Campagnolo naar 12-speed ?
Ach ja wat boeit de crank ook eigenlijk. Zou ik een moderne fiets willen opbouwen dan zou ik toch voor de Rotor Aldhu crank gaan. Zij zullen ook wel als één van de eersten met 12 speed bladen komen (of zijn die gewoon dezelfde dikte?)
Campagnolo Ultra Dork
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Omdat er wat nieuws moet komen dat verkoopt. Stilstand is achteruitgang in een consumptiemaatschappij.daniel1975 schreef: ↑09 apr 2018 22:21 Het redesign is niet bepaald een verbetering vind ik. Wachten op real life, misschien dat het dan meevalt.
Maar blijft de vraag: waarom????
Waarom 12 met alle technische beperkingen die erbij horen.
Als je alleen al hier het aantal berichten ziet van relatief onervaren fietsers die nu toch wel een racefiets met schijfremmen denken te moeten kopen.
-
- Forum-lid HC
Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Dat noemen ze vooruitgang en de toekomst zal uitwijzen of dit een juiste zet is.daniel1975 schreef: ↑09 apr 2018 22:21
Maar blijft de vraag: waarom????
Waarom 12 met alle technische beperkingen die erbij horen.
volledig mee eens , ik heb zelfs op mijn 11s de 13 laten wegnemen en er een 18 bijgezet .Daar heb ik , als gewone wielertoerist , veel meer aan dan aan een 11,12 ,of 13 waar ik toch nooit op rijd ;
maar ja de commerce moet draaiend gehouden worden hé ;
maar ja de commerce moet draaiend gehouden worden hé ;
ccc
Op de cassettes is dermate veel commentaar dat Campa echt wel met meer vertandingen gaat komen.
Filmpje zojuist gekeken, vind die cranks echt sexy (en uberhaupt de groepset erg gelikt ogen). Al met al word ik hier wel warm van (12 speed ook relaxt, zolang je in de toekomst die 11 maar kunt dumpen). Zal echter wel weer een arm en een been kosten, waardoor ik het maar lekker bij mn Ultegra groepie hou...
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dure oplossing: 2 cassettes (een voor 48wk/jr en een voor 4wk vakantie) is stuk goedkoper en beter qua verloop. A
Ik denk dat relatief kleine marktaandeel nog verder gaat zakken.
Hoe moet dit in hemelsnaam concurreren met Ultegra en Red?
Ik denk dat relatief kleine marktaandeel nog verder gaat zakken.
Hoe moet dit in hemelsnaam concurreren met Ultegra en Red?
Less is bore
Ik heb nog gekoerst als amateur met 5 speed. Iedere keer als er weer een kransje bijkwam zien we dezelfde discussie
Met 6 speed ben ik tientallen bergen in de Alpen overgefietst en als wielertoerist alle klassiekers en een hele berg semi klassiekers gefietst. En niet eens heel langzaam
Toen 7 speed kwam was dat flauwekul EN ontbrak het relevante kransje. Toen 8 speed, toen 9 speed..............etc
We houden deze discussie tot er een versnelling komt die traploos (niet zonder trappen maar zonder stappen ) komt.
Verder is stilstand idd achteruitgang. Kijk naar de malligheid met telefoons, TV's, BBQ's noem maar op. Breder, hoger, langer. We willen het allemaal zelf. Maar omdat we ook die nieuwe telefoon willen en die nieuwe keuken zullen we zo nu en dan ook een productinnovatie als zinloos betitelen. Tot we weer genoeg budget hebben en we weer allemaal netjes aansluiten
Met 6 speed ben ik tientallen bergen in de Alpen overgefietst en als wielertoerist alle klassiekers en een hele berg semi klassiekers gefietst. En niet eens heel langzaam
Toen 7 speed kwam was dat flauwekul EN ontbrak het relevante kransje. Toen 8 speed, toen 9 speed..............etc
We houden deze discussie tot er een versnelling komt die traploos (niet zonder trappen maar zonder stappen ) komt.
Verder is stilstand idd achteruitgang. Kijk naar de malligheid met telefoons, TV's, BBQ's noem maar op. Breder, hoger, langer. We willen het allemaal zelf. Maar omdat we ook die nieuwe telefoon willen en die nieuwe keuken zullen we zo nu en dan ook een productinnovatie als zinloos betitelen. Tot we weer genoeg budget hebben en we weer allemaal netjes aansluiten