Boycot Vista!
Ach als je de echte problemen oplossen te ingewikkeld vindt, dan kan je altijd nog een paar bedrijven of een product boycotten. Maar als ze echt wat aan de oorzaken van school shootings willen doen, dan moeten ze misschien eerst maar eens beginnen met een fatsoenlijke wapenwetgeving, een betaalbare en beschikbare (psychische) gezondheidszorg. En als ze dan ook nog eens naar hun cultuur kijken, waarin ze elk probleem met een oorlog proberen op te lossen, dan hebben ze in ieder geval een begin om school- en massa shootings op te lossen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Die fatsoenlijke wapenwetgeving wordt juist gedwarsboomd door de NRA en als er niemand moord en brand roept is er ook geen commotie waar het bedrijf op moet reageren.
Ik vind het soms best een goede ontwikkeling dat bedrijven door de consument tot de orde geroepen kunnen worden via social media.
Maar goed, in de VS zijn inmiddels zoveel vuurwapens in de omloop dat het aanpassen van wapenwetgeving geen reet meer gaat oplossen. Hier in NL kun je al aan een wapen komen als je een beetje je best doet, dat moet daar helemaal makkelijk zijn, ook al zouden ze voor een totaalverbod gaan. Wil je iets oplossen dan moet je het toch echt in het aanpakken van ongelijkheid gaan zoeken.
Ik vind het soms best een goede ontwikkeling dat bedrijven door de consument tot de orde geroepen kunnen worden via social media.
Maar goed, in de VS zijn inmiddels zoveel vuurwapens in de omloop dat het aanpassen van wapenwetgeving geen reet meer gaat oplossen. Hier in NL kun je al aan een wapen komen als je een beetje je best doet, dat moet daar helemaal makkelijk zijn, ook al zouden ze voor een totaalverbod gaan. Wil je iets oplossen dan moet je het toch echt in het aanpakken van ongelijkheid gaan zoeken.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zijn de highschoolshootings te wijten aan ongelijkheid? Volgens mij niet, eerder gebrek aan toegankelijke zorg en ondersteuning.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Dat is toch ongelijkheid?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Kan inderdaad een interpretatie van ongelijkheid zijn. Zo had ik hem niet gelezen.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Ik had dezelfde reactie getikt, maar besefte me ineens dat er een andere ongelijkheid bedoeld werd (ik las "apartheid")daniel1975 schreef: ↑04 mar 2018 21:26Kan inderdaad een interpretatie van ongelijkheid zijn. Zo had ik hem niet gelezen.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Doe hier alleen aan mee voor je eigen gemoedsrust.
Vista zal er niet mee zitten dat er misschien 1000 helmen of paar schoenen minder verkocht worden.
Het probleem moet op een ander niveau worden aangepakt, maar zolang geld regeert hoef je daar ook geen verandering te verwachten.
Vista zal er niet mee zitten dat er misschien 1000 helmen of paar schoenen minder verkocht worden.
Het probleem moet op een ander niveau worden aangepakt, maar zolang geld regeert hoef je daar ook geen verandering te verwachten.
Er is in de VS wel meer ongelijkheid en sterker nog, de weinige wapenwetten die er zijn, zijn er voor een groot deel op gericht om de arme onderklasse, waarin de Afro-Amerikanen oververtegenwoordigd zijn bij de vuurwapens weg te houden.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
De initiatiefnemers van die boycot zullen wel wat hoger hebben ingezet dan 1000 helmen en een paar schoenen neem ik aan.Wiliertoerist schreef: ↑04 mar 2018 23:33 Doe hier alleen aan mee voor je eigen gemoedsrust.
Om een bedrijf te gaan boycotten omdat ze wapens produceren is een beetje hypocriet. Het is toch echt dankzij het wapenarsenaal van de NAVO (voornamelijk de VS) dat wij van onze vrijheden kunnen genieten. Nu begrijp ik dat het vooral gericht is tegen de NRA. Dat kan ik dan weer wel begrijpen. Het lijkt mij ook niet wenselijk als een dergelijke organisatie zoveel macht zou hebben in Nederland maar dat is dan weer een binnenlandse kwestie waar ik mij niet mee ga bemoeien.
Ik "boycot" ze gewoon omdat de schoenen te smal zijn en omdat ik koppijn van de helmen krijg. En dan ben ik gratis en voor niks politiek correct .
Campagnolo Ultra Dork
Ieder moet dit voor zichzelf uitmaken. Ik neem m'n stroom af van een groene coöperatieve, ik zit bewust niet bij een grootbank, in m'n pensioenspaarfonds heb ik ook bewust gekozen voor ethische beleggingen. Ik ben ook niet heiliger dan de paus. Ik koop behoorlijk wat spulletjes op Aliexpress waarvan ik niet weet hoe ze gemaakt worden. Maar dat weet ik bij grote merken ook niet.
Maar wat druk op multinationals kan geen kwaad. De NRA is echt niet ok en ze hebben zo'n 5 miljoen leden. Die extra voordelen afschaffen zal een groot bedrijf echt geen pijn doen. Maar het is een principskwestie. Delta airlines had vorig jaar bijvoorbeeld maar 13 tickets met NRA korting verkocht als ik me niet vergis.
Maar wat druk op multinationals kan geen kwaad. De NRA is echt niet ok en ze hebben zo'n 5 miljoen leden. Die extra voordelen afschaffen zal een groot bedrijf echt geen pijn doen. Maar het is een principskwestie. Delta airlines had vorig jaar bijvoorbeeld maar 13 tickets met NRA korting verkocht als ik me niet vergis.