Hi allemaal,
In de editie van Februari 2018 van Fiets is er een artikel over een test van de nieuwe WIllier Cento 10NDR.
In de scores, "onze cijfers", is de score voor "Meetwaarden" vrij laag, nmlk een 6.
Ik vroeg me af wat de reden voor de lage score is en wat er precies bedoeld wordt met meetwaarde, ofwel wat wordt gemeten en wanneer is de score hoog of laag.
Heeft iemand een idee ?
Grt
Willer Cento 10NDR
Hoi,
Bedankt voor de reacties.
Ik dacht dat "snelle" fietsen een hoge torsie- en bracket stijfheid moeten hebben. Is met deze lage waarden dit dan een slap frame of zo. Wat voor nadelen kunnen er aan zitten ?
Ik ben op zoek naar een comfortabele racefiets en deze Willier, vanwege het verings element in de achterbrug, lijkt me een goede kandidaat. Maar zo'n lage stijfheid lijkt me nadelig voor de prestaties ?
Groet Ruud
Bedankt voor de reacties.
Ik dacht dat "snelle" fietsen een hoge torsie- en bracket stijfheid moeten hebben. Is met deze lage waarden dit dan een slap frame of zo. Wat voor nadelen kunnen er aan zitten ?
Ik ben op zoek naar een comfortabele racefiets en deze Willier, vanwege het verings element in de achterbrug, lijkt me een goede kandidaat. Maar zo'n lage stijfheid lijkt me nadelig voor de prestaties ?
Groet Ruud
Je betaalt toch 5000 euro voor de goedkoopste uitvoering. Dan ben je er met alleen de looks en het merkje niet vind ik.
Het kan wel zijn dat de stijfheid ruim voldoende is voor ts en dat het rijdt als een vliegend tapijt maar het zou al knap zijn als hij een Trek Domane of Specialized Roubaix die de helft kost op dat gebied overklast.
Het kan wel zijn dat de stijfheid ruim voldoende is voor ts en dat het rijdt als een vliegend tapijt maar het zou al knap zijn als hij een Trek Domane of Specialized Roubaix die de helft kost op dat gebied overklast.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 1253
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Torsie- en bracket stijfheid zijn zo van die dingetjes waarmee je een fiets zogezegd objectief kunt beoordelen. In de praktijk voldoet ieder modern frame ruimschoots. Als je zou vergelijken met een stalen raceframe van voor de jaren 2000 is dit frame zelfs keihard te noemen. En met die oude fietsjes werden ook cols afgereden, werd ook mee gesprint en ze konden er ook mee door de bochten.
Veel moderne frames zijn nu zelfs zo stijf gemaakt dat er schokdempers (isospeed decoupler....) moeten ingebouwd worden voor het comfort......
Veel moderne frames zijn nu zelfs zo stijf gemaakt dat er schokdempers (isospeed decoupler....) moeten ingebouwd worden voor het comfort......
Ik vind mijn vaatdoek in zekere zin fijner rijden dan mijn stijvere frame...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13940
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Hard en Stijf zijn twee verschillende dingen. Net zoals comfort en slap.
Beide hebben natuurlijk wel invloed op elkaar maar kan kan geen evenredige lijn trekken.
Ik zeg het wel vaker, het gaat om de balans. Met een juiste balans is het veel makkelijker om op de grens te rijden.
Beide hebben natuurlijk wel invloed op elkaar maar kan kan geen evenredige lijn trekken.
Ik zeg het wel vaker, het gaat om de balans. Met een juiste balans is het veel makkelijker om op de grens te rijden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01
Is er iemand met real-life ervaring met dit frame?
Zo ja, hoe bevalt deze?
Geometrie past goed bij mijn 'langere benen, korter bovenlijf' lichaamsbouw.
Ik heb nu een Wilier die goed bevalt en heb aardig wat Wilier fietskleding, dus kan nooit meer een ander merk gaan rijden
Zo ja, hoe bevalt deze?
Geometrie past goed bij mijn 'langere benen, korter bovenlijf' lichaamsbouw.
Ik heb nu een Wilier die goed bevalt en heb aardig wat Wilier fietskleding, dus kan nooit meer een ander merk gaan rijden