Het gaat mij niet om mijn gelijk te halen hoor Ik som puur de feiten op, nogmaals, ik ben zelf ook al 28 jaar wielrenner dus ik ken ook de psychologische kant van het fietsen. Je zit in een cadans en je trapt door. Ongeacht welk type pad het is. Zo gaat het gewoon. Daarom loop ik ook expres in het midden van het pad, dat "dwingt" de fietser om of een signaal te geven dat hij/zij eraan komt of om af te remmen, zodat ik erop kan anticiperen. Niet alleen voor mijn hond, maar zeker ook voor mijn eigen veiligheid. Een stap opzij van mijzelf zonder dat ik de fietser heb gehoord kan dezelfde gevolgen geven als mijn hond dat zou doen. Dan is de fietser zeker wel de Sjaak, voetgangers genieten een sterke bescherming in de verkeerswet.
Gelukkig gaat het eigenlijk altijd goed, dit was een exces. Echter de desbetreffende wielrenner kan hiermee wel de hele groep wielrenners mee in kwaad daglicht plaatsen in geval ik zelf geen wielrenner was geweest. Het is en blijft gewoon een gevaarlijke actie, ook voor de wielrenner zelf.
Blijft een feit dat de gemeente niet altijd voldoende nadenkt bij zogenaamde " "gedoogpaden". Hoe je het went of keert, fietsers en honden gaan gewoon niet altijd even goed samen.
Maar goed, zo gedogen we wel meer, waarvan ik denk, waarom heb je daar dan een wet voor uitgevonden...