Tacx Spider T3350
-
- Forum-lid
Ik heb een Tacx Spider T3350 gekocht zoals hieronder te zien is.
Deze gisteravond in elkaar gezet en dat ging op zich prima. Maar als ik hem helemaal goed heb staan zonder fiets. En ik pak hem dan op aan de horizontale buis dan neemt hij de verticale buis niet mee en gaat die van de standaard af.
Hoort dit of doe ik iets niet goed met het monteren van de horizontale buis aan de verticale buis?
Deze gisteravond in elkaar gezet en dat ging op zich prima. Maar als ik hem helemaal goed heb staan zonder fiets. En ik pak hem dan op aan de horizontale buis dan neemt hij de verticale buis niet mee en gaat die van de standaard af.
Hoort dit of doe ik iets niet goed met het monteren van de horizontale buis aan de verticale buis?
Zie pag. 3 van de manual:
https://www.gebruikershandleiding.com/T ... 95507.html
https://www.gebruikershandleiding.com/T ... 95507.html
-
- Forum-lid
aha dat had ik nog niet zo goed gezien op mijn kleine handleiding. Vanavond even naar kijken. Bedankt voor de info.
-
- Forum-lid
Dan denk ik dat ik een andere versie heb ofzo. Want ik zie geen gaatje waar die in vast moet klikken ofzo.
In mijn beschrijving staat ook gewoon alleen een pijl naar beneden. Ik heb hem bij Rose Bikes besteld dus dat lijkt me wel een betrouwbare partij. Iemand enig idee hoe ik deze nu goed vast erop krijg?
In mijn beschrijving staat ook gewoon alleen een pijl naar beneden. Ik heb hem bij Rose Bikes besteld dus dat lijkt me wel een betrouwbare partij. Iemand enig idee hoe ik deze nu goed vast erop krijg?
Je moet deel A op B drukken, maar let wel op dat je ver genoeg drukt. Het klemmechanisme is van plastic en het kan net een klein beetje uitsteken zodat je denkt dat je niet verder kan (en dus het klemmechanisme niet op de buis B komt). Met een beetje wiebelen krijg je hem er wel overheen. Eventueel de snelspanner van A nog wat strakker zetten als het toch nog loskomt.
Al;s je hem vaker gebruikt gaat het steeds makkelijker, in het begin had ik af en toe wat problemen om hem soepel te monteren.
Al;s je hem vaker gebruikt gaat het steeds makkelijker, in het begin had ik af en toe wat problemen om hem soepel te monteren.
-
- Forum-lid
Ja bij mij wordt het dus ook vastgezet met een horizontale klem. Maar hoe strak ik die ook draai echt helemaal vast blijft hij niet zitten.
Heb Rose Bikes al even gemaild hoe dat ziet met een oude en nieuwe versie enz.
Vanaf de optie van Joris even proberen.
Heb Rose Bikes al even gemaild hoe dat ziet met een oude en nieuwe versie enz.
Vanaf de optie van Joris even proberen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Hoe vast moet het zitten? Dit type is toch gemaakt zodat je je fiets rond kunt draaien? En wat voor handelingen tijdens je fietsonderhoud zouden ervoor zorgen dat je het hele spul naar boven eraf trekt?
Als het vast hoort, en niet zit, snap ik wel dat je het graag goed wilt hebben hoor. Lijkt me niet meer dan logisch. Maar ik vraag me af tot waar de noodzaak loopt.
Als het vast hoort, en niet zit, snap ik wel dat je het graag goed wilt hebben hoor. Lijkt me niet meer dan logisch. Maar ik vraag me af tot waar de noodzaak loopt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
Ik had ook even Tacx in nederland gemaild en kreeg daar de mogelijkheid om hem te ruilen maar ook de tip hoe het wel goed bevestigd zou kunnen worden. En hij moest er inderdaad wat verder overheen zakken. Dus nu zit hij super stevig en is hij helemaal naar wens.