. Ik twijfel echter nog of ik voor Full Carbon Clinchers moet gaan, of toch een set met een aluminium remvelg. Het voornaamste punt waar ik om twijfel is de duurzaamheid. Hoelang kan ik rijden met een carbon remvelg (ervanuitgaande dat ik de velg en remblokken regelmatig schoonmaak), En hoe zit het tegenwoordig met afdalen met FCC's? Ik heb namelijk verhalen gehoord dat ze de hitte moeilijk kwijt kunnen met een klapband als gevolg.

Ik hoor het graag

Bob97
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 sep 2016 16:28

Bob97 26 feb 2018 20:14

Ik zie nu dat ik dit bericht beter in de afdeling "Wielen" had kunnen plaatsen...

ldebruin
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:38

ldebruin 26 feb 2018 20:23

Ik had ook mijn twijfels, maar inmiddels niet meer. Afgelopen jaar vele afdalingen gedaan met mijn Giant SLR-1 carbon clinchers, zonder enig probleem. Soms ook langere tijd moeten remmen tussen de auto's. Ik vind de remprestaties bij droog weer minstens zo goed als die van de aluminium Fulcrum Racing 3 wielen die ik hiervoor had. Bij regen ook nog steeds vergelijkbaar. Wel is het zaak de door Giant voorgeschreven eigen remblokken te gebruiken. Schijnt belangrijk te zijn om de beloofde warmteafwikkeling te realiseren..... Slijtage is na ruim 5000 km nauwelijks nog te zien.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 feb 2018 21:41

Bob97 schreef: 26 feb 2018 20:14 Ik zie nu dat ik dit bericht beter in de afdeling "Wielen" had kunnen plaatsen...
En nog beter zou het zijn om de zoekfunctie even te gebruiken. :mrgreen:
Deze vraag is hier al ontelbare malen gesteld en ook beantwoordt.
Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie