Hammerhead Karoo
-
- Forum-lid
@willem dat klinkt wel weer als klassieke HH bs...
Ik heb mijn Hammerhead Karoo 3 weken geleden ontvangen. Degelijk toestel, maar een beetje aan de grote en zware kant voor weight beanies. Waar ik mij het meest aan stoor, is het feit dat er best wel wat development en testing aan vooraf is gegaan, maar dat mijn Rotor 2InPower powermeter niet herkend wordt. Op het Hammerhead forum en de supportpagina melding gemaakt, maar daar komt niet veel (lees geen) reactie op. Ik wacht nog even op de grote software update die eraan zit te komen en als het toestel dan niet doet wat het moet doen, dan gaat het linea reacta terug naar de fabrikant.
- opperhoofd
- Forum-lid
Zo, sinds afgelopen vrijdag een Karoo in m'n bezit. De reden is zoals al eerder gezegd de mogelijkheid om het ding te tweaken.
Inmiddels heb ik er wat apps opgezet en dmv een andere launcher de mogelijkheid om die makkelijk te kunnen starten. Het home scherm met de standaard shortcuts van de Karoo en een apps buton.
De apps voegen veel toe imho:
- whatsapp
- spotify
- een file explorer (bv fit bestanden naar de cloud kopieren)
- een weer app
Omdat er geen microfoon/speaker in het apparaat zit heb je een bluetooth headset nodig voor muziek. Bellen kan via whatsapp. Via de gewone dialer heb ik nog niet voor elkaar.
Do software van Hammerhead is best aardig. Dat voeldoet wel voor mij. De dataschermen zien er prima uit, best veel variatie van de mogelijke velden. De stabiliteit van het Hammerhead framework kan wel beter, ik heb al 3 keer zomaar een reboot gehad.
De hardware. Tja. Het is eigenlijk gewoon een el cheapo china smartphone basis met wat verbeteringen/extra's (behuizing en sensoren). De basis is een MediaTek 3735 SoC met 2 GB RAM en 16 GB memory.
Het matte scherm heeft een zeer prettig formaat en verhouding, "gewoon" 4:3, en is prima responsive met handschoenen aan.
Hier zijn wat plaatjes: klik.
Inmiddels heb ik er wat apps opgezet en dmv een andere launcher de mogelijkheid om die makkelijk te kunnen starten. Het home scherm met de standaard shortcuts van de Karoo en een apps buton.
De apps voegen veel toe imho:
- spotify
- een file explorer (bv fit bestanden naar de cloud kopieren)
- een weer app
Omdat er geen microfoon/speaker in het apparaat zit heb je een bluetooth headset nodig voor muziek. Bellen kan via whatsapp. Via de gewone dialer heb ik nog niet voor elkaar.
Do software van Hammerhead is best aardig. Dat voeldoet wel voor mij. De dataschermen zien er prima uit, best veel variatie van de mogelijke velden. De stabiliteit van het Hammerhead framework kan wel beter, ik heb al 3 keer zomaar een reboot gehad.
De hardware. Tja. Het is eigenlijk gewoon een el cheapo china smartphone basis met wat verbeteringen/extra's (behuizing en sensoren). De basis is een MediaTek 3735 SoC met 2 GB RAM en 16 GB memory.
Het matte scherm heeft een zeer prettig formaat en verhouding, "gewoon" 4:3, en is prima responsive met handschoenen aan.
Hier zijn wat plaatjes: klik.
Afgelopen zaterdag de Hammerhead Karoo ontvangen. Wat direct opvalt is toch wel het formaat en gewicht maar ook dat het een heel degelijk apparaat is. Heb hem alleen nog ingesteld en dat ging goed. Kreeg direct een software update. Ik ga deze week mijn hartslagband nog koppelen en als het een beetje weer is komende zaterdag of zondag testen op de fiets. Zal daarnaast mijn Garmin Edge 800 ook meenemen om de waardes te vergelijken.
- oldandslow
- Forum-lid
Ik snap het best. Als ik Osmand+ op mijn Motorola G4+ vergelijk, qua scherm tenminste, is het een wereld van verschil met mijn Edge 1000. En dat voor ongeveer de helft van het geld. Het lijkt mij (lees; ik hoop..) dat de Karoo het beste van deze twee werelden in zich verenigt,
edit; sorry, niet goed gelezen. Ik dacht dat je bedoelde waarom hij een Karoo wil ipv een smartphone. Ik ben ook niet van muziek onder het fietsen.
edit; sorry, niet goed gelezen. Ik dacht dat je bedoelde waarom hij een Karoo wil ipv een smartphone. Ik ben ook niet van muziek onder het fietsen.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik rijd heel vaak met muziek, vooral in de winter.
In voorjaar en zomer heb ik daar ook minder behoefte aan.
Maar wel gaaf dat het kan op die Karoo.
Less is bore
- opperhoofd
- Forum-lid
@el_loco
Gewoon omdat het kan. Een beetje prutsen met je fiets en alles wat er bij hoort is deel van de hobby.
Ik heb verschillende Android hardware met enige DIY als fietscomputer. Het voldoet tot een zeker punt. De hardware van de Karoo is echt goed voor op de fiets. Dan heb ik het vooral over het scherm en de bediening. Goed leesbaar(*) in verschillende lichtomstandigheden en goed bedienbaar met handschoenen.
(*) Dan heb ik het vooral over de datapages. De kaart vind ik minder, contrast van wegen en omgeving. Echter is dat vooral een kwestie van stijl en kan relatief simpel worden aangepast.
Door whatsapp te installeren kan ik de telefoon thuis laten. Even van vliegtuigmode af en ik kan een bericht sturen of bellen. Voor bellen heb je dan wel een bluetooth oortje nodig. Zoiets dan maar meenemen:
https://www.amazon.co.uk/Bluetooth-Head ... B0154LRRWI
Zo kan je trouwens ook prima contact houden met "de ploegleiderswagen". Of als oortjes verboden zijn toch nog iemand voorzien van informatie
Gewoon omdat het kan. Een beetje prutsen met je fiets en alles wat er bij hoort is deel van de hobby.
Ik heb verschillende Android hardware met enige DIY als fietscomputer. Het voldoet tot een zeker punt. De hardware van de Karoo is echt goed voor op de fiets. Dan heb ik het vooral over het scherm en de bediening. Goed leesbaar(*) in verschillende lichtomstandigheden en goed bedienbaar met handschoenen.
(*) Dan heb ik het vooral over de datapages. De kaart vind ik minder, contrast van wegen en omgeving. Echter is dat vooral een kwestie van stijl en kan relatief simpel worden aangepast.
Door whatsapp te installeren kan ik de telefoon thuis laten. Even van vliegtuigmode af en ik kan een bericht sturen of bellen. Voor bellen heb je dan wel een bluetooth oortje nodig. Zoiets dan maar meenemen:
https://www.amazon.co.uk/Bluetooth-Head ... B0154LRRWI
Zo kan je trouwens ook prima contact houden met "de ploegleiderswagen". Of als oortjes verboden zijn toch nog iemand voorzien van informatie
Ik vind het wel tof wat Dhr. Opperhoofd allemaal al voor elkaar heeft gekregen op de Karoo.
Zoals al vaker geschreven is het toestel en combinatie van een (eenvoudige) smartphone in een fietscomputer behuizing. Helemaal mooi is dat je hem dan ook nog volledig kunt customizen met apps naar je eigen wensen.
Lekker door blijven gaan Opperhoofd
Zoals al vaker geschreven is het toestel en combinatie van een (eenvoudige) smartphone in een fietscomputer behuizing. Helemaal mooi is dat je hem dan ook nog volledig kunt customizen met apps naar je eigen wensen.
Lekker door blijven gaan Opperhoofd
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!