Scott
-
- Forum-lid HC
Zo die is af
uiteindelijk weegt ie 7.75
Er komen nog wat upgrades aan, expander kan 40 gr af, oude da pedalen zitten er nog op.
De steekassen worden vervangen voor exemplaren zonder hendel staat ook mooier scheelt 50 gram
Cassette is een ultegra 12/25 voor het klimmen heb ik red cassettes scheelt ook 70 t0t 50 gram.
Vandaag ook een setje 55mm besteld, dit worden mijn allround wielen.
Schakelen gaat echt heerlijk met de etap, zeker als je de moeite neemt de handleiding te lezen.
nog een set 28mm onderweg, de 25mm banden die op 27.8 uitkomen ogen smal. Op de meest smalle plek van het frame heb ik nog 5,5mm over aan beide zijden.
Confort, achter ietsje meer als de vorige foil, Voor minder, maar dat komt denk ik door de ultra stijve dieplood wegende stuurpen. Kan ook zijn de deze velgen wat harder aanvoelen.
Fiets stuurt super, heerlijk neutraal en rustig, totaal niet nerveus, echt een mooie balans.
Stuurpen zaag ik af na een paar ritten als alle eerste speling overal uit is en ik zeker weet dat de spacers niet tegen het frame lopen.
uiteindelijk weegt ie 7.75
Er komen nog wat upgrades aan, expander kan 40 gr af, oude da pedalen zitten er nog op.
De steekassen worden vervangen voor exemplaren zonder hendel staat ook mooier scheelt 50 gram
Cassette is een ultegra 12/25 voor het klimmen heb ik red cassettes scheelt ook 70 t0t 50 gram.
Vandaag ook een setje 55mm besteld, dit worden mijn allround wielen.
Schakelen gaat echt heerlijk met de etap, zeker als je de moeite neemt de handleiding te lezen.
nog een set 28mm onderweg, de 25mm banden die op 27.8 uitkomen ogen smal. Op de meest smalle plek van het frame heb ik nog 5,5mm over aan beide zijden.
Confort, achter ietsje meer als de vorige foil, Voor minder, maar dat komt denk ik door de ultra stijve dieplood wegende stuurpen. Kan ook zijn de deze velgen wat harder aanvoelen.
Fiets stuurt super, heerlijk neutraal en rustig, totaal niet nerveus, echt een mooie balans.
Stuurpen zaag ik af na een paar ritten als alle eerste speling overal uit is en ik zeker weet dat de spacers niet tegen het frame lopen.
Voor een disc-fiets erg netjes.
-
- Forum-lid HC
Dank allemaal!
Nou de afstelling van de B schoef is bv anders voor een 21/25 cassette als voor een 11/32.
Daarnaast staat in de handleiding excat hoever de kooi van de kettingbladen af moet, als je dat exact doet schakelt het net ff strakker.
Met de 11/25 stel je de b schroef af op het kleine tandwiel met de cassettes van 28 op het grote tandwiel.
Dit zorgt ervoor dat de derrie zo kort mogelijk staat.
Wat me ook opviel is dat de kooi achter met de kettinglijn meedraait.Pad netjes recht gezet nog de derrie schuin. op de grootste krans achter. Op de middelste recht en op de buitenste weer schuin.
Dit is volgens mij ook de reden dat de mid cage bij sram stiller is en beter schakelt dan de short cage..
Dus altijd voor de mid cage gaan is mijn advies.
Nou de afstelling van de B schoef is bv anders voor een 21/25 cassette als voor een 11/32.
Daarnaast staat in de handleiding excat hoever de kooi van de kettingbladen af moet, als je dat exact doet schakelt het net ff strakker.
Met de 11/25 stel je de b schroef af op het kleine tandwiel met de cassettes van 28 op het grote tandwiel.
Dit zorgt ervoor dat de derrie zo kort mogelijk staat.
Wat me ook opviel is dat de kooi achter met de kettinglijn meedraait.Pad netjes recht gezet nog de derrie schuin. op de grootste krans achter. Op de middelste recht en op de buitenste weer schuin.
Dit is volgens mij ook de reden dat de mid cage bij sram stiller is en beter schakelt dan de short cage..
Klopt dat de derailleur meedraait, daarom heb ik ook een 1mm spacer achter m'n cassette gehad omdat anders de kooi in de spaken draait ( was bij mijn Mavic CCU wielen het geval ). Dit zou enkel zo zijn als de ketting gebroken zou zijn !! Met spanning op de derailleur staat ie perfect recht - is de spanning er af draait het onderste stuk van de kooi + daar waar de spaken naar de naaf komen. Ondanks dat de derailleur pat perfect stond uitgelijnd.wasbeer2006 schreef: ↑06 apr 2018 14:03 Dank allemaal!
Ook bij mijn short cage derailleur is het verrassend stil hoor, en schakelt net zo goed als de medium cage - denk dat het gewoon goed afstellen is. Trouwens lawaai kan ook heel erg goed van de cassette/ ketting combi komen. Zo was mijn EDCO cassette echt een klank kast en ook SRAM Red was niet zo stil als mijn Shimano Dura Ace cassette.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
Wauw heel mooie scott nu genieten er van komen paar mooie dagen aan
-
- Forum-lid HC
nette racebak!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
Dit wordt teveel. Eerst iemand die schijven niet mooi vind en nu een Colnago liefhebber die hem ook mooi vind
-
- Forum-lid HC
Ja dat heb ik ook als de ketting zou breken! raakt ie net de spaken.rene schreef: ↑06 apr 2018 19:35Klopt dat de derailleur meedraait, daarom heb ik ook een 1mm spacer achter m'n cassette gehad omdat anders de kooi in de spaken draait ( was bij mijn Mavic CCU wielen het geval ). Dit zou enkel zo zijn als de ketting gebroken zou zijn !! Met spanning op de derailleur staat ie perfect recht - is de spanning er af draait het onderste stuk van de kooi + daar waar de spaken naar de naaf komen. Ondanks dat de derailleur pat perfect stond uitgelijnd.
Ook bij mijn short cage derailleur is het verrassend stil hoor, en schakelt net zo goed als de medium cage - denk dat het gewoon goed afstellen is. Trouwens lawaai kan ook heel erg goed van de cassette/ ketting combi komen. Zo was mijn EDCO cassette echt een klank kast en ook SRAM Red was niet zo stil als mijn Shimano Dura Ace cassette.
Ik begon echt te twijfelen pad was super recht. toen zag ik pas dat de kooi iets meedraait
Ik weet dat Keezx wel eens aangaf dat de kooi van bv Shimano krom was, maar de vraag is of dat niet ook een meedraaiende kooi was/is
Ik heb diverse fietsen met Red gebouwd, korte en mid cage. (niet allemaal van mezelf hoor, ook de nitrogen van forumgenoot en fietsmaat .
Maar stuk voor stuk liepen de mid cage aandrijvingen mooier.
Da cassette is inderdaad wel het stilst, die heb ik nog liggen in 12/25 aanbieding bij hopmans voor 79 euro..... hoe ze dat doen??