Di2
Ik mocht van Bike24 ook kosteloos terug sturen, ze zouden ook onmiddellijk een andere opsturen.
Ik heb het uiteindelijk wel zelf opgelost gekregen met een Samsung tablet, met mijn gsm's (Moto E, G en X Play) lukte het niet.
Ben al blij dat ik niet de enige ben
Ondanks zo'n problemen zal ik nooit nog (vrijwillig) met een mechanische groepset rijden, DI2 is absoluut hemels (zo hemels dat mijn tweede fiets ook DI2 wordt)
Voor de MTB vind ik het toch nog wat duur aangezien ik daar maar 1000km per jaar mee rijd, dit jaar zelfs nog minder. Volgend jaar waarschijnlijk nog een stuk minder aangezien er een gravel monster komt waar MTB banden in kunnen (en waar dus de DI2 op komt)
Ik heb het uiteindelijk wel zelf opgelost gekregen met een Samsung tablet, met mijn gsm's (Moto E, G en X Play) lukte het niet.
Ben al blij dat ik niet de enige ben
Ondanks zo'n problemen zal ik nooit nog (vrijwillig) met een mechanische groepset rijden, DI2 is absoluut hemels (zo hemels dat mijn tweede fiets ook DI2 wordt)
Voor de MTB vind ik het toch nog wat duur aangezien ik daar maar 1000km per jaar mee rijd, dit jaar zelfs nog minder. Volgend jaar waarschijnlijk nog een stuk minder aangezien er een gravel monster komt waar MTB banden in kunnen (en waar dus de DI2 op komt)
-
- Forum-lid
Nou ik heb mijn fiets weer terug. Wat bleek; Shimano besteedt de software ontwikkeling voor E-tube uit aan een derde partij. Deze partij heeft de E-tube software (firmware update) geschreven voor een tablet. Dus de oplossing is E-tube wissen van je telefoon, opnieuw installeren op je Ipad en verbinding maken met je D-fly sensor. Mij is het nu gelukt en ik heb zelfs al de functie van de shifter buttons aangepast .scubadiver schreef: ↑02 mar 2018 17:32 Maar ik ben heel erg benieuwd wat het probleem bij jou is mont aigoual...
Aanvankelijk zei men bij Rose dat het goed was en de firmware was bijgewerkt. Dus ik proberen met mijn telefoon app, weer geen verbinding. Toen alles gewist en de E-tube app op mijn Ipad gedownload en het liep gesmeerd. Misschien een idee om een grote oranje sticker op de Shimano verpakkingen te zetten "Gebruik een tablet!"
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
- scubadiver
- Forum-lid
Bedankt voor deze informatie. Helaas werkt de e-tube software op mijn iPad 3 niet. Dus ik ga even op zoek naar iemand met een nieuwere iPad. Hoop dat als deze geüpdate is dat ik dan wel in het vervolg de telefoon kan gebruiken om te updaten.
Laatst gewijzigd door scubadiver op 05 mar 2018 17:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2
-
- Forum-lid
TL@ jij hebt (intuïtief misschien) het goede gedaan om de tablet er bij te pakken , bij mij ging het met een grote omweg via de dealer. Eind goed al goed zullen we maar zeggen...
Snap niet dat hierover niet beter wordt gecommuniceerd door Shimano...
-
- Forum-lid
Heb je de app eerst gewist? Want via Icloud wordt de telefoon app op je tablet gezet en die moet je niet hebben. Je moet echt de Ipad app downloaden..scubadiver schreef: ↑05 mar 2018 12:58 Bedankt voor deze informatie. Helaas werkt de e-tube software op mijn iPad 3 niet. Dus ik ga even op zoek naar iemand met een nieuwere iPad. Hoop dat als deze geüpdate is dat ik dan wel in het vervolg de telefoon kan gebruiken om te updaten.
Als je in de buurt van Arnhem woont mag je hier wel langskomen, op mijn tablet functioneert het. Stuur bij interesse maar en PB.
- scubadiver
- Forum-lid
Ik ga na mijn vakantie nog even proberen een anders even bij een vriend langs die een Samsung tablet heeft. Maar ik hou je aanbod in gedachten. Dank daarvoor!
Begrijp ik nu overigens goed dat je de e-tube tube app in het geheel niet op je telefoon kunt gebruiken, ook niet nadat je de firmware van de D-fly via een tablet hebt gewijzigd?
Begrijp ik nu overigens goed dat je de e-tube tube app in het geheel niet op je telefoon kunt gebruiken, ook niet nadat je de firmware van de D-fly via een tablet hebt gewijzigd?
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2
-
- Forum-lid
Ik heb E-tube na updaten van de firmware via mijn tablet niet meer op mijn telefoon gezet. Nu ben ik blij dat het werkt, misschien dat ik het later nog eens probeer.scubadiver schreef: ↑05 mar 2018 13:06 Begrijp ik nu overigens goed dat je de e-tube tube app in het geheel niet op je telefoon kunt gebruiken, ook niet nadat je de firmware van de D-fly via een tablet hebt gewijzigd?
Kennelijk gebruikt die update veel stroom, aangezien mijn batterij daarna helemaal leeg was. Na 1 uur het opladen deed hij het weer, toch wel vreemd als je bedenkt dat je 3000 km met een batterijlading zou moeten kunnen fietsen..
Ja. Zo kort mogelijk als je 'm in de zadelpen doet, maar het kan zijn dat het bereik dan te zwak is (dit was bij mij zo). Dus heb ik 'm bij het balhoofd gemonteerd en dan heb je een iets langer kabeltje nodig (junction > balhoofd).
Dank. Dan ga ik dat doen en ook meteen de kabel in een krimpkousje doen samen met de buitenkabel voor de achterrem.
If it's not fixed, it's broken.
Zitten er grote verschillen tussen de vorige en de nieuwe Ultegra Di2?
Ik kan een 2017 fiets met de oude versie kopen en ik vraag mij af, als de verschillen groot zijn, of ik niet beter een 2018 model kan kopen. Wordt de 2017 uirvoering wel al met de nieuwe voor D-fly geschikte batterij geleverd?
Ik kan een 2017 fiets met de oude versie kopen en ik vraag mij af, als de verschillen groot zijn, of ik niet beter een 2018 model kan kopen. Wordt de 2017 uirvoering wel al met de nieuwe voor D-fly geschikte batterij geleverd?
Courir c'est mourir un peu