Beetje lastig als ik het frame nog niet heb
Di2
Ik begin mij af te vragen wat de meerwaarde van e-tube is.
Levert dat synchroshift nu zoveel bedieningsgemak op? Ik vind het schakelen nu al super gaan.
Door middel van een iQ app kan ik op mijn Garmin nu ook al zien met welke versnelling ik fiets.
Is dit het of mis ik nog iets?
Levert dat synchroshift nu zoveel bedieningsgemak op? Ik vind het schakelen nu al super gaan.
Door middel van een iQ app kan ik op mijn Garmin nu ook al zien met welke versnelling ik fiets.
Is dit het of mis ik nog iets?
Courir c'est mourir un peu
Ik heb de eerste maanden gefietst in standaard modus en een tijdje erna ben ik omgegaan naar semi synchro (ik denk dat het zo heet). Nu wordt er bij op of af schakelen op de voorderailleur automatisch ook achteren bijgeschakeld.synapse schreef: ↑23 mar 2018 10:49 Ik begin mij af te vragen wat de meerwaarde van e-tube is.
Levert dat synchroshift nu zoveel bedieningsgemak op? Ik vind het schakelen nu al super gaan.
Door middel van een iQ app kan ik op mijn Garmin nu ook al zien met welke versnelling ik fiets.
Is dit het of mis ik nog iets?
Voorbeeld: 50-->34 voor; Achteren 2 kransjes zwaarder
34 --> 50 voor; achteren 2 kransjes lichter
En dat vind ik erg prettig samenwerken. Ik betrapte me erop toen ik op de mechanische ultegra reed en dat ik niet meer gewend was om zelf bij te schakelen
EDIT:
ik had ook geprobeerd om bepaalde verzetten te mijden. Dus klein voor klein achter. En grot voor, groot achter. Maar dat levert in the heat of the moment schakelacties op die je niet wilt.
Voorbeeld:
Bergop, "wedstrijdje", groot blad voor geschakeld en stoempen. Totdat ik op de op 2 na grootste achter schakel (staand) en de di2 automatisch ingrijpt en voor de ketting op de kleine werpt. Dat levert dan blauwe balletjes op....
Ik vind semi-synchro ook beter dan full-synchro. Eens met wat @Bospaadje hierover schrijft.
In de heuvels zet ik 'm trouwens op manual, dan vind ik semi-synchro irritant.
In de heuvels zet ik 'm trouwens op manual, dan vind ik semi-synchro irritant.
Heeft er soms iemand praktijkervaring met een 34t op de cassette?
Kan de Di2 derailleur dit aan.
Ik weet volgens de specs tot 32t, maar misschien heeft er iemand eens een 34t opgestoken en had al dan niet problemen mee of moest eea aanpassen?
Is lange kooi bij mij.
Kan de Di2 derailleur dit aan.
Ik weet volgens de specs tot 32t, maar misschien heeft er iemand eens een 34t opgestoken en had al dan niet problemen mee of moest eea aanpassen?
Is lange kooi bij mij.
-
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
Met een GS kooi achterderailleur kan dat prima. Ik heb een HG800 11-34 cassette op mijn 2018 Rose X-lite Four zitten in combinatie met de R8050/8070 disc groep.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014