Witte schoenen - blijven ze wit?
Northwaves blijven altijd wit, als je er zo nu en dan een doekje overheen doet.
In principe blijven die wit.
Ook hier 1 keer per jaar in de wasmachine.
Hardnekkige strepen: wondersponsje.
Ook hier 1 keer per jaar in de wasmachine.
Hardnekkige strepen: wondersponsje.
Ik heb ook witte DMT mtb schoenen. Met zo'n gladde oppervlak. Dat blijft redelijk goed schoon te te houden met gewoon vochtige doek.
Met een vochtige doek maak ik ook mijn witte Sphyres schoon. Dat werkt tot nu toe goed. Afgelopen zaterdag belandde ik toch per ongeluk in een regenbui. Thuis gelijk schoongemaakt met een vochtige doek. Mesh gedeeltjes blijven toch iets lastiger.
Ik heb niet het idee dat mijn DMT's en Shimano Sphyres geel gaan worden. Dat heb ik wel gehad bij Northwave en Bontrager mtb schoenen, maar heel wat modeljaren terug. Al weet ik of dat nu door zweet, vuil of de zon kwam.
Denk dat je het beste je schoenen gelijk schoon kunt maken en ze donker en droog bewaren thuis. Te veel aan zonnige ritjes ook dan maar vermijden.
Met een vochtige doek maak ik ook mijn witte Sphyres schoon. Dat werkt tot nu toe goed. Afgelopen zaterdag belandde ik toch per ongeluk in een regenbui. Thuis gelijk schoongemaakt met een vochtige doek. Mesh gedeeltjes blijven toch iets lastiger.
Ik heb niet het idee dat mijn DMT's en Shimano Sphyres geel gaan worden. Dat heb ik wel gehad bij Northwave en Bontrager mtb schoenen, maar heel wat modeljaren terug. Al weet ik of dat nu door zweet, vuil of de zon kwam.
Denk dat je het beste je schoenen gelijk schoon kunt maken en ze donker en droog bewaren thuis. Te veel aan zonnige ritjes ook dan maar vermijden.
Ik heb eens de raad gekregen om ze in de vaatwasser te steken, dan blijven de schoenen liggen en maken ze geen contact met de trommel
Wel eerst het grootste vuil in een emmertje afspoelen
Sworks Venge
-
- Forum-lid
Ik zou wel oppassen met schoenen in de wasmachine doen. Zou dat alleen doen als de fabrikant zegt dat het kan. Heb al meerdere dure Nike schoenen verpest daarmee. De lijmverbinding van de zool laat dan los. En de eerste keer dat ik dat deed was ik zo dom om de schoenen ook in de wasdroger te doen Resultaat , de schoenen waren 2 maten gekrompen. Gelukkig paste ze m’n moeder daarna precies dus waren ze niet helemaal verpest XD Dat paar had de wasmachine wel goed overleefd en de droger ook behalve dat ze krimpten. De zijkanten van de zwarte zool waren vaal geworden door de wasbeurt maar waren met een watervaste stift weer mooi opgekleurd. Schoenen waren toen weer mooi en goed. Ze heeft er nog een jaar op gelopen.
Heb me een paar weken terug laten verleiden om weer witte schoenen te kopen. Nike Air Max van 180€ en nu alweer een paar kleine zwarte vlekjes erop van kettingsmeer Wie weet hoe je zoiets eruit krijgt ? Het zijn schoenen van stof , geen leer. Wasbenzine misschien ?
Heb me een paar weken terug laten verleiden om weer witte schoenen te kopen. Nike Air Max van 180€ en nu alweer een paar kleine zwarte vlekjes erop van kettingsmeer Wie weet hoe je zoiets eruit krijgt ? Het zijn schoenen van stof , geen leer. Wasbenzine misschien ?
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5
Trek Farley 5
-
- Forum-lid
Crep schijnt wel goed te werken (heb het zelf nog nooit gerbuikt).Dennis1987 schreef: ↑06 apr 2018 15:30 Ik zou wel oppassen met schoenen in de wasmachine doen. Zou dat alleen doen als de fabrikant zegt dat het kan. Heb al meerdere dure Nike schoenen verpest daarmee. De lijmverbinding van de zool laat dan los. En de eerste keer dat ik dat deed was ik zo dom om de schoenen ook in de wasdroger te doen Resultaat , de schoenen waren 2 maten gekrompen. Gelukkig paste ze m’n moeder daarna precies dus waren ze niet helemaal verpest XD Dat paar had de wasmachine wel goed overleefd en de droger ook behalve dat ze krimpten. De zijkanten van de zwarte zool waren vaal geworden door de wasbeurt maar waren met een watervaste stift weer mooi opgekleurd. Schoenen waren toen weer mooi en goed. Ze heeft er nog een jaar op gelopen.
https://www.sneakeressentials.nl/hoe-ge ... p-protect/
Heb wel eens gewoon wasmiddel gebruikt maar dat was niet voor kettingsmeer.
Canyon Aeroad CF SLX 8, Cube LTD SL 29 Deore XT