Zo moeilijk is het toch niet om even "beneden" wat te eten? Manlief, even iets ouder dan de meesten hier heeft het ook gewoon in zijn eentje gedaan.
Cinglé du Mont Ventoux
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Wel aardig asociaal gezien de constante verkeerschaos die er heerst op de top in de drukke zomermaanden. Zoals Jans al aangeeft ook zeker geen noodzakelijkheid, je bent niet in de middle of nowhere, maar in één van de meest toeristisch gebieden in Frankrijk.
-
- Forum-lid
Ik vind een slot wel moeite om mee te nemen. Degelijk slot weegt 1-2 kg; waar ga je dat bewaren: aan je kader, in je rugzak? Allemaal niet zo prettig.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gewoon een simpel kabelslotje weegt geen drol.Eddy Merckx schreef: ↑19 mar 2018 10:18 Ik vind een slot wel moeite om mee te nemen. Degelijk slot weegt 1-2 kg; waar ga je dat bewaren: aan je kader, in je rugzak? Allemaal niet zo prettig.
Gaat niet om serieus slot, maar om te zorgen dat je fiets niet zomaar gepakt kan worden.
Less is bore
Gewoon wat reepjes in je shirt proppen, windvestje mee voor de afdaling.
En bidons kan je beneden in dorpjes prima vullen, ik had alleen de pech in Malaucene dat toiletgebouw water afgesloten was vorig jaar mei.
Ik begon vanuit Bedoin, daarna Malaucene.
In Sault even bij bakker gestopt voor broodje. en daar zat ook water kraantje op het pleintje.
En bidons kan je beneden in dorpjes prima vullen, ik had alleen de pech in Malaucene dat toiletgebouw water afgesloten was vorig jaar mei.
Ik begon vanuit Bedoin, daarna Malaucene.
In Sault even bij bakker gestopt voor broodje. en daar zat ook water kraantje op het pleintje.
Inderdaad die slotjes wegen niks en nemen geen ruimte in. En natuurlijk kun je die openmaken met een flinke tang. Maar dat kost toch wat tijd en vooral... het loopt in de gaten. De meest gehanteerde methode voor het stelen van fietsen is gewoon erop wegrijden bij drukke evenementen. Een dief voorzien van fietskleding valt op die manier totaal niet op en heeft in een mum van tijd zijn slag geslagen. Ik heb daarom altijd een minislotje mee.daniel1975 schreef: ↑19 mar 2018 10:27Gewoon een simpel kabelslotje weegt geen drol.Eddy Merckx schreef: ↑19 mar 2018 10:18 Ik vind een slot wel moeite om mee te nemen. Degelijk slot weegt 1-2 kg; waar ga je dat bewaren: aan je kader, in je rugzak? Allemaal niet zo prettig.
Gaat niet om serieus slot, maar om te zorgen dat je fiets niet zomaar gepakt kan worden.
Ik heb tegenwoordig ook al lang geen medelijden meer met die figuren die met een jankverhaal komen aanzetten dat hun fiets gestolen is. Nooit lees ik dat hij op slot stond, meestal wel dat hij even geparkeerd stond terwijl de eigenaar net even weg was. En ja, je moet met je handen van andermans spullen afblijven, maar dit is zo oliedom dat mijn begrip ervoor ophoudt. Je sluit je huis en auto toch ook af als je weggaat? Voor de meeste fietsliefhebbers is hun rijwiel het meest kostbare bezit. Vaak zijn er vele duizenden euro's aan uitgegeven en dan laat je hem onbeheerd staan? Dan ben je wat mij betreft echt een domoor eerste klas.
Zo, even een zijsprongetje in dit topic. Gewoon slotje meenemen dus de MV op
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Een echte cinglé verlaat met zijn voeten nooit zijn pedalen natuurlijk! Hoezo slotje?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Als zelfs een tourwinnaar in de Tour de MV al op moet lopen, terwijl hij dan niet eens met een Cinglé bezig is, dan mogen wij gewone wielertoeristen toch wel een voetje aan de grond zetten???
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Maar hij zette zijn fiets ook niet op slot!
(En volgens mij telt het niet als je rennend over de streep komt)
(En volgens mij telt het niet als je rennend over de streep komt)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik ben blij dat ik er destijds een heerlijk relaxte dag van heb gemaakt, Geen tijden geklokt, lekker rustig de tijd genomen om te eten en te drinken. Geen tijd verspild aan het halen van nutteloze stempeltjes die direct in de prullenbak verdwijnen. Heb me prima vermaakt. Jammer, blijkbaar ben ik een nepcinglé. Wat een teleurstelling
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Lijkt me inderdaad een prima idee.
Met de auto eerst tot bovenaan rijden lijkt me 'not done'.
Bedoeling is uiteraard om het rugzakje dat ik meeneem zo licht mogelijk te houden.
Binnenbandjes, bandenlichter, pompje, multitool, kledij, gelletjes, repen, koek, dranktabletten, gsm en een externe batterij, ...