Toekomst
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 27 okt 2017 23:01
heb net vernomen dat er voor de koude dagen zo als deze een verwarmd stuur en pedalen op de markt komt!
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Kan je, met wat creativiteit, zo op je fiets zettenTim specialized schreef: ↑01 mar 2018 09:02 heb net vernomen dat er voor de koude dagen zo als deze een verwarmd stuur en pedalen op de markt komt!
http://www.mlmparts.com/nl/handvat-verw ... w5EALw_wcB
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik zou het zelf niet weten. Ze zeggen dat alle merken, specialized op kop, eigen versnellingsapparaten gaan ontwikkelen om zo alles te kunnen integreren in de kader. Schijven zouden ook komen maar ik vind dat echt niet nodig op de weg.
Waarom zou iemand en fiets willen kopen waarop alleen onderdelen van één fabrikant passen? Zeker als het om Specialized gaat waar korting niet in het woordenboek staat snij je je toch wel lelijk in de vingers als je dat aanschaft.
Campagnolo Ultra Dork
Dat zouden dan de BMC Impec Concept en Specialized fUCI zijn?
De BMC gebruikt een interne versnellingsbak a la Pinion en de Specialized gebruikt 'gewoon' SRAM en eigen cranks.
Niet iets waarvan ik denk dat we over 5 of zelfs 10 jaar onze weg langs moeten zoeken, tenzij ze daadwerkelijk met iets beters komen en niet de versnellingsvariant van BB30... (Mavic Zap?)
De BMC gebruikt een interne versnellingsbak a la Pinion en de Specialized gebruikt 'gewoon' SRAM en eigen cranks.
Niet iets waarvan ik denk dat we over 5 of zelfs 10 jaar onze weg langs moeten zoeken, tenzij ze daadwerkelijk met iets beters komen en niet de versnellingsvariant van BB30... (Mavic Zap?)
Als het al zo is zal dat slechts voor het allerduurste segment gaan komen. Ik kan me niet voorstellen dat dit rendabel is. Geen enkele individuele fietsenfabrikant zal op kunnen tegen de jarenlange ervaring en grote oplages van de bestaande groepenleveranciers. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat het grote publiek erop zit te wachten. Het lijkt mij daarom zeer onwaarschijnlijk dat dit een serieuze trend gaat worden.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Dat geen consument er direct op zit te wachten sluit niet uit dat het wel gaat gebeuren. Specialized vindt natuurlijk niets mooier dan dat je ook voor vervangende onderdelen naar Specialized moet. Waar je dan idd de hoofdprijs gaat betalen. Maar ja ze slagen er nu ook in een flinke premium prijs te berekenen voor hun fietsen. Dus waarom niet voor toekomstige onderdelen ?Herman_N schreef: ↑01 mar 2018 15:25Als het al zo is zal dat slechts voor het allerduurste segment gaan komen. Ik kan me niet voorstellen dat dit rendabel is. Geen enkele individuele fietsenfabrikant zal op kunnen tegen de jarenlange ervaring en grote oplages van de bestaande groepenleveranciers. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat het grote publiek erop zit te wachten. Het lijkt mij daarom zeer onwaarschijnlijk dat dit een serieuze trend gaat worden.
Zeker met de voortschrijdende integratie van elektronica in fietsen is ook niet gezegd dat je ervaring met fietsonderdelen moet hebben. Misschien hebben fabrikanten van vergelijkbare elektronische apparaten wel verfrissende ideeën.
Tja wie zal het zeggen. Ik heb geen glazen bol, het lijkt mij in ieder geval onwaarschijnlijk dat dit een grote hit gaat worden. Ondertussen ga ik gewoon lekker fietsen en merk vanzelf wel hoe de rijwielen er over vijf jaar uitzienjsparie schreef: ↑01 mar 2018 15:57Dat geen consument er direct op zit te wachten sluit niet uit dat het wel gaat gebeuren. Specialized vindt natuurlijk niets mooier dan dat je ook voor vervangende onderdelen naar Specialized moet. Waar je dan idd de hoofdprijs gaat betalen. Maar ja ze slagen er nu ook in een flinke premium prijs te berekenen voor hun fietsen. Dus waarom niet voor toekomstige onderdelen ?Herman_N schreef: ↑01 mar 2018 15:25Als het al zo is zal dat slechts voor het allerduurste segment gaan komen. Ik kan me niet voorstellen dat dit rendabel is. Geen enkele individuele fietsenfabrikant zal op kunnen tegen de jarenlange ervaring en grote oplages van de bestaande groepenleveranciers. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat het grote publiek erop zit te wachten. Het lijkt mij daarom zeer onwaarschijnlijk dat dit een serieuze trend gaat worden.
Zeker met de voortschrijdende integratie van elektronica in fietsen is ook niet gezegd dat je ervaring met fietsonderdelen moet hebben. Misschien hebben fabrikanten van vergelijkbare elektronische apparaten wel verfrissende ideeën.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Neen, totaal niet. Ik vroeg mij dat gewoon af omdat we in een tijd van verandering leven
Verandering is van alle tijden.