Carbon clinchers uit China vragen
-
- Forum-lid
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51
Welke Kingstop kleur gebruik je? Voor Campagnolo staan er veel kleurtjes en allemaal voor carbon.
Nou ja, remblokken voor aluminium zijn niet hetzelfde als die voor carbonvelgen.nielsh schreef: ↑17 feb 2018 08:48Goed om te horen, maar bedoel jij iets specifieks met de "juiste" ?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Zover reikt mijn kennis inmiddels.. Ik dacht de "juiste" onder de carbon varianten.
Gek van de weg, de MTB en het gravel
Kan iemand ook aangeven in hoever je verschil merkt tussen een 50x25 fullcarbon setje van farsports en een handgemaakte vergelijkbare set van bijv wheeltec of een mavic/zipp a 1100-1500 euro. Is de meerwaarde van die sets het waard en waaraan merk je dat?
Bijv een 50mm hoge set van Wheeltec (Tailwind 45/50) kost 1126 en weegt 1490gr. Hoe zwaar is een vergelijkbaar farsports setje en is die van Wheeltec echt veel beter?
Bijv een 50mm hoge set van Wheeltec (Tailwind 45/50) kost 1126 en weegt 1490gr. Hoe zwaar is een vergelijkbaar farsports setje en is die van Wheeltec echt veel beter?
Misschien kan iemand mij helpen. Ik zie dat Farsports drie uitvoeringen heeft van de 50mm hoge en 25mm brede velgen:
- FSC50CM-25, dat is de UCI goedgekeurde versie en heeft een iets andere vorm dan de andere twee (iets minder breed bij de spaken)
- FSC50CM-25U, met U vormige velg
- FSC50CM-25T, tubeless ready versie, zelfde vorm als de U
Mijn vragen:
- wat is de meeste logische vorm: UCI goedgekeurde of de U-vorm? De U-vorm is wat moderner dacht ik en volgens de laatste inzichten wat meer aero?
- Is er een nadeel om de tubeless versie te nemen? Als je daar een gewone draadband op legt zit die dan net zo goed als op de niet tubeless versie?
Als de U vorm de meest 'logische' is en er zitten geen nadelen aan de tubelessversie dan lijkt me dat de beste koop. Eens?
- FSC50CM-25, dat is de UCI goedgekeurde versie en heeft een iets andere vorm dan de andere twee (iets minder breed bij de spaken)
- FSC50CM-25U, met U vormige velg
- FSC50CM-25T, tubeless ready versie, zelfde vorm als de U
Mijn vragen:
- wat is de meeste logische vorm: UCI goedgekeurde of de U-vorm? De U-vorm is wat moderner dacht ik en volgens de laatste inzichten wat meer aero?
- Is er een nadeel om de tubeless versie te nemen? Als je daar een gewone draadband op legt zit die dan net zo goed als op de niet tubeless versie?
Als de U vorm de meest 'logische' is en er zitten geen nadelen aan de tubelessversie dan lijkt me dat de beste koop. Eens?
Ik heb ut even bekeken en haal eruit ze allebei UCI goedgekeurd zijn.
En dan is het de vraag wat beter is de buikige of de U vorm......met betrekking tot de zijwindgevoeligheid want voor de rest zal het bitter weinig uitmaken.
Mijn vermoeden is dat de buikige aerodynamisch ietsje beter is en de U vormige ietsje beter qua zijwindgevoeligheid, maar dat is speculatie mijnerzijds,
Er is wel een niet geheel te verwaarlozen verschil in gewicht.....
De tubeless versie KAN verschil maken bij het monteren van banden, over het algemeen is de montage lastiger bij tubeless velgen, verdere nadelen zijn er niet.
Heb je geen interesse in tubeless, dan zou ik die velg ook niet kiezen, het on the road fixen van een lekke band kan een hobbelig ritje opleveren...
Verder punt van overweging zou kunnen zijn de beoogde bandbreedte.
Overweeg je bredere banden , dan zou ik kiezen voor de U vorm omdat de toroidale vorm van de buikige velg nogal wordt verstoord door de band en dan vervalt ieder aerodynamisch voordeel.
En dan is het de vraag wat beter is de buikige of de U vorm......met betrekking tot de zijwindgevoeligheid want voor de rest zal het bitter weinig uitmaken.
Mijn vermoeden is dat de buikige aerodynamisch ietsje beter is en de U vormige ietsje beter qua zijwindgevoeligheid, maar dat is speculatie mijnerzijds,
Er is wel een niet geheel te verwaarlozen verschil in gewicht.....
De tubeless versie KAN verschil maken bij het monteren van banden, over het algemeen is de montage lastiger bij tubeless velgen, verdere nadelen zijn er niet.
Heb je geen interesse in tubeless, dan zou ik die velg ook niet kiezen, het on the road fixen van een lekke band kan een hobbelig ritje opleveren...
Verder punt van overweging zou kunnen zijn de beoogde bandbreedte.
Overweeg je bredere banden , dan zou ik kiezen voor de U vorm omdat de toroidale vorm van de buikige velg nogal wordt verstoord door de band en dan vervalt ieder aerodynamisch voordeel.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Dank je dat je er in bent gedoken. Je hebt gelijk ja, zowel de buik als de U zijn UCI goedgekeurd, Gewichtsverschil is er toch niet. Keuze is tussen aero en zijwindgevoeligheid lijkt het. Banden zullen 25 of 26 mm zijn en dan lijkt de U in Tubeless uitvoering een logische keuze dus.
-
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
De wielen van Farsports zijn ook handgemaakt, ze worden precies zoals je wilt hebben voor je gespaakt. Je hebt dan ook de keuze voor verschillende naven, spaken, nippels en natuurlijk velgen, breedte, hoogte, tubeless ready, met of zonder spaakgaten, gewone clinchers of tube. De wielen vind ik goed gespaakt, gelijkmatige spaakspanning en tot nu toe heb ik bij geen enkele van de van de vijf wielset, variërend van racefiets velgrem 25/38/50 (3 sets), disc road 25/38 (1 set), mtb hookless 30/30 (1 set) een probleem gehad. Allemaal tubeless ready met DT 350 en 240 naven en Sapim CX-ray spaken. Mijn dochter rijd er ITU du- en triathlon wedstrijden mee, UCI goedgekeurd. Gewoon een mailtje naar Sandy van Farsports sturen en een prijs (ca. € 500-700) vragen voor wat je wilt. Gewicht van mijn recente TLR wielset road disc 25/38 is 1536 gram, gewogen op een keukenweegschaal.NuitKor schreef: ↑28 feb 2018 23:21 Kan iemand ook aangeven in hoever je verschil merkt tussen een 50x25 fullcarbon setje van farsports en een handgemaakte vergelijkbare set van bijv wheeltec of een mavic/zipp a 1100-1500 euro. Is de meerwaarde van die sets het waard en waaraan merk je dat?
Bijv een 50mm hoge set van Wheeltec (Tailwind 45/50) kost 1126 en weegt 1490gr. Hoe zwaar is een vergelijkbaar farsports setje en is die van Wheeltec echt veel beter?
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
-
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
T staat voor Tubeless ready met het hobbeltje in het velgbed, waarin de rand van de band extra wordt vastgezet.LD002 schreef: ↑08 mar 2018 20:03 Misschien kan iemand mij helpen. Ik zie dat Farsports drie uitvoeringen heeft van de 50mm hoge en 25mm brede velgen:
- FSC50CM-25, dat is de UCI goedgekeurde versie en heeft een iets andere vorm dan de andere twee (iets minder breed bij de spaken)
- FSC50CM-25U, met U vormige velg
- FSC50CM-25T, tubeless ready versie, zelfde vorm als de U
U staat voor een gewone clincher versie, voor banden met binnenband.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
Ik zit te kijken naar een trainingssetje van 38mm hoog en 25mm breed van Farsports.
Nu zie ik verschillende opties qua naven, welke is nou de beste prijs/kwaliteit? Ga je het verschil echt merken? Duurzaam is opzich wel belangrijk (ivm gebruik bij slecht weer/natte wegen) dus goed afgedichte naven/lagers is wel belangrijk.
Bitex Hub A713SB/AR12(Black/ White/ Red), 305g/set
Novatec Hub A291SB/F482SB(Black/ White/Red), 315g/set
Edhub (Black/ Red), 260g/set
Yuhub Straight pull (Black), 280g/set
DT Swiss 350s hub (Black), 320g/set
Chrisking en DT Swiss 240s is ook een optie, maar dan komen de prijzen boven mijn budget.
Nu zie ik verschillende opties qua naven, welke is nou de beste prijs/kwaliteit? Ga je het verschil echt merken? Duurzaam is opzich wel belangrijk (ivm gebruik bij slecht weer/natte wegen) dus goed afgedichte naven/lagers is wel belangrijk.
Bitex Hub A713SB/AR12(Black/ White/ Red), 305g/set
Novatec Hub A291SB/F482SB(Black/ White/Red), 315g/set
Edhub (Black/ Red), 260g/set
Yuhub Straight pull (Black), 280g/set
DT Swiss 350s hub (Black), 320g/set
Chrisking en DT Swiss 240s is ook een optie, maar dan komen de prijzen boven mijn budget.
goedendag
Ik ben zelf ook in de markt voor een setje carbon velgen uit china. echter wil ik losse velgen en deze zelf gaan spaken.
Nu kwam ik via dit forum(en via aliexpress) uit op Farsports en Helin liu.
Nu zijn de prijzen van de velgen die ik op het oog heb niet heel erg verschillend van elkaar. Wel is farsport duurder met verzenden. Weet iemand toevallig waar dit verschil in zit?
Ook heb ik bij bijde de mogelijkheid om te bestellen via de website en te betalen met paypal. Is dit een betere optie dan via aliexpress?
En is farsports die 25 euro extra verzend kosten het waard?
Ik ben benieuw wat jullie ervaringen zijn met deze twee leveranciers. Ik kon hiet op het forum niet heel veel over vinden namelijk.
Of zijn er nog andere leveranciers die net zo goed zijn als de twee boven genoemd?
Groeten
Stephan
Ik ben zelf ook in de markt voor een setje carbon velgen uit china. echter wil ik losse velgen en deze zelf gaan spaken.
Nu kwam ik via dit forum(en via aliexpress) uit op Farsports en Helin liu.
Nu zijn de prijzen van de velgen die ik op het oog heb niet heel erg verschillend van elkaar. Wel is farsport duurder met verzenden. Weet iemand toevallig waar dit verschil in zit?
Ook heb ik bij bijde de mogelijkheid om te bestellen via de website en te betalen met paypal. Is dit een betere optie dan via aliexpress?
En is farsports die 25 euro extra verzend kosten het waard?
Ik ben benieuw wat jullie ervaringen zijn met deze twee leveranciers. Ik kon hiet op het forum niet heel veel over vinden namelijk.
Of zijn er nog andere leveranciers die net zo goed zijn als de twee boven genoemd?
Groeten
Stephan