De balans is inderdaad ver te zoeken soms. Afgelopen zondag werd Wuyts zowat enthousiaster van Gilbert's derde plaats dan van winnaar Terpstra. Voor zijn opmerking: "Gilbert is klaar voor Roubaix" stoorde me. Alsof hij nu ineens meer kandidaat winnaar is dan Terpstra!amclassic-fan schreef: ↑06 apr 2018 09:26Het gaat er om dat de balans weg is. Dat het een Belgische tintje heeft zal iedereen logisch vinden, maar als het belangrijker is welke Belg er 6e wordt ipv de winnaar te vermelden dan is het wel aardig doorgeslagen.
Wielerseizoen 2018
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Toch waren ze ook wel lovend over de twee Roompotjes uit Gent-Wevelgem. Daar hadden ze het een week later nog over.
De cijfers van de QS ploeg die zondag staat opgesteld
Niki Terpstra - Kortste uitslag PR winnaar + een keer 2de
Zdenek Stybar - Kortste uitslag PR 2e en nog een keer 2e
Yves Lampaert - Kortste uitslag PR 7e
Florian Senechal - Winnaar PR bij de junioren - Kortste uitslag PR 12e
Iljo Keisse - Kortste uitslag PR 38e
Tim Declercq- Kortste uitslag PR 41e
Philippe Gilbert - Kortste uitslag PR 52e
Gilbert lijkt mij eerder een risico
In wolfpack termen gewoon een liability
Overigens mag Gilbert van mij winnen want hij kan er ook niks aan doen dat sommige verslaggevers wat over enthousiast zijn. Maar zondag een keer een ander kleurtje zou ook wel lekker zijn
Gilbert profileert zich het ganse voorjaar als de tophelper om anderen (van zijn ploeg) aan winst te helpen. Hij rekent nu op de volwaardige steun van het team voor zijn kansen op PR. Hij heeft het ganse voorjaar al aangegeven dat PR zijn ultieme doel is in het voorjaar, en zo zal het gebeuren. Terpstra zal hem een wederdienst verschuldigd zijn.
Dus jij denkt dat Gilbert idd akkoord was met 'ik stel me de komende weken ten dienste van de ploeg en ook voor roubaix wil ik niet de kopman zijn"? Ik denk dat quickstep zondag start met enkel Gilbert als kopman en dat dat pas wijzigt als het koersverloop iets anders eist...
Wuyts slikte een deel van de zin in: ' Gilbert is klaar voor Roubaix ...om de kopman te zijn...' Wuyts had gelijk met zijn uitspraak.
En natuurlijk maakt Terpstra kans; maar pas als Gilbert niet meer meespeelt.
Walter
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik denk het ook dat PG de kopman zal zijn. En ik hoop dat dat de rekenfout van QS zal blijken te zijn.
Less is bore
Je zou het idd hopen .daniel1975 schreef: ↑06 apr 2018 14:41 Ik denk het ook dat PG de kopman zal zijn. En ik hoop dat dat de rekenfout van QS zal blijken te zijn.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Sinds Gilbert hele voorseizoen superknecht speelt, duidelijk zijn ambitie heeft uitgesproken en je een ander ook wat moet gunnen.
Less is bore
Sinds er ploegen in wielrennen bestaan. Er wordt gekoerst volgens wat het belangrijkste is voor de ploeg. Veelal idd zal de ploeg ook voor de beste renner rijden. Soms voor afspraken die gemaakt zijn en niet de beste renner naar voor brengen (bv Gilbert rijdt nog een jaar bij quickstep als hij dit jaar steun krijgt voor Parijs roubaix). Waarop denk je dat Gilbert vorig jaar niet in roubaix gereden heeft? Dat was ook de beste man geweest...
Heb je ooit op een andere manier naar wielrennen gekeken?
Walter