Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote domme vragen topic

H-W
Forum-lid

Gebruikersavatar H-W 02 apr 2018 20:57

Volgende domme vraag : waarom zijn alle groepen tegenwoordig in zwarte dan wel donkere uitvoering? Pak 'm beet 20 jaar geleden of nog eerder was alles chroom / zilver qua kleuren, nu moet je zulke kleurstellingen met een kaarsje zoeken.
De reden dat ik dit vraag, is omdat ik de afgelopen dagen flink heb gezocht naar een mooie groep voor mijn Gazelle CM125, ik wilde eigenlijk graag Shimano Ultegra (6800 of 8000) maar waarschijnlijk wordt het nu toch Campagnolo Potenza, die kan namelijk wel in een klassieke kleur geleverd worden ...

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 apr 2018 21:01

De nieuwe 105 7000 groep zou er in het zilver komen las ik net...
Campagnolo Ultra Dork

martinbo
Forum-lid

Gebruikersavatar martinbo 02 apr 2018 21:24

havana schreef: 29 mar 2018 17:53 Post hier uw domme vragen, die zo dom zijn dat je er geen apart topic voor durft te openen.... :D

Ik trap af.

Waarom rijden sommige MTB'ers in baggy's? (ik ben een absolute MTB-n00b). Zag er vandaag weer een paar in Amerongen.
Omdat ze daar hun baard kunnen verstoppen

martinbo
Forum-lid

Gebruikersavatar martinbo 02 apr 2018 21:31

Herman_N schreef: 31 mar 2018 21:11 Waarom willen veel mensen een rationele reden hebben voor hun nieuwste aankoop? Voorbeeld: ik wil wielset XYZ kopen van 1600 euro. Zijn dat goede wielen? Ja tuurlijk zijn dat goede wielen. Ga je er sneller mee dan dat setje van 300 euro. Zeker niet. Zijn ze duurzamer? Eerder het tegenovergestelde. Maar ze zijn zoooooo mooi. Dus moet er een rationele reden komen om die veel te dure dingen te kopen. Waarom? Geef gewoon toe dat je ze koopt voor het uiterlijk. Wielrennen is een blingblingsport. Elke fiets duurder dan 2000 euro is weggegooid geld. Tenminste, doorsnee wielertoeristen gaan er echt niet harder van rijden. Ik ken vrouwen met honderd paar schoenen of een kast vol sieraden. Die kopen ze ook niet omdat ze die nodig hebben. Dus waarom al die flauwekulsmoezen als het om wielerspullen gaat?
Daarom kun je ook beter een lelijke vriendin hebben dan een mooie. Veel minder lastig als je met haar op café zit.
Of is dat een dom antwoord? (Wat met een vraag eindigt)

martinbo
Forum-lid

Gebruikersavatar martinbo 02 apr 2018 21:33

Maestro schreef: 02 apr 2018 09:53 Waarom fietsen mensen drukke toertochten (zoals AGR), terwijl die een week daarvoor of daarna (of als het mooi weer is) ook perfect te rijden zijn met de permanente routebordjes langs de kant? Iemand die de charme van dit soort toertochten kan uitleggen?
Omdat je uiteindelijk altijd in een snelheidsgroepje terecht komt waar je nog eens in het zicht van een paar jonge blommen iemand bergop kunt inhalen ;)

LongTallErne
Forum-lid

Gebruikersavatar LongTallErne 02 apr 2018 21:34

Maestro schreef: 02 apr 2018 09:53 Waarom fietsen mensen drukke toertochten (zoals AGR), terwijl die een week daarvoor of daarna (of als het mooi weer is) ook perfect te rijden zijn met de permanente routebordjes langs de kant? Iemand die de charme van dit soort toertochten kan uitleggen?
Waarom is het bij de Nijmeegse vierdaagse altijd zo druk?
De rest van het jaar kun je er ook prima wandelen...
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

martinbo
Forum-lid

Gebruikersavatar martinbo 02 apr 2018 21:38

Orlok schreef: 02 apr 2018 14:16 Dus de domme vraag is: "Waarom rijdt men wel 10 keer de Mont Ventoux maar niet één keer een echte Alpencol". ;)
Tsja, als je weer thuis bent en op een verjaardagsfeestje zegt dat je de Passo San Marco of de Splügenpaß bent opgereden, dan kijken ze je een beetje meewarig aan. En dan moet het weer over voetballen gaan. Bij de Mont Ventoux of de Alpe heeft iedere Jan Lul wel een verhaal over - met alle respect - ALS, kanker, minderbedeelden en dergelijke...

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 02 apr 2018 23:00

martinbo schreef: 02 apr 2018 21:38 Bij de Mont Ventoux of de Alpe heeft iedere Jan Lul wel een verhaal over - met alle respect - ALS, kanker, minderbedeelden en dergelijke...
Een goede reden om op zoek te gaan naar nog meer 'onbekende' cols.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 03 apr 2018 10:29

Een goede reden om daar niet aan mee te doen. Ik doneer wel, maar dat soort strijd-tegen-ziektes-tochten krijg ik persoonlijk enorme jeuk van. Je strijd niet tegen ziekte en je kunt er geen wedstrijd van winnen/verliezen en je bent geen loser of winnaar.

plopmobiel
Forum-lid

plopmobiel 03 apr 2018 11:34

Nee_Nee schreef: 03 apr 2018 10:29 Een goede reden om daar niet aan mee te doen. Ik doneer wel, maar dat soort strijd-tegen-ziektes-tochten krijg ik persoonlijk enorme jeuk van. Je strijd niet tegen ziekte en je kunt er geen wedstrijd van winnen/verliezen en je bent geen loser of winnaar.
Ik krijg altijd zo'n jeuk van mensen die maar roepen, ik doneer wel maar niet voor alpe d'huzes of n andere actie.... Sorry hoor maar dan heb je t echt niet begrepen, ik zou zeggen doe eens mee, hoor de verhalen daar en dan praat je wel anders.

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 03 apr 2018 11:37

Wel leuk dat NeeNee het niet begrijpt maar ik begrijp het ook niet en er zijn er nog wel meer die het niet begrijpen. Soit.
Dit is een leuk topic. Kunnen we weer terug naar het topic?

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 03 apr 2018 11:39

Waarschijnlijk heb je gelijk. Het is een andere manier om het hetzelfde te zeggen. Het concept fietsen-ziekte landt niet bij mij
Oja, ik doneer

Plaats reactie