slakkentempo duurtraining :)
-
- Forum-lid
Ook al rij je iedereen aan gort, vroeg of laat kom je toch wel iemand tegen die datzelfde met jou doet. Bescheidenheid siert de mens.
-
- Forum-lid
Te snel om ontdekt te worden natuurlijk. Maar goed, genoeg hierover. Persoonlijk kan ik het niet echt opbrengen om een duurrit te doen. Ik beleef het meeste plezier om "hard' te fietsen. Gelukkig train ik nergens voor, dus dan mag het . Toch?
Mijn Strava
Kijk Ernie C. Je trekt alweer een bijdehande conclussie maar hoe weet jij dat hij nooit ontdekt is?? Er is meer aandacht in de pers aan hem besteed dan je zal denken. Hoe nou eens op met dat mondje meteen open trekken. Want daar zijn ze in Nederland heel goed in maar als het puntje bij paaltje komt is het huilie,huilie.
@Beni, jammer dat je zo reageert. Je komt hier zelf iets vertellen wat nergens over gaat, terwijl je ook niet wilt reageren op wat er gevraagd wordt. En als je zo'n moeite heb met hoe Nederlanders reageren (de Belgen doen het beter?) erger je niet en laat het forum links liggen.
Tegen plezier beleven kan niemand iets hebben. Vooral doen wat je leuk vindt zou ik zeggen
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
-
- Forum-lid
Is het mogelijk om dan nu te stoppen met het afvangen van vliegjes en terug te gaan naar de kern van het topic?
Dat mondje opentrekken en huilie, huilie herken ik meer een jouw bijdrages hier maar dat terzijde.beni schreef: ↑09 apr 2018 17:57 Kijk Ernie C. Je trekt alweer een bijdehande conclussie maar hoe weet jij dat hij nooit ontdekt is?? Er is meer aandacht in de pers aan hem besteed dan je zal denken. Hoe nou eens op met dat mondje meteen open trekken. Want daar zijn ze in Nederland heel goed in maar als het puntje bij paaltje komt is het huilie,huilie.
Je broer is dus een geweldige topsporter met veel ervaring? Wellicht heeft hij zo goed naar zijn lichaam leren luisteren (of ligt juist daar zijn talent) dat hij die schema's niet (meer) nodig heeft. Uiteindelijk moet je trainen naar het vermogen van je lichaam en niet naar wat er in boekjes of op het internet staat.
Campagnolo Ultra Dork
Ik denk omdat 'iedereen aan gort rijden' niet past bij 'slakkentempo duurtraining'.
On-topic.
Voor mijn gevoel gingen de rustige duurritten ook echt rustig, had niet het gevoel echt inspanning te leveren. Beetje wind, dijkje op, hartslag schoot meteen omhoog. Dus het voelde gewoon als traag. Inmiddels, enige tijd verder, is mijn hartslag veel stabieler. Beetje meer inspanning is niet direct zichtbaar in mijn hartslag. Het fietst nu gewoon lekker, ook tegen de wind in. Gemiddelde snelheid is een paar km/uur hoger. Ook is mijn hersteltijd veel korter. Kortom, het was zeker de eerste periode echt doorzetten, maar het heeft me wat opgeleverd.
Oja, en gemiddelde is natuurlijk niet zo belangrijk, maar 1 km/uur sneller, scheelt best veel tijd als ik van hier naar Verona ga fietsen in augustus. Tel daarbij op de kortere hersteltijd, maakt mijn kansen om op een leuke en verantwoorde manier deze uitdaging aan te gaan, toch beter.
Parijs-Brest-Parijs 2023
Misschien omdat hij vindt dat zijn broer beledigd wordt terwijl in iets andere maar nette bewoordingen gevraagd wordt of hij ook af en toe een rondje door de polder rijdt van twee uur (wie doet dat niet hier op het forum) of met een groepje mensen met een kilootje meer meerijdt. Geen belediging imho en de context is ook nog eens om een ondergrens aan te geven in de vraag op welk niveau hij presteert, niet om het het niveau van zijn broer te beschrijven. Zijn reacties op die vraag zijn niet bepaald vriendelijk.
Zonder het antwoord op die vraag heeft zijn post geen enkele informatieve lading meer alleen dat beni heel erg trots is op zijn broer (en met dat laatste is natuurlijk niks mis).
Campagnolo Ultra Dork
Gisteren heerlijk een rondje van 2uur in slakkentempo gereden, 25km/h 101hf gem.
Moet hiervoor wel echt mijn best doen, gaat een beetje tegen de natuur in qua gevoel van actief bezig zijn.
Moet hiervoor wel echt mijn best doen, gaat een beetje tegen de natuur in qua gevoel van actief bezig zijn.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid
Wat is je omslagpunt? Zit je met die 101hf gem. niet in de actieve herstelzone?
Dan ben je aan het fietsen en niet aan het trainen (lees: je geeft jouw lichaam geen prikkel om volgende keer beter te worden). Maar misschien wil je dat ook wel niet..