Wielerseizoen 2018
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee, toevallig deze x niet haha.
Less is bore
Is aankomen met twintig man tegenwoordig ook al een massasprint? Wat je na gisteren vooral kan concluderen is dat de overgebleven sprinters moeite hebben om zich zonder leadout goed te positioneren. En dat Viviani weliswaar de snellere sprinter was t.o.v. Sagan, maar dat hij slecht gepositioneerd was en van veel te ver moest komen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
Inmiddels wel finale terug gezien.mao schreef: ↑25 mar 2018 22:16Uchuch... vandaag nog wielrennen gekeken?daniel1975 schreef: ↑06 mar 2018 15:13 Sagan is geen supersprinter. Dat is een aanvaller die goed kan aankomen en mee kan doen in de top 5 van een massasprint.
Dit is geen massasprint met pure sprinters. Dit is een groepje favorieten waarin Viviani heeft kunnen overleven.
In een echte massaspurt met ploegenspel en topsnelheid is Viviani echt wel sneller dan Sagan.
Less is bore
Is aankomen met twintig man tegenwoordig ook al een massasprint? Wat mij betreft wel, met hoeveel man wil jij sprinten 50?Karl66 schreef: ↑26 mar 2018 08:42 Is aankomen met twintig man tegenwoordig ook al een massasprint? Wat je na gisteren vooral kan concluderen is dat de overgebleven sprinters moeite hebben om zich zonder leadout goed te positioneren. En dat Viviani weliswaar de snellere sprinter was t.o.v. Sagan, maar dat hij slecht gepositioneerd was en van veel te ver moest komen.
En dat Viviani weliswaar de snellere sprinter was t.o.v. Sagan, maar dat hij slecht gepositioneerd was en van veel te ver moest komen.
Diegene die als eerste bij de meet is, is de snellere sprinter. Lijkt me duidelijk, dus Sagan.
Misschien is positioneren wel de belangrijkste eigenschap van een sprinter.. We rijden niet op de baan he.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Volgens mij hanteer jij een andere definitie van topsprinter dan 'wij'.
Een klassieke massaspurt met treintjes zal Sagan zelden/nooit winnen. Dat Sagan een zeer goed eindschot heeft en met de beste mee kan zal niemand ontkennen, maar zijn absolute kracht ligt niet in de klassieke massasprint.
Een klassieke massaspurt met treintjes zal Sagan zelden/nooit winnen. Dat Sagan een zeer goed eindschot heeft en met de beste mee kan zal niemand ontkennen, maar zijn absolute kracht ligt niet in de klassieke massasprint.
Less is bore
Hij rijdt in de Tour de France bijna bij elke massasprint de top 5 binnen. Toch wel een koers waar alle top sprinters aan de start staan elk jaar.daniel1975 schreef: ↑26 mar 2018 16:05 Volgens mij hanteer jij een andere definitie van topsprinter dan 'wij'.
Als je elke massasprint in het rijtje Kittel, Greipel, Cavendish, Kristofff, Groenewegen, etc staat dan ben je echt wel een top sprinter.