Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Van Es
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2018 10:02

Van Es 22 mar 2018 16:46

NuitKor schreef: 21 mar 2018 23:07
obbens schreef: 21 mar 2018 22:44 Mijn nieuwe aanwinst: Ultimate CF SLX 8.0 di2 in granturismo blauw. Mavics eruit, Zipps erin.

IMG_0501.jpg
Mooi ding! Ik heb dat frame nu een maandje en moet zeggen dat hij erg goed bevalt. Heb trouwens de garmin houder weer teruggestuurd, vond het een lomp ding en de garmin zit veel te laag onder het stuur. Heb nu één van Rec-mounts (type 31)

https://www.amazon.com/REC-MOUNTS-AeroC ... B01FWXUGVM

Garmin sluit nu precies aan bij het stuur, de houder is subtieler en erg degelijk materiaal, iig geen plastic.
Hey Kor, bedankt voor de tip. Nu ik de foto zo zie valt het me ineens ook op dat de Garmin mount wel erg laag zit. Ik heb hem ook mee besteld dus wellicht komt dat linkje mij binnenkort nog van pas. Mijn Canyon wordt nl de eerste week van april geleverd.

Heb ook lang getwijfeld over die die SLX Di2 Gran Turismo Blue van hierboven. Helaas hadden ze deze kleur niet op Bike Motion meegenomen dus ben een week later maar naar Koblenz gereden. Had geen zin om tot begin juni op de levering van de fiets te wachten om er dán pas achter te komen dat de kleur in het echt toch anders uitvalt dan op een computerscherm. Het was een goede keuze om daar heen te gaan, test te kunnen rijden en de kleur in het echt te zien, het blauwe vond ik in het echt nl een stuk minder mooi. De zwarte/stealth variant daarentegen was ik blij door verrast dus ben uiteindelijk voor die gegaan.
En net als Obbens hierboven ga ik ook de mavic wielen verkopen en zet er dan een setje Fulcrum Zero's onder. (Maar 660 euro bij Hopmans)

Rij sinds feb 2011 met een Ultimate CF met ultegra 67oo en externe bekabeling, dus het was wel tijd voor een upgrade :)

@Kor Zou je wat fotos kunnen plaatsen van de nieuwe mount op je SLX?

obbens
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2015 11:18

obbens 22 mar 2018 21:36

Over smaak (kleur) valt uiteraard niet te twisten maar ik heb ik de korte tijd dat ik de fiets heb, wel heel veel lof gehad over de kleurstelling. Zwart is een veilige keuze uiteraard. Maar om toch iets meer emotie bij de fiets te hebben, wilde ik een iets meer opvallende kleur; een zwarte Canyon is wel maximaal op safe spelen. Ik had overigens de Canyon in november op een beurs in Rosmalen gezien in deze kleur en was toen verkocht.

Overigens rijdt het ook geweldig. En de Zipp 303 NSW wielen zijn ook geen straf.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5198
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 22 mar 2018 23:34

obbens schreef: 22 mar 2018 21:36 Over smaak (kleur) valt uiteraard niet te twisten maar ik heb ik de korte tijd dat ik de fiets heb, wel heel veel lof gehad over de kleurstelling. Zwart is een veilige keuze uiteraard. Maar om toch iets meer emotie bij de fiets te hebben, wilde ik een iets meer opvallende kleur; een zwarte Canyon is wel maximaal op safe spelen. Ik had overigens de Canyon in november op een beurs in Rosmalen gezien in deze kleur en was toen verkocht.

Overigens rijdt het ook geweldig. En de Zipp 303 NSW wielen zijn ook geen straf.
Ja true. Ik krijg nu ook veel positieve reacties over de jetsilver.

Ik zal morgen even wat foto's van de Garmin houder plaatsen.

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 23 mar 2018 09:01

Ik vind zwart ook heel saai, maar het voordeel is wel dat je dan iedere kleur kleding kunt dragen. Met mijn zwart rode fiets rij ik ook altijd zwart rode kleding (en evt wit), en ben dat best beu inmiddels.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5198
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 23 mar 2018 09:17

Stoffa schreef: 23 mar 2018 09:01 Ik vind zwart ook heel saai, maar het voordeel is wel dat je dan iedere kleur kleding kunt dragen. Met mijn zwart rode fiets rij ik ook altijd zwart rode kleding (en evt wit), en ben dat best beu inmiddels.
Het hangt er maar net af hoe belangrijk je het vindt dat alles tot in de puntjes klopt. Ik moet zeggen dat ik 'te' gesoigneerd, eigenlijk eerder als niet gesoigneerd over vind komen. Beetje lastig uitleggen, maar het is mooi als één en ander klopt, maar als je daar in doorslaat komt het weer wat 'sneu' over. Je ziet soms renners, die tot in de puntjes alles hebben afgestemd. Overschoenen, handschoenen, bril etc in dezelfde kleur. Dan ook nog bijpassende bidons etc.. :roll: Zo van, ik moet regels toepassen want ik kan zelf niet nadenken.. :lol:

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5198
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 23 mar 2018 11:00

edit
Laatst gewijzigd door Kornuit op 26 mar 2018 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 23 mar 2018 15:11

NuitKor schreef: 23 mar 2018 09:17
Stoffa schreef: 23 mar 2018 09:01 Ik vind zwart ook heel saai, maar het voordeel is wel dat je dan iedere kleur kleding kunt dragen. Met mijn zwart rode fiets rij ik ook altijd zwart rode kleding (en evt wit), en ben dat best beu inmiddels.
Het hangt er maar net af hoe belangrijk je het vindt dat alles tot in de puntjes klopt. Ik moet zeggen dat ik 'te' gesoigneerd, eigenlijk eerder als niet gesoigneerd over vind komen. Beetje lastig uitleggen, maar het is mooi als één en ander klopt, maar als je daar in doorslaat komt het weer wat 'sneu' over. Je ziet soms renners, die tot in de puntjes alles hebben afgestemd. Overschoenen, handschoenen, bril etc in dezelfde kleur. Dan ook nog bijpassende bidons etc.. :roll: Zo van, ik moet regels toepassen want ik kan zelf niet nadenken.. :lol:
Ik doel er meer op dat je in mijn ogen op een rode fiets niet met (bijvoorbeeld) gele kleding gaat rijden. Maar je hebt op zich best een punt hoor, ik hou er inderdaad van als alles tot in de puntjes op elkaar is afgestemd. Heeft niet zoveel te maken met regels volgen zonder na te denken, ik vind dat gewoon mooier. In een zwart rood geheel bv blauwe handschoenen aantrekken vind ik domweg lelijk, maar ik ben dan ook een ijdele motherfucker.

In ieder geval: Op een zwarte fiets kun je qua kleur in je kleding veel meer kanten op dan als je fiets al een duidelijke kant voor je heeft gekozen.
Laatst gewijzigd door Stoffa op 23 mar 2018 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5198
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 23 mar 2018 21:18

Stoffa schreef: 23 mar 2018 15:11
NuitKor schreef: 23 mar 2018 09:17
Stoffa schreef: 23 mar 2018 09:01 Ik vind zwart ook heel saai, maar het voordeel is wel dat je dan iedere kleur kleding kunt dragen. Met mijn zwart rode fiets rij ik ook altijd zwart rode kleding (en evt wit), en ben dat best beu inmiddels.
Het hangt er maar net af hoe belangrijk je het vindt dat alles tot in de puntjes klopt. Ik moet zeggen dat ik 'te' gesoigneerd, eigenlijk eerder als niet gesoigneerd over vind komen. Beetje lastig uitleggen, maar het is mooi als één en ander klopt, maar als je daar in doorslaat komt het weer wat 'sneu' over. Je ziet soms renners, die tot in de puntjes alles hebben afgestemd. Overschoenen, handschoenen, bril etc in dezelfde kleur. Dan ook nog bijpassende bidons etc.. :roll: Zo van, ik moet regels toepassen want ik kan zelf niet nadenken.. :lol:
Ik doel er meer op dat je in mijn ogen op een rode fiets niet met (bijvoorbeeld) gele kleding gaat rijden. Maar je hebt op zich best een punt hoor, ik hou er inderdaad van als alles tot in de puntjes op elkaar is afgestemd. Heeft niet zoveel te maken met regels volgen zonder na te denken, ik vind dat gewoon mooier. In een zwart rood geheel bv blauwe handschoenen aantrekken vind ik domweg lelijk, maar ik ben dan ook een ijdele motherfucker.

In ieder geval: Op een zwarte fiets kun je qua kleur in je kleding veel meer kanten op dan al je fiets als een duidelijke kant voor je heeft gekozen.
Klopt, je hebt meer mogelijkheden. Ik koop bijvoorbeeld ook zwarte schoenen met een zwarte helm en draag er dan ook volledig zwarte sokken bij. Maar ik kan ook prima zomaar blauwe handschoenen aantrekken, of nog een knalgroen jack aantrekken omdat ik die nog van een vereniging heb liggen van 3 jaar terug ;) Ik let er dus wel op, maar het is vaak ook net even hoe het uitkomt. Over de top soigneren moet ik altijd een beetje om gniffelen :D

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 mar 2018 22:54

Soms lijkt het hier wel een praatgroepje van verveelde huisvrouwen over wat ze moeten aantrekken naar een verjaardag....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5198
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 23 mar 2018 23:05

Keezx schreef: 23 mar 2018 22:54 Soms lijkt het hier wel een praatgroepje van verveelde huisvrouwen over wat ze moeten aantrekken naar een verjaardag....
Mooi man, hoeft niet allemaal op het scherpst van de snede ;)

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 24 mar 2018 12:11

Keezx schreef: 23 mar 2018 22:54 Soms lijkt het hier wel een praatgroepje van verveelde huisvrouwen over wat ze moeten aantrekken naar een verjaardag....
Was ik ook juist aan het denken, allemaal metrosexuelen hier :lol: (bijna voetballers zelfs :lol: )
Afbeelding

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 25 mar 2018 21:19

Stoffa schreef: 23 mar 2018 09:01 Ik vind zwart ook heel saai, maar het voordeel is wel dat je dan iedere kleur kleding kunt dragen. Met mijn zwart rode fiets rij ik ook altijd zwart rode kleding (en evt wit), en ben dat best beu inmiddels.
Ik heb nu 2 rode Canyon's (donkerrood voor Aeroroad en vuurrood voor de Ultimate) en dat is erg mooi om te zien maar een "hel" om schoon te houden. Werkelijk elk zwart puntje (en blijkbaar komt er nogal wat van een ketting af) zie je van afstandje zitten :dislike: . Daarnaast slaat de matte lak regelmatig na een schoonmaakbeurt (met zeer goede kwaliteit autoshampoo (Maguiars)) "wit" uit. Dat heb ik ook vaker gelezen op fora. De volgende wordt dus gewoon weer saai zwart of niet meer mat :twisted: !
Aeroad
Grail
Ultimate

Plaats reactie