Vandaag geklust aan de fiets
Vorige week dinsdag merkte ik dat mijn achter derailleur slecht schakelde, zag dat hij niet recht meer stond. Deraiileurhanger leek zowel lateraal als verticaal verbogen.
Besloten een Patrichter te kopen en gekozen voor de X-Tools van Wiggle. Donderdag besteld, vanochtend binnen en vanmiddag derailleurhanger gericht. Ging soepel, degelijke tool, schakelen is weer top!
Besloten een Patrichter te kopen en gekozen voor de X-Tools van Wiggle. Donderdag besteld, vanochtend binnen en vanmiddag derailleurhanger gericht. Ging soepel, degelijke tool, schakelen is weer top!
Da's toevallig, ik heb gisteren ook derailleur pad gerocht van mijn oude winterfiets, die ik weer aan het opbouwen was. Zat toch behoorlijk wat scheefstand in. Daarna ook mijn overige pads even gericht. Bij de crosser was er ook wel lichte afwijking, de rest gelukkig niet hoeven stellen. Leuke tool. Nadeel, moet de derrie weer effe fijn afstellen
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Vandaag mijn Bianchi compleet uit elkaar gehaald, schoongemaakt, en weer opgebouwd. Nieuwe derailleurkabels en fris stuurlintje. Meteen maar de nieuwe Farsport carbon wielen geplaatst.
Derailleurs en remhoeven schoongemaakt in een badje van lampenolie met een kwastje. Kwam aardig wat bagger uit, ondanks dat ik redelijk vaak mijn fiets schoonmaak.
Ketting ook helemaal gereinigd en ontvet. Ik ga Squirt maar weer eens een kans geven dit jaar.
Wat mij wel opviel bij de remkabels, die ik heb gerecycled was dat de gladde laag van de binnenkabels begint te bladeren. Deze moeten dus alsnog een keer vervangen.
Ook moet ik nog een klein stukje buitenkabel van de voorderailleur ertussen uit halen. Nu valt mijn stuur steeds naar rechts. Heel irritant. mooi klusje voor als het mooier weer wordt. Kan ik tenminste gewoon buiten staan.
Helaas kwam het stuurlint wat later met de post, en is het inmiddels donker. Dus geen fotootje.
Derailleurs en remhoeven schoongemaakt in een badje van lampenolie met een kwastje. Kwam aardig wat bagger uit, ondanks dat ik redelijk vaak mijn fiets schoonmaak.
Ketting ook helemaal gereinigd en ontvet. Ik ga Squirt maar weer eens een kans geven dit jaar.
Wat mij wel opviel bij de remkabels, die ik heb gerecycled was dat de gladde laag van de binnenkabels begint te bladeren. Deze moeten dus alsnog een keer vervangen.
Ook moet ik nog een klein stukje buitenkabel van de voorderailleur ertussen uit halen. Nu valt mijn stuur steeds naar rechts. Heel irritant. mooi klusje voor als het mooier weer wordt. Kan ik tenminste gewoon buiten staan.
Helaas kwam het stuurlint wat later met de post, en is het inmiddels donker. Dus geen fotootje.
2x Continental Competition tubes geplakt op de FFWD4R wielen. Kost wat tijd en moeite, maar dan heb je ook wat; 3 laagjes lijm op de velg en 2 op de tube - 2 dagen drogen tussen de laagjes in.
En oefening baart kunst - allebei weer kaarsrecht op de velg. Morgen of overmorgen de duimtest om te kijken of ze perfect vast zitten. Moet er namelijk wel de Alpen collen mee af deze zomer
En oefening baart kunst - allebei weer kaarsrecht op de velg. Morgen of overmorgen de duimtest om te kijken of ze perfect vast zitten. Moet er namelijk wel de Alpen collen mee af deze zomer
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
Aanlopend achterwiel. Vandaag eens geprobeerd het recht te maken. Helaas scheuren de spaken uit de velg....
Niet vandaag maar dinsdag, geen echte geknutsel aan de fiets maar een grondige kuisbeurt kan wonderen doen. Door het slechte weer zag ik bijna de kleur van de fiets onder de modder niet meer, eureka voor de ketting degreaser, ik had nooit gedacht dat ik de ketting na 1 beurt volledig proper ging krijgen. Na het kuisen de versnelling wat bijgesteld en remblokjes gecontroleerd op steentjes of metaaldeeltjes en licht opgeschuurd indien ze wat glansden. draait weer als een zonnetje nu
- Sweety2008
- Forum-lid
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11
Heb vandaag op de Ghost nieuwe banden erop gemonteerd. Voor de winter had ik de Schwalbe Marathon nu heb ik de Continental Grand Prix erop gedaan. Ben benieuwd hoe lekbestendig deze zijn.
Ghost Nivolet 6LC
-
- Forum-lid
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Dat kan ik alleen maar bevestigen.
- Sweety2008
- Forum-lid
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11
Ik had op de Bianchi altijd de Vittoria banden op. Daar had ik ook veel geluk mee. Op de Ghost zaten Marvic banden erop en daar had ik vaker problemen mee. Voor de herfst had ik dan de Schwalbe Marathon zij rollen wel niet zo fijn. Vond ze erg stug.
Dit is nu de eerste keer dat ik de Continental Grand Prix heb. Bij Fast Cycles in Blerick hebben ze mij deze aangeraden.
Ghost Nivolet 6LC