Canyon
Het best met een cassette afnemer. Daarna schuif je de plaat zo eraf. Het kan ook quick and dirty met een kniptang het hele ding naar zijn mallemoeren knippen, buigen, trekken.
Ik adviseer de eerste manier.
https://cyclewear.eu/media/catalog/prod ... tl0032.jpg
Heb je iets soortgelijks nodig.
Ik adviseer de eerste manier.
https://cyclewear.eu/media/catalog/prod ... tl0032.jpg
Heb je iets soortgelijks nodig.
Je krijgt alle gemaakte kosten terug (dus verzendkosten en doos)Eddy Merckx schreef: ↑06 mar 2018 10:50 Je hebt bij Canyon 30 dagen retourrecht. Krijg je dan alle kosten terug (fiets + verzendingskosten + Bike guard doos), of enkel de naakte kosten van de fiets.
-
- Forum-lid
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 15 feb 2018 09:27
Ik twijfel tussen 2 fietsen. Voorwaarden: ik wil carbon, comfort en geen schijfremmen. Dan kom ik uit bij de Endurace CF 7.0 of 8.0
https://www.canyon.com/nl/road/endurace ... f-7-0.html
https://www.canyon.com/nl/road/endurace ... f-8-0.html
de 2 verschillen zijn: Ultegra vs 105 en DT SWISS P 1800 vs MAVIC AKSIUM
Wanneer werden de Ultegra en 105 het laatst geüpdatet? Welke is meer recent?
https://www.canyon.com/nl/road/endurace ... f-7-0.html
https://www.canyon.com/nl/road/endurace ... f-8-0.html
de 2 verschillen zijn: Ultegra vs 105 en DT SWISS P 1800 vs MAVIC AKSIUM
Wanneer werden de Ultegra en 105 het laatst geüpdatet? Welke is meer recent?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6217
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Als dat de enige verschillen zijn, zou ik altijd voor Ultegra gaan.
Maar ik vermoed dat ook de prijs verschillend is. Als dat verschil beperkt is, dan zou ik voor Ultegra gaan. Is dat verschil aanzienlijk, dan is 105 beter value for money. (Volgens mij is de 105 later geupdate dan de Ultegra en zit dus qua niveau op dat van de Ultegra van de vorige generatie).
Verschil in wielen kan ik je niets over vertellen.
Maar ik vermoed dat ook de prijs verschillend is. Als dat verschil beperkt is, dan zou ik voor Ultegra gaan. Is dat verschil aanzienlijk, dan is 105 beter value for money. (Volgens mij is de 105 later geupdate dan de Ultegra en zit dus qua niveau op dat van de Ultegra van de vorige generatie).
Verschil in wielen kan ik je niets over vertellen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
de framesets Ultimate CF SLX disk of een Ultimate CF SL disk, die lijken wel heel erg op elkaar. zijn er grote verschillen tussen de twee?
ik kon afgelopen zaterdag op bikemotion ook niet direct zien.
anders dan 1100euro; beschikbare kleurtjes; 100gr frame gewicht.
zo'n stempelkaart (2km/h sneller; iedere trap=raak enz) kunnen we alvast wegleggen.
indien ik een frameset ga opbouwen geeft dit nogal wat ademruimte voor een leukere wielset, direct juiste zadel, geliefde groepset etc. en 1500euro dan ben je een dief van je eigen portemonnee.
de tweede winnaar ben ik zelf, een frame afmonteren is best leuk werk.
ik kon afgelopen zaterdag op bikemotion ook niet direct zien.
anders dan 1100euro; beschikbare kleurtjes; 100gr frame gewicht.
zo'n stempelkaart (2km/h sneller; iedere trap=raak enz) kunnen we alvast wegleggen.
indien ik een frameset ga opbouwen geeft dit nogal wat ademruimte voor een leukere wielset, direct juiste zadel, geliefde groepset etc. en 1500euro dan ben je een dief van je eigen portemonnee.
de tweede winnaar ben ik zelf, een frame afmonteren is best leuk werk.
Ik heb om dezelfde reden de Endurace SL gekozen en niet de SLX. Vond het de meerprijs van de SLX niet waard.
Prijsverschil was 1500 euro (2017), en zat hem enkel in het frame en de wielen (Zipp 30 tov Reynolds carbon)
Ik denk dat wij als hobby-fietsers het verschil tussen SL en SLX niet merken.
Prijsverschil was 1500 euro (2017), en zat hem enkel in het frame en de wielen (Zipp 30 tov Reynolds carbon)
Ik denk dat wij als hobby-fietsers het verschil tussen SL en SLX niet merken.
Ik ben in de markt voor een Ultimate slx. Ik rij nu een Cervelo s2 uit 2010 in maat 56, stuurpen van 10cm, 1 spacer en ben 181 met korte pootjes. Ik was van plan een M te bestellen.
Dit weekend op Bikemotion proefgereden. De M was gewoon te groot, een S (54) pastte veel beter. Voor mij een verrassing. In de geometrietabel zie ik inderdaad dat de reach van een S maar 9 mm korter dan mijn huidige S2. Een S wordt door Canyon echter geadviseerd tot 1.78m
Ik kan natuurlijk een S bestellen met een 1 cm langere stuurpen. Toch hier de vraag of er meer mensen met een vergelijkbare ervaring zijn. Is de reach van het stuur wellicht groter? Tikkie twijfel heb ik toch wel.
Dit weekend op Bikemotion proefgereden. De M was gewoon te groot, een S (54) pastte veel beter. Voor mij een verrassing. In de geometrietabel zie ik inderdaad dat de reach van een S maar 9 mm korter dan mijn huidige S2. Een S wordt door Canyon echter geadviseerd tot 1.78m
Ik kan natuurlijk een S bestellen met een 1 cm langere stuurpen. Toch hier de vraag of er meer mensen met een vergelijkbare ervaring zijn. Is de reach van het stuur wellicht groter? Tikkie twijfel heb ik toch wel.
Laatst gewijzigd door marsman op 06 mar 2018 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Ik heb net een Ultimate slx binnen gekregen in maat M ben ongeveer even lang als jij bent (1m79). Ben er nu een paar weken op aan het fietsen. Hiervoor had ik ook een Ultimate CF maar dan uit 2010. De reach en stack ontliepen elkaar niets, stack 1mm lager en reach gelijk. Op de oude zat ik met de verlaagde headset (4.5mm) en 12cm stuurpen. Bij de fiets had ik een 12cm aerostuur besteld omdat de reach en drop van het aerostuur gelijk is aan mijn oude compact stuur. De bikefitter heeft het zadel een flink stuk achteruit gezet, waardoor ik ook een korter stuur nodig had (gelukkig had ik al een 11cm binnen gekregen). De zadelhoogte is nu 76cm en een 110/410 stuur erop. Canyon zegt zelf dat de lengte van een aerostuur te vergelijken is met een stuurpen en stuur van dezelfde lengte, maar stiekem heb ik het idee dat het stuur iets langer is, maar dit kan ook komen doordat mijn zadel nu verder achteruit staat.marsman schreef: ↑06 mar 2018 19:36 Ik ben in de markt voor een Ultimate slx. Ik rij nu een Cervelo s2 in maat 56 en een stuurpen van 10cm en ben 181 met korte pootjes. Ik was van plan een M te bestellen. Dit weekend op Bikemotion proefgereden. De M was te groot, een S (54) pastte veel beter. Voor mij een verrassing. In de geometrietabel zie ik inderdaad dat de reach van een S maar 9 mm korter dan mijn huidige S2. Een S wordt door Canyon echter geadviseerd tot 1.78m
Ik kan natuurlijk een S bestellen met een iets langere stuurpen. Toch hier de vraag of meer mensen met een vergelijkbare ervaring zijn. Is de reach van het stuur wellicht groter? Tikkie twijfel heb ik toch wel.
Ondanks dat de stack (bijna) gelijk is met mijn oude, heb ik nu wel een 5mm spacer er tussen, dit komt ook omdat het zadel 1.2cm hoger is komen te staan, dus zit ik nu dieper.
Waarom denk jij dat de M voor jou te groot is? Als je met 1m81 korte pootjes hebt, heb je juist in verhouding een langer bovenlichaam, dus zou je volgens mij eerder op een M kunnen, dan iemand met een korter bovenlichaam in verhouding met de benen.
Hopelijk heb je er wat. Succes
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
mooie paintjob van een Aeroad....
-
- Forum-lid
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 05 sep 2017 14:14
Hi,roelw schreef: ↑02 mar 2018 09:56 Ik overweeg de aanschaf van een Canyon met Ultegra R8000 en schijfremmen.
Logischerwijze kom ik terecht bij de Ultimate CF SL 8.0 van 2800€ (Ik heb ook al 2 Ultimate's in maat L en die bevallen me zeer goed): https://www.canyon.com/nl/road/ultimate ... c-8-0.html
Maar als ik ook eens naar de Endurace tegenhanger kijk merk ik dat er zeer weinig verschil is in geometrie voor de vergelijkbare Endurace CF SL 8.0, wel in prijs: 2600€: https://www.canyon.com/nl/road/endurace ... c-8-0.html
Afmontage is bijna gelijk behalve een Antares versus Aliante zadel en DT PR1600 verus E1800 wielset.
Geometrie in maat L Ultimate versus Endurace:
Zitbuislengte 552 versus 554mm (slechts 2mm verschil)
Bovenbuis 568mm versus 571mm (slechts 3mm verschil)
Balhoofdbuis 174mm versus 184mm (slechts 1 cm verschil)
Balhoofdhoek 73° versus 73,3°
Zitbuishoek en achterbrug zijn gelijk
Wielbasis 1011mm versus 1006mm (slechts 5mm verschil)
Stack 592mm versus 604mm (12mm verschil)
Reach 399mm verus 389mm (10mm verschil)
De geometriën lijken heel sterk op elkaar en het kleine verschil in stack en reach zou je kunnen opvangen met een stuurpen van 1cm langer en een spacer minder onder je stuurpen te monteren.
Beide frames kunnen max 30mm banden aan.
Mag ik concluderen dat er weinig verschil merkbaar zal zijn tussen beide fietsen of zie ik iets over het hoofd?
Bijkomende vraag in de rand: Waarom geven veel fabrikanten 30mm als maximum bandbreedte aan (onder andere Canyon, Ritchey Road Logic, de nieuwe Rose X-Lite,... ) maar de meeste banden komen standaard in 23mm, 25mm; 28mm en 32mm (Continental GP4000, Gatorskin, Schwalbe One, Schwalbe Durano,...).
Ik weet wel dat er ook 30mm banden bestaan maar die zijn toch eerder zeldzaam.
Ik heb eind vorig jaar beide fietsen getest en ben uiteindelijk voor de Ultimate gegaan. Nog geen seconde spijt van gehad. De zithouding zal je in beperkte mate min of meer gelijk kunnen krijgen op beide fietsen, maar ik vind het sturen op de Ultimate veel directer. De Endurace is een heel goede fiets maar de Ultimate is vinniger. Zeker als je al gewend bent aan een Ultimate lijkt me dat het interessantste.
Uiteindelijk zit er niet zo veel verschil tussen. Maar vermits ik nog maar net begin met fietsen wou ik de optie open houden om sportiever te rijden.
Groet
Michael