Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Valverde op non-actief gesteld door Caisse?

ludo
Forum-lid

ludo 01 jun 2010 11:03

Is ie ooit gepakt ?????? of gewoon de verkeerde vriendjes.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 01 jun 2010 11:22

kunnen we hier niet in het doping topic over ouwehoeren?

hij gaat iig in beroep...zucht
de enige die dat ooit wint is Armstrong volgens mij

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 01 jun 2010 11:34

Ik word doodziek van al dat ge-oh. Is er een renner met een beetje uitstraling en dan wordt hij weer kapotgemaakt zonder ook maar enig bewijs van dopinggebruik. Ik stop maar met het kijken naar wielrennen. Dat scheelt me een hoop tijd en een hoop ergernis.

jorisb
Forum-lid

jorisb 01 jun 2010 11:51

Nou ja, zonder enig bewijs...er schijnt EPO te zijn aangetroffen in een bloedzak met zijn DNA. Maar dat is in 2006 al gevonden, ik snap dus niet waarom hij in Iatalie dan wel geschorst mocht zijn en nog niet in de rest van de wereld. Zal dan wel een dun juridisch lijntje zijn op basis waarvan dat kan.

Ben het wel eens met hierboven gemaakte opmerkingen dat er met 2 maten gemeten wordt. Twee tennisers vullen hun weherabouts nietgoed in en komen er makkelijk van af en Rasmussen wordt 2 jaar geschorst...de verhoudingen liggen wat scheef.

Maar goed, Operation Puerto, ik weet niet hoeveel sporters daar zouden lopen en er zijn nu alleen Basso, Valverde en nog een wielrenner (ben ik vergeten) gepakt voor zover ik weet. Wanneer wordt de rest aangepakt of is dat in de doofpot gestopt?

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 01 jun 2010 14:53

Contador wordt in ieder geval niet aangepakt, die zat toch ook in het Puerto Dossier?
Afbeelding

eelcoz

eelcoz 01 jun 2010 14:58

ericpeters schreef:Contador wordt in ieder geval niet aangepakt, die zat toch ook in het Puerto Dossier?

Voor zover ik mij herinner was er sprake van een A.C., wat op Contador zou kunnen duiden. Volgens mij is het echter nooit met zekerheid vastgesteld dat hij het ook echt was.

aapje
Forum-lid

Gebruikersavatar aapje 01 jun 2010 16:19

Stefan schreef:Ik heb me er allemaal nooit zo in verdiept dus ik kan er volledig naast zitten met wat ik nu zeg.
Maar op diezelfde lijst stonden toch ook andere sporters zoals voetballers en tennissers. (o.a. Nadal heb ik ooit gehoord) Waarom pakken ze deze sporters niet aan?

Omdat de spanjaarden het in de doofpot proberen te stoppen. Bij Valverde was ook maar een mazzeltje dat er net een stagaire dienst had toen de Italianen vroegen om de zak met bloed. Achteraf was het toch niet de bedoeling dat het DNA gecontroleerd kon worden en probeerden ze het weer terug te vorderen.

fredemmer
Forum-lid

fredemmer 01 jun 2010 22:28

DNA liegt niet. punt

mhadders
Forum-lid

mhadders 01 jun 2010 23:55

Dat is nu het hele punt! Het staat onomstotelijk vast dat een zak bloed in de koelkast van Fuentes van Valverde was. Italiaans olympisch comite heeft dat ontdekt door DNA af te snoepen en te vergelijken met die zak. Bingo! Meer bewijs dan bijv. Basso maar die gaf het gewoon toe. Het enige wat Valverde hier tegenin kan brengen is dat het DNA en/of het bloed uit de koelkast van onrechtmatig verkregen is. Tenenkrommend om dat als argument aan te geven omdat je daarmee in feite je eigen schuld toegeeft maar zegt dat het juridisch niet telt. Maar dat juridisch argument bestaat in onze rechtstaat natuurlijk niet voor niks.....

Mijn pleidooi: Valverde, geef het nu maar gewoon toe en kom over twee jaar weer mooi koersen winnen. Het kan (Basso, Vino, Ricco, Scarponi, etc.)
Campy!

bmiller
Forum-lid

bmiller 02 jun 2010 12:48

Door weer in beroep te gaan vertraagd hij het proces toch alleen maar en kan de schorsing nog langer duren of niet?
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

bongo
Forum-lid

Gebruikersavatar bongo 02 jun 2010 12:57

Wat ik nog steeds zo raar vindt van deze situatie is dat hij tijdens het rijden volgens mij nooit betrapt is en naar mijn mening wil het ook niet zeggen dat als er bij een persoon een zak bloed gevonden is er ook per definitie sprake is van doping gebruik. Het maakt het allemaal wel iets verdachter, maar er is geen onomstotelijk bewijs dat hij het ook gebruikt heeft.

zowieso vind ik het ook belachelijk met al die controles 24/7. Er was eens een dopingexpert die zei dat als je gewoon per dag een tijdstip aangeeft wanneer je tijd hebt om gecontroleerd te worden de ingenomen doping ook niet kan verdoezelen voor de wereld. Het is toch belachelijk dat men om soms om 6 uur in de ochten of om 24 uur je bed uit wordt getrapt om een plasje te doen. Net of er 4 uur later geen doping meer te constateren is.
goede wielrenners hebben altijd tegenwind

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 02 jun 2010 13:04

Bongo schreef: zowieso vind ik het ook belachelijk met al die controles 24/7. Er was eens een dopingexpert die zei dat als je gewoon per dag een tijdstip aangeeft wanneer je tijd hebt om gecontroleerd te worden de ingenomen doping ook niet kan verdoezelen voor de wereld. Het is toch belachelijk dat men om soms om 6 uur in de ochten of om 24 uur je bed uit wordt getrapt om een plasje te doen. Net of er 4 uur later geen doping meer te constateren is.

Micro-injecties :D
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie