Witte residue carbon remrand
Hallo,
Nu ik een paar weken heb gereden met mijn carbon velgen (gebruik ze altijd, tenzij het regent in training). Nu heb ik gisteren een koers gereden in semi natte omstandigheden en ik dacht. Als ik weg wedstrijden ga rijden zal ik toch moeten leren hoe deze velgen reageren op nat weer. (je kan niet na 100km zeggen o doe maar een ander setje wielen)
Nu de dag erna lijkt de rem rand een witte gloed erover heen te hebben. Is niet zo zeer het carbon waar het in zit maar de eerste lak laag.
De blokken die ik gebruik zijn standaard shimano carbon blokken aangeraden door de Locale fietsenmaker die ook de wielset heeft gebouwd voor mij. (donderdag krijg ik eventueel hun advies)
Hoe komt dit?
Hoe is dit te voorkomen?
Kan ik er nog af komen?
P.s
Tuurlijk snap ik dat als je je spullen gebruikt ze niet hun hele levensduur mooi blijven. Maar ben wel geïnteresseerd om nieuwe dingen te leren...
Nu ik een paar weken heb gereden met mijn carbon velgen (gebruik ze altijd, tenzij het regent in training). Nu heb ik gisteren een koers gereden in semi natte omstandigheden en ik dacht. Als ik weg wedstrijden ga rijden zal ik toch moeten leren hoe deze velgen reageren op nat weer. (je kan niet na 100km zeggen o doe maar een ander setje wielen)
Nu de dag erna lijkt de rem rand een witte gloed erover heen te hebben. Is niet zo zeer het carbon waar het in zit maar de eerste lak laag.
De blokken die ik gebruik zijn standaard shimano carbon blokken aangeraden door de Locale fietsenmaker die ook de wielset heeft gebouwd voor mij. (donderdag krijg ik eventueel hun advies)
Hoe komt dit?
Hoe is dit te voorkomen?
Kan ik er nog af komen?
P.s
Tuurlijk snap ik dat als je je spullen gebruikt ze niet hun hele levensduur mooi blijven. Maar ben wel geïnteresseerd om nieuwe dingen te leren...
Heb ik ook bij mijn carbon wielen in natte omstandigheden, wordt wel minder na een tijdje. Met een nat doekje erover en het is weg. Wat het is......??? Ik denk iets van lak/hars o.i.d.
Kijk hier ook eens
viewtopic.php?t=73321
Kijk hier ook eens
viewtopic.php?t=73321
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Ga je blanke lak of hars schuren met grof schuurpapier, dan wordt het wit, maak je het dan nat of smeer je er lak op dan is het weg.
Hoe fijner, hoe minder wit, dus de blokken schoonhouden is het parool.
Hoe fijner, hoe minder wit, dus de blokken schoonhouden is het parool.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Alles gecheckt met het schoonmaken van de fiets. Blokken leken niet heel vies, beetje opgeschuurd en geblazen met de compressor. Is de enigste manier van voorkomen dan toch echt met alu wielen rijden in semiregen?
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Overigens vond ik de Shimano R55C4 carbon blokken wel wat aan de harde kant.
Heb ze een seizoen gebruikt op mijn Mantel carbon wielen, en ben daarna weer snel terug gegaan naar zachtere blokken.
Bij wrijving slijt er altijd wel iets, en liever de zachtere blokken dan de dure carbon velgen.
Heb ze een seizoen gebruikt op mijn Mantel carbon wielen, en ben daarna weer snel terug gegaan naar zachtere blokken.
Bij wrijving slijt er altijd wel iets, en liever de zachtere blokken dan de dure carbon velgen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1251
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Als de weg nat is en het regent niet meer, dan spettert alle vuiligheid op de weg tegen je velgen maar doordat het niet regent worden ze ook niet "schoongespoeld" : dat is ongeveer het slechtste scenario voor remmen op carbonvelgen. Zowat hetzelfde als ze met een bandschuurmachine bewerken.