Campagnolo naar 12-speed ?
Diverse media melden dat Campagnolo naar 12-speed gaat
http://www.cyclingnews.com/news/campagn ... n-be-here/
http://www.cyclingweekly.com/news/produ ... eed-373707
http://forum.tour-magazin.de/showthread ... lo-12-fach
Naar verluidt blijft de inbouwbreedte gelijk, ik vraag me af hoe ze dat passend hebben gekregen?
Voorlopig max 27T achter, als dat zo blijft dan wordt het kansloos vrees ik.
http://www.cyclingnews.com/news/campagn ... n-be-here/
http://www.cyclingweekly.com/news/produ ... eed-373707
http://forum.tour-magazin.de/showthread ... lo-12-fach
Naar verluidt blijft de inbouwbreedte gelijk, ik vraag me af hoe ze dat passend hebben gekregen?
Voorlopig max 27T achter, als dat zo blijft dan wordt het kansloos vrees ik.
tis pas de 21ehavana schreef: ↑21 mar 2018 10:03 Diverse media melden dat Campagnolo naar 12-speed gaat
http://www.cyclingnews.com/news/campagn ... n-be-here/
http://www.cyclingweekly.com/news/produ ... eed-373707
http://forum.tour-magazin.de/showthread ... lo-12-fach
Naar verluidt blijft de inbouwbreedte gelijk, ik vraag me af hoe ze dat passend hebben gekregen?
Voorlopig max 27T achter, als dat zo blijft dan wordt het kansloos vrees ik.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40143
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Als het al waar is: verkeerde investering imho.
Maak je EPS een betaalbaar en draadloos, daar scoor je denk ik meer punten mee.
Maak je EPS een betaalbaar en draadloos, daar scoor je denk ik meer punten mee.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Nutteloos voor de wielertoeristen wereld in mijn ogen. Het afstellen en de slijtage van 11s t.o.v. 10s zijn al duidelijk negatief merkbaar. Het voordeel van een extra kransje merk je nauwelijks bij 2x11, zeker niet in ons kikkerlandje.
Ook 'vervelend' dat ze op deze manier blijven 'innoveren', in plaats van echt de vernieuwing opzoeken. Op deze manier blijven ze ons alleen maar op de kosten jagen (nieuwe wielsets (van 10 > 11), meer kettingen/cassette's, vaker kabels vervangen, andere gereedschappen etc). In dit geval zullen de wielen bespaard blijven.
Ook 'vervelend' dat ze op deze manier blijven 'innoveren', in plaats van echt de vernieuwing opzoeken. Op deze manier blijven ze ons alleen maar op de kosten jagen (nieuwe wielsets (van 10 > 11), meer kettingen/cassette's, vaker kabels vervangen, andere gereedschappen etc). In dit geval zullen de wielen bespaard blijven.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40143
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
10 naar 11 was helemaal geen probleem bij Campy.....
Less is bore
Qua body niet nee, helaas was de eerste serie 11-speed shifters niet foutloos bij Campa. Was erg lastig af te stellen.
Het is alleen maar een patent dat ergens vorig jaar is aangevraagd, iemand heeft zich kennelijk een beetje verveeld....en het lijkt er zelfs enigszins op dat het gewoon een grap is, want de grappenmaker heeft alleen tekst gemaakt en geen tekening van een 12 speed cassette.
Het zou me overigens niks verbazen als Campagnolo een "vlucht naar voren"maakt, Shimano kan het zich permitteren om rustig de 11 speed markt uit te melken...
Op technisch gebied kan ik me het niet voorstellen dat het 130 mm met 12 speed gaat worden, gezien het met de schijfremmen al minimaal 135 wordt en dat is weer wel realistisch.
Het zou me overigens niks verbazen als Campagnolo een "vlucht naar voren"maakt, Shimano kan het zich permitteren om rustig de 11 speed markt uit te melken...
Op technisch gebied kan ik me het niet voorstellen dat het 130 mm met 12 speed gaat worden, gezien het met de schijfremmen al minimaal 135 wordt en dat is weer wel realistisch.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Shimano heeft ook in 2017 een patent aangevraagd op een wireless groepset met hydraulische remmen, die qua schakelmethode meer lijkt op de huidige mechanische wijze dan de di2. Een patent hebben betekend echter niet per se dat er gelijk iets mee gedaan wordt.
(Wel vraag ik me af wat dan de volgende stap word. 7700 naar 7800 was 10-speed, 7900 was het verdwijnen van de waslijnen en di2, 9000 was 11-speed, 9100 was hydraulisch en shadow... Kunnen ze het zich veroorloven níet te innoveren, gezien de gematigde reactie op 9100?
Campagnolo aan de andere kant heeft geen serienummer op de groepset (waardoor die minder snel oud voelt), heeft qua gewicht nog de voorsprong én heeft net hydraulische schijfremmen toegevoegd. Zij kunnen volgens mij redelijk afwachten op het moment)
@Mackersv2.0
max 2 jaar? 2009-2012 is 3 jaar, maar 2012-2017 was 5 jaar. 2017 + 5 jaar zit je in 2022.
(Wel vraag ik me af wat dan de volgende stap word. 7700 naar 7800 was 10-speed, 7900 was het verdwijnen van de waslijnen en di2, 9000 was 11-speed, 9100 was hydraulisch en shadow... Kunnen ze het zich veroorloven níet te innoveren, gezien de gematigde reactie op 9100?
Campagnolo aan de andere kant heeft geen serienummer op de groepset (waardoor die minder snel oud voelt), heeft qua gewicht nog de voorsprong én heeft net hydraulische schijfremmen toegevoegd. Zij kunnen volgens mij redelijk afwachten op het moment)
@Mackersv2.0
max 2 jaar? 2009-2012 is 3 jaar, maar 2012-2017 was 5 jaar. 2017 + 5 jaar zit je in 2022.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40143
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik kan mij niet voorstellen dat Shimano niet op relatief korte termijn (2jr?) met een draadloze groep komt. Dat is zo ongeveer de enige serieuze upgrade die je nu kunt bedenken.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13753
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat is bij de mtb ook gelukt waarom bij de racer niet. Sterker nog daar is het van 8 naar 12 gelijk gebleven. Goed dat is nu vaak boost, en dat scheelt wel.
Maar idd ze kunnen beter iets aan hun eps doen.