DT Swiss wielen icm conti
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Andere banden proberen is goedkoper.....
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Is het niet goedkoper om andere banden te kopen......
Daarnaast sommige gaan wat lastig, maar het lukt altijd wel. Goede banden wippertjes en er is nog geen race combo die ik er niet op kreeg. Kan altijd dat is lastig is,
In het ander topic schrijf je dat je er geen bandenlichter onder krijgt, maar dat is echt onmogelijk, dat is dan niet rot bedoeld maar onkunde, ga even bij iemand langs om het een keer samen te doen, Als je in de buurt van Rotterdam woont mag je langskomen.
En anders naar de winkel en de DT velg opemeten er kan wel eens 2 tot 3mm verschil in zitten
Daarnaast sommige gaan wat lastig, maar het lukt altijd wel. Goede banden wippertjes en er is nog geen race combo die ik er niet op kreeg. Kan altijd dat is lastig is,
In het ander topic schrijf je dat je er geen bandenlichter onder krijgt, maar dat is echt onmogelijk, dat is dan niet rot bedoeld maar onkunde, ga even bij iemand langs om het een keer samen te doen, Als je in de buurt van Rotterdam woont mag je langskomen.
En anders naar de winkel en de DT velg opemeten er kan wel eens 2 tot 3mm verschil in zitten
Ik voel me echt een ontzettende debiel. Ik kan de conti's wel van de reynolds halen maar niet opnieuw opleggen. Ik kan wel pirelli zero of schwalbe one opleggen maar dan zit er een hoogtebobbel in. Aan de ene kant steekt band verder uit dan aan de andere kant. Wat doe ik toch verkeerd? Ik word er radeloos van. Heb eerder honderden bandjes gemonteerd, waarom lukt dit nou niet
Als de band is gemonteerd eerst de band een beetje oppompen om daarna rondom de band met handpalm en duim de zijkant op zijn plaats te wringen totdat de hoogteslag is verdwenen. Daarna oppompen tot de gewenste druk. Veel banden hebben een indicatierand vlak boven de rand van de velg waaraan je het kan controleren. Maar als dat niet lukt dan heb je een verkeerde velg / band combinatie en moet je wat anders monteren.bundes schreef: ↑10 apr 2018 19:04 Ik voel me echt een ontzettende debiel. Ik kan de conti's wel van de reynolds halen maar niet opnieuw opleggen. Ik kan wel pirelli zero of schwalbe one opleggen maar dan zit er een hoogtebobbel in. Aan de ene kant steekt band verder uit dan aan de andere kant. Wat doe ik toch verkeerd? Ik word er radeloos van. Heb eerder honderden bandjes gemonteerd, waarom lukt dit nou niet
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Als je dit probleem hebt zou ik bij een TL ready velg altijd aanraden montage vloiestof of gewoon een sopje te gebruiken.
Eerst de band erop leggen dan insmeren en oppompen dan moet ie goed op de plaats vallen.
Als dat op 8 bar nog niet lukt, dan heb je misschien pech met de combo.
Maar toch nogmaals de vraag, Wat voor velglint ligt erin. In een TL ready velg moet echt een dun plaklint en niet een normaal lint of veloflex oid, dat is vragen om ellende
Eerst de band erop leggen dan insmeren en oppompen dan moet ie goed op de plaats vallen.
Als dat op 8 bar nog niet lukt, dan heb je misschien pech met de combo.
Maar toch nogmaals de vraag, Wat voor velglint ligt erin. In een TL ready velg moet echt een dun plaklint en niet een normaal lint of veloflex oid, dat is vragen om ellende
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
is dat een plaklint of kan je het er zo uit uithalen. als het een niet plaklint is. dan is dat voor 90% het euvel