Ik heb mijn fiets net teruggekregen van de fietsenmaker, na winterbeurt. Nu heeft de fietsenmaker mijn casette vervangen. was een 11-32 en is nu een 12-30.
Wat kan ik daar van verwachten?
en hoe gebruikelijk is het dat je fietsenmaker dit zonder ruggespraak verandert?
Ik weet niet zo goed wat gewoon is maar ik ben enigzins verbaast. Met een auto of laptop zou ik zoiets niet zo snel verwachten namelijk maar ik weet wel meer dingen niet hoe ze in de fietswereld werken, dus denk vraag hier even.
Vervanging casette
Je caSSette is ongevraagd door een ander type vervangen. Dat is beslist niet normaal. 11-32t is courant, dus niet snel uit voorraad. De verschillen zijn klein. Veel renners geven de voorkeur aan een 12t als kleinste kransje. dat dan weer wel.
lol ik schreef het zelfs 2 keer fout. dank voor de subtiele correctie
Is fijn dat de verschillen niet zo groot zijn. Enige waar ik bang voor ben is dat mijn topsnelheid wat lager uit gaat komen (voor die ene blauwe maandag waar ik met windkracht 6 in mijn rug op mooi asfalt rij)
Ik neem aan dat ik mijn benen iets sneller moeten draaien om zelfde snelheid voor elkaar te krijgen.
Is dit iets waar je je fiets voor terug zou sturen? Ik wil niet moeilijk doen richting fietsemaker maar heb er wel een beetje moeite met de gedachte dat er iets anders aan mijn fiets is
Is fijn dat de verschillen niet zo groot zijn. Enige waar ik bang voor ben is dat mijn topsnelheid wat lager uit gaat komen (voor die ene blauwe maandag waar ik met windkracht 6 in mijn rug op mooi asfalt rij)
Ik neem aan dat ik mijn benen iets sneller moeten draaien om zelfde snelheid voor elkaar te krijgen.
Is dit iets waar je je fiets voor terug zou sturen? Ik wil niet moeilijk doen richting fietsemaker maar heb er wel een beetje moeite met de gedachte dat er iets anders aan mijn fiets is
Volgende beurt doe je zelf....., toch?
Tja hoe snel. max 54km/u gehaald met wind mee, maar ben dan al aardig angstig dus doe dat niet zo vaak. in de waterleiding duinen rij ik 45 of zo. (eveneens met wind mee). Dat is geen sprinten maar dan schakel ik wel helemaal door naar beneden.
Bergen zie ik niet veel maar ben bij een sterke afdaling voornamelijk aan het remmen. Ik denk dan zeker niet aan nog sneller gaan Het is vooral het snelle omwentelingen maken waar ik last mee heb, wat extra kracht zetten is makkelijk dan snel spinnen ivm buik :S
Bergen zie ik niet veel maar ben bij een sterke afdaling voornamelijk aan het remmen. Ik denk dan zeker niet aan nog sneller gaan Het is vooral het snelle omwentelingen maken waar ik last mee heb, wat extra kracht zetten is makkelijk dan snel spinnen ivm buik :S
De Amsterdamse bergen....
Hoge frequentie betekent betere doorbloeding = conditie.
Met 45km/u op de 11t is een heel zwaar verzet: 78 omw/min!
Met 45km/u op de 11t is een heel zwaar verzet: 78 omw/min!