slakkentempo duurtraining :)
Wat mij betreft klopt dat ook..., Als recreant / toer fietser maakt het geen ruk uit en gaat het toch voornamelijk om de aantal uren dat je op de zadel hebt gezeten.
D1 & D2 & D3 het gaat meestal wel vanzelf in dit land, je heb eens een keer wind mee en daarna wind tegen ( dan ga je van zelf naar je D2 of D3 ) of als je helemaal eens en keer wild wilt doen achter een brommertje aan of een groepje die je voorbij snelt.
-
- Forum-lid
Er is trouwens ooit een tijd geweest dat toerfietsers niet trainden, er werden tochten gefietst of je fietste van A naar B en terug maar trainen was je laatste zorg.
Nu wordt er naar een bepaalde tocht toegewerkt mbv schema's op basis van hartslag of zelfs vermogen om op deze manier enorme tijdswinst te boeken tov de niet-zo-uitgebalanceerd-bezig-zijnde-gewone-toerist.
Nu wordt er naar een bepaalde tocht toegewerkt mbv schema's op basis van hartslag of zelfs vermogen om op deze manier enorme tijdswinst te boeken tov de niet-zo-uitgebalanceerd-bezig-zijnde-gewone-toerist.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Er is ook een tijd geweest dat we ons voortbewogen met paard en wagen...dwangarbeider schreef: ↑05 apr 2018 14:49 Er is trouwens ooit een tijd geweest dat toerfietsers niet trainden, er werden tochten gefietst of je fietste van A naar B en terug maar trainen was je laatste zorg.
Wanneer rijdt hij iedereen aan gort? Tijdens het wekelijkse polderrondje van twee uur of tijdens de Marmotte? Om maar even twee uitersten te noemen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
-
- Forum-lid HC
Ik weet niet wat voor een D het is maar mijn slakkengang trainingen zijn alleen maar bedoelt om vetverbranding te trainen. ik eet dan weinig of niets vooraf en probeer op water met wat mineralen zo lang mogelijk te rijden (100+km als ik de tijd heb). Als ik dan niet het gevoel krijg tijdens het fietsen dat ik suikers nodig heb dan ben ik langzaam genoeg bezig. Is trouwens vrij moeilijk om zo langzaam te blijven rijden.
Goed trainen is ook een talent.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Hij rijd je gewoon aan gort, mentaal gewoon sterk en kleineer nou niet met twee uurtjes Herman N want je trekt bij voorbaat een conclusie terwijl je de persoon niet kent. Maar ik zal zeggen ga de confrontatie met hem aan zowel op de fiets, hardlopen en de ring in. Ik zeg welterusten en veel succes.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC