Vandaag een akkefietje met 2 dames met een hond die wat weg had van zo'n vechtding.
Volgens mij type ras zoals de bekende hondenfluisteraar heeft.
Het deed me direct denken aan het onderstaande stukje op het forum.
ruud_k schreef: ↑31 aug 2017 21:11...... Op een wandelpad en losloopgebied, dat wordt gedoogd voor fietsers. Mijn hond reageert niet op fietsers, die liep lekker los. Het pad is ongeveer 1.70 meter breed en omdat ik dan altijd tijdig kan reageren op eventuele fietsers loop ik altijd midden op het pad. Geven ze geen signalen zoals bellen, dan moeten ze wel afremmen......
Ik reed op het snelfietspad de F59 tussen Oss en Den Bosch.
Snelfietspad, het woord zegt het al, wandelaars worden gedoogd denk ik.
Tussen Nuland en Rosmalen zit er een
vreemde bocht in het fietspad waarbij je niet kan zien wat er voorbij de bocht aan verkeer op het fietspad zit.
Ik kon door de begroeiing al zien dat er 2 wandelaars redelijk breeduit liepen. Eenmaal door de bocht zag ik ook de hond die mij ook redelijk snel in de gaten kreeg en aanstalten maakte om op mij af te komen.
Ik heb vaker (te vaak) met dit bijltje gehakt. Hield mij benen stil en stond zo goed als stil.
De hond zag mij niet meer als prooi en liep van mij en de eigenaar weg.
Toen ik aanstalten maakte om gang te gaan maken kwam de hond weer terug.
De eigenaresse vond het wel grappig, vermoedelijk denken ze dan dat ik bang ben ofzo want ik nam een wat smalende reactie waar.
Omdat ze geen enkele aanstalten maakten de hond bij zich te roepen vroeg ik of het misschien een idee was de hond even aan de lijn vast te zetten. Dat werd zonder gedoe aanvaard. Liet ook meteen duidelijk zien dat het de hond was die zijn eigenaar uitliet en niet andersom.
Langs het fietspad bevind zich ook een gesloten terrein van een hondenvereniging.
Er is wel vaker gedoe daar, of het nu auto's met hondenaanhanger zijn die dwars over het fietspad staan of honden die gewoon loslopen, het blijft moeilijk voor eigenaren met honden om rekening te houden met de gebruikers van het snelfietspad.