Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 26 mar 2018 10:59

Keezx schreef: 26 mar 2018 00:22 Op het Duitse equivalent van een autoweg misschien, maar ik zie niemand langer dan een paar minuten op een Autobahn fietsen zonder dat er iemand ingrijpt....
Ik ben een keer in Spanje de snelweg opgedraaid. Gewoon een vergissing, dat was echt niet wat ik wilde. Terwijl ik die weg opdraaide, zag ik dat een auto van de guardia civil mij dit zag doen. Maar ze ondernamen nul actie. Dat stukje snelweg was overigens niet grappig. Ik kwam in een tunnel terecht (nog veel enger). Daar bleek ik op een soort stoep te kunnen gaan fietsen wat een aanmerkelijke verbetering was met de vluchtstrook omdat auto's nu eerst een stoeprand moesten opbutsen voordat ze me dodelijk konden verwonden. En op die stoep reed ik lek. Op het eind van de tunnel heb ik op de vluchtstrook mijn band staan vervangen.
Live fast; die young. mijn blog

jbams
Forum-lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 26 mar 2018 11:22

Het is so jammer dat wielrenners een slechte naam hebben door wat onverlaten.
Werd zaterdag nog uitgefoeterd, toen ik op een fietspad 'pardon' riep om wandelaars te waarschuwen dat ik er langs kwam. Ik reed juist heel rustig en defensief, stond in mij recht, maar die wandelaars hadden gewoon aan agressieve pavlov op het zien van een wielrenner.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 26 mar 2018 11:36

Herkenbaar. Waarschijnlijk waren ze geïrriteerd omdat je geen bel gebruikte. Had je dat wel gedaan, dan had je een opmerking gekregen dat je niet zo haastig moest doen en maar even moest wachten. M.a.w.: je doet het ook nooit goed.
(Sommige mensen zijn blijkbaar geheel verzuurd van binnen. Opvallend veel van die lui hebben wandelen als hobby. Vreemd vind ik dat)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 26 mar 2018 12:29

Laatst was ik even met mijn jongens (5 en 8) een kort rondje op de ATB aan het doen in een nabijgelegen bosje. Heel rustig fietsend kwamen we wandelaars tegen (in hun rug). Dus keurig even bellen en jongens geïnstrueerd dat ze er rustig langs fietsen. Krijg je nog de opmerking dat het geen fietspad is. Ik had geen zin om te reageren (al die negatieve energie is nergens goed voor), maar ze stonden niet in hun recht. Daar mag je gewoon fietsen en zolang je anderen niet hindert is er echt niks aan de hand. Ik had ook kunnen zeggen dat hun hond toch ook losliep, maar dat mag daar ook gewoon (en had ik geen last van).
Mijn Strava

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 26 mar 2018 12:35

Ja, de wandelaars die het fietspad als hun domein beschouwen rukken op, dat valt vooral nu op omdat de Ebikers nog niet massaal uit hun holen zijn gekropen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 26 mar 2018 12:49

Daarom negeer ik niet verplichte fietspaden meestal. Iets wat sommige automobilisten dan weer ergerlijk vinden en je luid toeterend rakelings gaan passeren. Eikels.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5255
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 26 mar 2018 13:05

Infinito GB schreef: 25 mar 2018 22:15 Weer een of andere leip waar wij met zijn allen voor worden aangekeken.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/221858/w ... in-alkmaar
Mag niet maar als die foto van het weekend was kan ik het mij ook wel weer soort van voorstellen, zie ook reactie van iemand onderaan dat artikel :
Wat een journalistiek hoogstandje weer dit. De situatie is heel anders:
Er zijn werzaamheden aan de brug. Daarom mag je er "maar" 50 km/uur rijden. Het fietspad over de brug is opgeofferd, zodat er lekker veel auto's over de brug kunnen blijven gaan. De fietsers die ter plaatse willen oversteken moeten nu gebruik maken van een pontje, dat vaart van maandag tot en met zaterdag van 06:30 tot 18:30. Buiten die tijden (en dus ook de hele zondag!) kun je als fietser gewoon de kloten krijgen en is de dichtstbijzijnde oversteekplaats bij de Nieuwe Schermerweg. Je moet dan wel via de Friesebrug, een aanzienlijk stuk om, als je het al weet.

De voorzieningen die voor fietsers zijn getroffen zijn ver onder de maat, en hoewel de oplossing van deze wielrenner niet de schoonheidsprijs verdient kun je niet van iedereen die door je gemeente fietst kennis van de mogelijke andere routes verwachten.

senior
Forum-lid
Berichten: 2316
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 26 mar 2018 13:53

53x11 schreef: 26 mar 2018 11:36 Herkenbaar. Waarschijnlijk waren ze geïrriteerd omdat je geen bel gebruikte. Had je dat wel gedaan, dan had je een opmerking gekregen dat je niet zo haastig moest doen en maar even moest wachten. M.a.w.: je doet het ook nooit goed.
(Sommige mensen zijn blijkbaar geheel verzuurd van binnen. Opvallend veel van die lui hebben wandelen als hobby. Vreemd vind ik dat)
Misschien waren er vlak daarvoor al een paar "wielrenners" al schreeuwend en vloekend vlak langs ze heen geknald. Veel van die schreeuwers hebben fietsen als hobby. Vreemd is dat. :roll:

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 26 mar 2018 14:01

DDX schreef: 26 mar 2018 13:05
Infinito GB schreef: 25 mar 2018 22:15 Weer een of andere leip waar wij met zijn allen voor worden aangekeken.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/221858/w ... in-alkmaar
Mag niet maar als die foto van het weekend was kan ik het mij ook wel weer soort van voorstellen, zie ook reactie van iemand onderaan dat artikel :
Wat een journalistiek hoogstandje weer dit. De situatie is heel anders:
Er zijn werzaamheden aan de brug. Daarom mag je er "maar" 50 km/uur rijden. Het fietspad over de brug is opgeofferd, zodat er lekker veel auto's over de brug kunnen blijven gaan. De fietsers die ter plaatse willen oversteken moeten nu gebruik maken van een pontje, dat vaart van maandag tot en met zaterdag van 06:30 tot 18:30. Buiten die tijden (en dus ook de hele zondag!) kun je als fietser gewoon de kloten krijgen en is de dichtstbijzijnde oversteekplaats bij de Nieuwe Schermerweg. Je moet dan wel via de Friesebrug, een aanzienlijk stuk om, als je het al weet.

De voorzieningen die voor fietsers zijn getroffen zijn ver onder de maat, en hoewel de oplossing van deze wielrenner niet de schoonheidsprijs verdient kun je niet van iedereen die door je gemeente fietst kennis van de mogelijke andere routes verwachten.
Heb zelf idd ook al menig keer een gevalletje “sh!t, vergeten”. Gehad daar. En idd ook flink stuk om over de Friese brug. Maar geen haar op mijn hoofd die er ook maar over denkt om dan maar over de provinciale weg N242 te gaan fietsen. Rij er zelf ook regelmatig met de auto overheen, en eigenlijk ook altijd wel iets te hard.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 26 mar 2018 16:46

Ik ben al een 7-8 keer over de Friese brug gemoeten en ik denk er hard over om die "afgesloten" Leeghwaterbrug ook maar eens te nemen, lijkt me wel geinig.
Duurt onderhand al een maandje ofzo.
Dat pontje is belachelijk, ik ga echt niet bij 5 graden in de wind op een pontje staan, bovendien is de Friesebrug pakweg 300 meter verder....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

baron062
Forum-lid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 26 mar 2018 18:24

Er schijnt een ander pontje te varen, dicht bij de leeghwater brug, maandag tot en met zater dag, tussen 06.30 en 18.30 uur.
Linkje NHD

Of de gemiddelde toerfietser hier echt mee geholpen is, geen idee.

Op de Facebookpagina is er echt een storm van negativiteit richting wielrenners los gekomen. Mark Zuckerberg had vast niet verwacht dat de kortlontige, domme goegemeente met zijn uitvinding aan de haal zou gaan....

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6021
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 26 mar 2018 18:53

herrick schreef: 26 mar 2018 12:29 Laatst was ik even met mijn jongens (5 en 8) een kort rondje op de ATB aan het doen in een nabijgelegen bosje. Heel rustig fietsend kwamen we wandelaars tegen (in hun rug). Dus keurig even bellen en jongens geïnstrueerd dat ze er rustig langs fietsen. Krijg je nog de opmerking dat het geen fietspad is. Ik had geen zin om te reageren (al die negatieve energie is nergens goed voor), maar ze stonden niet in hun recht. Daar mag je gewoon fietsen en zolang je anderen niet hindert is er echt niks aan de hand. Ik had ook kunnen zeggen dat hun hond toch ook losliep, maar dat mag daar ook gewoon (en had ik geen last van).
Het fietsen over bospaadjes is niet overal toegestaan:

Afbeelding
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie