Sram Red of Force crank 10 speed
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40083
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb wel een Red dubbel 172.5 liggen in zéér goede staat.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ik heb nog wel een 53/39 sram force 10v en een truvativ 10v liggen (= zelfde crankstel). Beide in nette staat.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Nee is niet de rouleur. Dat crankstel heeft een losse spider en daarmee loop je het risico dat het gaat kraken.
Het is het truvativ Noir crankstel (zat boven de rouleur). ben deze versie maar een paar keer tegengekomen (De link hieronder toont een tripple crank, bij de mijne zijn de bladen overigens zwart en de crank heeft net als bij Sram vijf armen).
https://static1.squarespace.com/static/ ... rmat=1500w
Het is het truvativ Noir crankstel (zat boven de rouleur). ben deze versie maar een paar keer tegengekomen (De link hieronder toont een tripple crank, bij de mijne zijn de bladen overigens zwart en de crank heeft net als bij Sram vijf armen).
https://static1.squarespace.com/static/ ... rmat=1500w
Is dat geen MTB crankset met enorme Q?
Mijn SRAM S900 met losse spider kraakt overigens nooit.
Ideaal systeem wat mij betreft.
Vandaar mijn interesse in nog een dergelijke set om eens iets te gaan doen met een mtb spider
(de Rouleur is identiek aan het eerste model Force en S900)
Mijn SRAM S900 met losse spider kraakt overigens nooit.
Ideaal systeem wat mij betreft.
Vandaar mijn interesse in nog een dergelijke set om eens iets te gaan doen met een mtb spider
(de Rouleur is identiek aan het eerste model Force en S900)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Dat crankstel op de foto is idd een tripple met een extra lange as (en bestemd voor mtb's)
Weet je dat zeker wat betreft de rouleur, ik heb meerdere exemplaren gehad en ze waren allemaa van alu en deels samengesteld (net als de S900).
Sram heeft nooit een volledig alu Force gehad.
Anyway, het eerste Sram Force crankstel was volledig carbon (en is gelijk aan mijn Truvativ Noir), de opvolger van sram was de S900 en die is uit kostenoverweging deels uit alu gemaakt (niets mis mee maar een minder goede oplossing als de eerdere versie).
Weet je dat zeker wat betreft de rouleur, ik heb meerdere exemplaren gehad en ze waren allemaa van alu en deels samengesteld (net als de S900).
Sram heeft nooit een volledig alu Force gehad.
Anyway, het eerste Sram Force crankstel was volledig carbon (en is gelijk aan mijn Truvativ Noir), de opvolger van sram was de S900 en die is uit kostenoverweging deels uit alu gemaakt (niets mis mee maar een minder goede oplossing als de eerdere versie).
Volledig carbon denk ik eigenlijk niet, het is en was in die prijsklasse allemaal carbonwrap of de spider nu vast is of niet en dat is maar goed ook, licht en geen loskomende pedaalogen.
Alleen Red is volledig carbon.
De S900 van een paar jaar terug en de carbon Rouleur zijn identiek qua materiaalopbouw op de vorm van de crank na.
De carbon Rouleur is eigenlijk een S900 met de oude Force crankvorm (kunt u het nog volgen?), zoals ik het zie.
Overigens laat Google bij Truvativ Noir alleen 4 armige cranksets zien, dus ik word nu wel nieuwsgierig naar jouw Noir
Alleen Red is volledig carbon.
De S900 van een paar jaar terug en de carbon Rouleur zijn identiek qua materiaalopbouw op de vorm van de crank na.
De carbon Rouleur is eigenlijk een S900 met de oude Force crankvorm (kunt u het nog volgen?), zoals ik het zie.
Overigens laat Google bij Truvativ Noir alleen 4 armige cranksets zien, dus ik word nu wel nieuwsgierig naar jouw Noir
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
bij deze: