Ik zou het niet doen. Grenoble is slechts acht uur per trein van Amsterdam, maar er zijn heel veel beperkingen op het meenemen van de fiets in de Thalys en de TGV, De fiets moet in een fietskoffer, die je vervolgens in Parijs moet meeslepen van Gare du Nord naar Gare de Lyon,,, Dat maakt het vliegtuig een betere optie.
Marmotte 2018
Volgens mij kan je in Lille overstappen en daar (in hetzelfde station) rechtstreeks naar Lyon treinen. In Lyon moet je dan evenmin van station veranderen.slugbait schreef: ↑08 feb 2018 19:09Ik zou het niet doen. Grenoble is slechts acht uur per trein van Amsterdam, maar er zijn heel veel beperkingen op het meenemen van de fiets in de Thalys en de TGV, De fiets moet in een fietskoffer, die je vervolgens in Parijs moet meeslepen van Gare du Nord naar Gare de Lyon,,, Dat maakt het vliegtuig een betere optie.
Gewoon lekker carpoolen, gaan duizenden auto's die kant op vanuit NL/België.
-
- Forum-lid
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 20 nov 2017 16:54
Ik sta ook aan de start dit jaar.
Doelstelling is goud halen, ben 40+ met een FTP van 290 en een gewicht van 74kg. Mijn start nummer is 5000+ (dus redelijk ver van achter starten)....
Vorig jaar mt Ventoux gedaan in 1.35 uur... twee jaar geleden croix de fer in 1.24.... Ik zorg voor voldoende lange duurritten vooraf....
Mijn vraag is: is goud realistisch?
Of.... kan het hoge startnummer eventueel tot problemen leiden bij het realiseren hier van?
Doelstelling is goud halen, ben 40+ met een FTP van 290 en een gewicht van 74kg. Mijn start nummer is 5000+ (dus redelijk ver van achter starten)....
Vorig jaar mt Ventoux gedaan in 1.35 uur... twee jaar geleden croix de fer in 1.24.... Ik zorg voor voldoende lange duurritten vooraf....
Mijn vraag is: is goud realistisch?
Of.... kan het hoge startnummer eventueel tot problemen leiden bij het realiseren hier van?
Haha, dat is niet 2 vingers in de neus maar 3. Limieten voor goud liggen totaal niet scherp. Ik reed vorig jaar dik goud met een FTP dat 20 watt lager ligt (bij gelijk gewicht).
Hoge startnummer maakt helemaal niets uit.
Hoge startnummer maakt helemaal niets uit.
-
- Forum-lid
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 17 jul 2011 20:28
- Locatie: Menen, West-Vlaanderen, België
Zou helemaal geen probleem mogen zijn met die FTP en klimtijden. Ik had vorig jaar startnummer 5.418 en heb vrij eenvoudig de limiet van goud voor mijn leeftijd (18-29) gehaald. (FTP 255 voor 68kg)Marcel1975 schreef: ↑22 mar 2018 13:02 Ik sta ook aan de start dit jaar.
Doelstelling is goud halen, ben 40+ met een FTP van 290 en een gewicht van 74kg. Mijn start nummer is 5000+ (dus redelijk ver van achter starten)....
Vorig jaar mt Ventoux gedaan in 1.35 uur... twee jaar geleden croix de fer in 1.24.... Ik zorg voor voldoende lange duurritten vooraf....
Mijn vraag is: is goud realistisch?
Of.... kan het hoge startnummer eventueel tot problemen leiden bij het realiseren hier van?
Marcel, allereerst heel veel succes. Maar.... een waarschuwing vooraf. Aan de hand van de cijfertjes zou ik zeggen dat je goed genoeg kunt fietsen voor goud. Maar veel belangrijker dan die tijden en wat cijfertjes is het vermogen om jezelf te sparen en zuinig te rijden. Dat vereist vooral mentale kracht. Spaar jezelf voor die demarrage op de Alp. En ik heb nieuws voor je, die gaat er helemaal niet komen. Het vlakke stuk naar de Telegraph kun je je helemaal opblazen, je zal de eerste niet zijn. De Galibier is een bad motherfucker, daar gaat iedereen naar de klote. Er komt zoveel meer kijken bij het rijden van goud dan alleen snel klimmen. Lichamelijk kun je het wel, de kracht van je geest zal bepalend zijn. Succes kerel
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Exact wat ik dacht. Ik geloof ook dat ik prima cijfers heb, maar een chronisch gebrek aan ervaring. Ik ben vorig jaar begonnen met enkele cyclo's maar heb regelmatig de boot gemist omdat ik dacht dat er nog wel groepjes achter mij zaten waar ik aan kon haken. Die waren er wel, maar zo traag dat ik alsnog de kar aan het trekken was. Zinloos. Ik heb ontzettend veel moeite om te bepalen of ik aan moet haken, met de kans volledig op te blazen, of moet laten gaan met kans op (zeer langdurig) alleen te komen zitten.Herman_N schreef: ↑22 mar 2018 13:21 Marcel, allereerst heel veel succes. Maar.... een waarschuwing vooraf. Aan de hand van de cijfertjes zou ik zeggen dat je goed genoeg kunt fietsen voor goud. Maar veel belangrijker dan die tijden en wat cijfertjes is het vermogen om jezelf te sparen en zuinig te rijden. Dat vereist vooral mentale kracht. Spaar jezelf voor die demarrage op de Alp. En ik heb nieuws voor je, die gaat er helemaal niet komen. Het vlakke stuk naar de Telegraph kun je je helemaal opblazen, je zal de eerste niet zijn. De Galibier is een bad motherfucker, daar gaat iedereen naar de klote. Er komt zoveel meer kijken bij het rijden van goud dan alleen snel klimmen. Lichamelijk kun je het wel, de kracht van je geest zal bepalend zijn. Succes kerel
Dan kun je nog zo'n mooi rapport hebben, dan is het klaar....
Gek van de weg, de MTB en het gravel
Tja, ik heb door de jaren heen al tientallen cyclo's gereden. Pas de laatste jaren kom ik in de buurt van de perfecte race. Dat lukt nu steeds vaker. Maar één berg op knallen is echt heel wat anders dan vier. Je moet een cyclo kunnen lezen en kunnen inschatten wat er nog gaat komen. In de klim langzamer durven rijden om je te sparen als dat nodig is. Soms even aanzetten om aan te haken bij een snelle groep. Voor veel mensen is dat heel lastig.
Ik denk dat Marcel het absoluut in zich heeft, maar de Marmotte is gewoon een bizar zware rit. Als hij goed doseert en op hartslag rijdt moet het gewoon lukken. Duurvermogen is echt veel belangrijker dan klimvermogen. Het gaat er niet om zo snel mogelijk te klimmen, het gaat erom op de derde en vierde klim nauwelijks verval te hebben. Het is gewoon een rit waar je zo immens naar de klote kunt gaan dat je van voren niet meer weet dat je van achteren nog leeft. Dan verandert de rit in een martelgang. Dus gewoon even deze wijsheden in acht nemen en dan sta je zo met goud op de Alp
Ik denk dat Marcel het absoluut in zich heeft, maar de Marmotte is gewoon een bizar zware rit. Als hij goed doseert en op hartslag rijdt moet het gewoon lukken. Duurvermogen is echt veel belangrijker dan klimvermogen. Het gaat er niet om zo snel mogelijk te klimmen, het gaat erom op de derde en vierde klim nauwelijks verval te hebben. Het is gewoon een rit waar je zo immens naar de klote kunt gaan dat je van voren niet meer weet dat je van achteren nog leeft. Dan verandert de rit in een martelgang. Dus gewoon even deze wijsheden in acht nemen en dan sta je zo met goud op de Alp
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Al trap je 10w/kg je moet doseren om niet uitgeblust de alp op te moeten gaan nog.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Denk dat je dat met een aardig korreltje zout kan nemen. Hier 63kg, vorig jaar circa 1 uur onder goud (18-29) en echt geen 4w/kg. Nja, wellicht in een blokje van 5 minuten
Het toverwoord doseren is hier al een paar keer gevallen, voor de rest het ook niet 'zwaarder' maken dan het allemaal is. Gewoon voor je gevoel op het gemakje die Glandon en Telegraphe op en vanaf het bruggetje (circa 9km onder de top van Galibier) kan je los Vergeet daarnaast niet van anderen te profiteren in de Maurienne-vallei, wat met circa 7.500 deelnemers echt niet zo moeilijk is, en probeer zo min mogelijk te stoppen onderweg.
Gazelle Team TVM \'99