en nog even off topic ,
metertje vervangen en oude opsturen en klaar met kalibratie .
Heeft 25mm minder grip als 23mm in een bocht.
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 07 apr 2013 16:47
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
HIer heb je enkel een punt als je continu rechtdoor rijdt (dan is er wieinig onderscheid meer). Op het moment dat je slechts een deel van het loopvlak gebruikt (= bocht) heeft een goede tube (=volledig rond) wel degelijk voordelen tegen een "u vormig" compromis wat een draadband nou eenmaal is daar help breed of smal helemaal niets aan.Een draadband is net zomin vierkant als een tube.
Het weggedrag in bochten wordt nogal bepaald door de velgbreedte bij een draadband.
Relatief breed is stabieler en voorspelbaarder en op dat punt doet een moderne velg-band combinatie niet veel onder voor een tube.
Natuurlijk niet, mits bandbreedte, bandendruk en gewichtdruk hetzelfde tussen tubes en clinchers (draad- of vouwband) zal bij deze ook het 'contactoppervlak' met de weg ongeveer hetzelfde zijn. Marginale verschillen in contactoppervlak zijn te verwachten onder invloed van de soort en hardheid van de rubbercompound verschillen.sharkman113 schreef: ↑15 mar 2018 20:50HIer heb je enkel een punt als je continu rechtdoor rijdt (dan is er wieinig onderscheid meer). Op het moment dat je slechts een deel van het loopvlak gebruikt (= bocht) heeft een goede tube (=volledig rond) wel degelijk voordelen tegen een "u vormig" compromis wat een draadband nou eenmaal is daar help breed of smal helemaal niets aan.Een draadband is net zomin vierkant als een tube.
Het weggedrag in bochten wordt nogal bepaald door de velgbreedte bij een draadband.
Relatief breed is stabieler en voorspelbaarder en op dat punt doet een moderne velg-band combinatie niet veel onder voor een tube.
In beide gevallen zal contactdruk en contactoppervlak in bochten hetzelfde veranderen o.a. door de verandering van contactoppervlak door de ronding van de band c.q. tube en de verhoogde contactdruk door de centrifugaalkracht die extra optreedt door het veranderen van rijrichting.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless