Ik heb net een rose 2017 gekocht met de 6800 serie, die heeft de nieuwe batterij en er zit dan ook een Dfly in de zitbuis. Ik heb wel een VD van de nieuwe 8000 serie op de fiets. Werkt allemaal prima, heb schijfremmen en vind de hendels van de 8000 wel mooier maar voor mij was het een financiële afwegingsynapse schreef: ↑08 mar 2018 13:10 Zitten er grote verschillen tussen de vorige en de nieuwe Ultegra Di2?
Ik kan een 2017 fiets met de oude versie kopen en ik vraag mij af, als de verschillen groot zijn, of ik niet beter een 2018 model kan kopen. Wordt de 2017 uirvoering wel al met de nieuwe voor D-fly geschikte batterij geleverd?
Di2
Allard
Ik heb nu mijn oude 6800 vervangen door de 8000 (8070 want schijfremmen)
De nieuwe schakelt nog sneller (was niet echt nodig maar leuk meegenomen), is iets lastiger af te stellen (voorderailleur), de hendels liggen wat beter in de hand en hebben een kortere reach
Voor de rest niet veel verschillen (synchro-shift gebruik ik niet, vind het erg onhandig in de praktijk) en de bluetooth voegt ook niet veel toe.
Als je het makkelijk kan missen, zou ik voor de nieuwe gaan (nieuw is toch altijd leuker) maar het is absoluut niet nodig vind ik.
Ik zou er in ieder geval niet zomaar vanuit gaan dat je de nieuwe batterij gaat krijgen op een fiets met 6800.
De D-fly is een kreng, zowel oud als nieuw. Eens het werkt, doet ie echter wel wat ie moet doen. (firmware updaten is belangrijk voordat je de D-fly aankoppelt, nadien is het makkelijk)
De nieuwe schakelt nog sneller (was niet echt nodig maar leuk meegenomen), is iets lastiger af te stellen (voorderailleur), de hendels liggen wat beter in de hand en hebben een kortere reach
Voor de rest niet veel verschillen (synchro-shift gebruik ik niet, vind het erg onhandig in de praktijk) en de bluetooth voegt ook niet veel toe.
Als je het makkelijk kan missen, zou ik voor de nieuwe gaan (nieuw is toch altijd leuker) maar het is absoluut niet nodig vind ik.
Ik zou er in ieder geval niet zomaar vanuit gaan dat je de nieuwe batterij gaat krijgen op een fiets met 6800.
De D-fly is een kreng, zowel oud als nieuw. Eens het werkt, doet ie echter wel wat ie moet doen. (firmware updaten is belangrijk voordat je de D-fly aankoppelt, nadien is het makkelijk)
@synapse ik heb werkelijk geen idee waarom er een VD uit de 8000 serie op zit.
Het monteren is echt super simpel, ik heb hem in zitbuis gemonteerd.
Vraag leverancier of er de juiste batterij in zit. Koop D-fly met kabeltje op juiste lengte, https://www.youtube.com/watch?v=3DNXvXzEpLA
Ik heb de d-fly in wat bubbeltjes plastic(ook om dikte van pakketje zo dik te maken dat het heel lichtjes "klemt") in zitbuis gemonteerd met boven en onder wat gaffertape om plastic om netjes dicht te maken.
Simpelste methode van montage is net boven de AD op staande vork maar vond ik niet mooi.
Samengevat als je een inbusbout van zadelpen kan losdraaien dat kan je dit ook.
ik herken niet dat een D-fly een kreng is, bij mij werkte het echt binnen 10 seconden.
Het monteren is echt super simpel, ik heb hem in zitbuis gemonteerd.
Vraag leverancier of er de juiste batterij in zit. Koop D-fly met kabeltje op juiste lengte, https://www.youtube.com/watch?v=3DNXvXzEpLA
Ik heb de d-fly in wat bubbeltjes plastic(ook om dikte van pakketje zo dik te maken dat het heel lichtjes "klemt") in zitbuis gemonteerd met boven en onder wat gaffertape om plastic om netjes dicht te maken.
Simpelste methode van montage is net boven de AD op staande vork maar vond ik niet mooi.
Samengevat als je een inbusbout van zadelpen kan losdraaien dat kan je dit ook.
ik herken niet dat een D-fly een kreng is, bij mij werkte het echt binnen 10 seconden.
Allard
Beiden super bedankt! De fiets die ik op het oog heb heeft volgend de leverancier wel al de juiste batterij.
De keuze is tussen twee fietsen met hetzelfde frame, de een met de oude Di2 maar wel met mooiere wielen en € 300 goedkoper uit 2017, en een 2018 model met de nieuwe Di2...
dat van de D Fly zal ik dan maar zelf moeten ondervinden. Balngrijk is het kennelijk wel om eerst de updates te doen.
De keuze is tussen twee fietsen met hetzelfde frame, de een met de oude Di2 maar wel met mooiere wielen en € 300 goedkoper uit 2017, en een 2018 model met de nieuwe Di2...
dat van de D Fly zal ik dan maar zelf moeten ondervinden. Balngrijk is het kennelijk wel om eerst de updates te doen.
Courir c'est mourir un peu
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
-
- Forum-lid
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 08 mei 2017 15:41
Kan alleen met de nieuwe Ultegra Di2 shifters (8000 serie) of met Dura Ace. Zitten 'verborgen' knopjes aan de bovenkant van de shifter. Die kan je zo instellen dat je door de schermen/pagina's van je Garmin Edge kan bladeren. Dan heb je ook nog de D-Fly (ANT+) nodig.
Altijd onderweg...
Sorry maar dit klopt niet. Met de 68oo in fullsynchro kan je het zo instellen dat je met bv de linker shifter de Garmin kan bedienen. Je hebt wel een Dfly nodig maar dat geldt ook voor de 8000 en DADeSnelsteKoerier schreef: ↑14 mar 2018 11:35 Kan alleen met de nieuwe Ultegra Di2 shifters (8000 serie) of met Dura Ace. Zitten 'verborgen' knopjes aan de bovenkant van de shifter. Die kan je zo instellen dat je door de schermen/pagina's van je Garmin Edge kan bladeren. Dan heb je ook nog de D-Fly (ANT+) nodig.
Allard