merci!
Carbon clinchers uit China vragen
'Ze' zijn alle mogelijke Chinese wielen? Slappe wielen hebben vooral met het aantal spaken en de kunde van de wielbouwer te maken. Een carbon velg is over het algemeen super stijf (het aanlopen van een carbon wiel tegen de remblokken komt door flex in de spaken, niet in de velg.
Ik heb ondertussen bijna 30.000km op de Chinese velgen staan (komen van bij nocompromise die velgen van Flyxii had, denk ik)
Ze zijn al een paar keer herspaakt (eerste CX75 naven met snelspanner dan Giant naven met steekas en nu DT-Swiss 350 naven met steekas) maar waren altijd stijf en zijn altijd recht gebleven (enkel bij de Gaint naven, gespaakt door de LBS heb ik 1 keer spaakbreuk en 1 losse spaak gehad)
Nog steeds erg tevreden van.
Ze zijn al een paar keer herspaakt (eerste CX75 naven met snelspanner dan Giant naven met steekas en nu DT-Swiss 350 naven met steekas) maar waren altijd stijf en zijn altijd recht gebleven (enkel bij de Gaint naven, gespaakt door de LBS heb ik 1 keer spaakbreuk en 1 losse spaak gehad)
Nog steeds erg tevreden van.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Wat vind je chinees Carbon ik heb gewoon via een Nederlandse wielbouwer maar wel Yinsun velgen.
Ik vind ze met 24 spaaks bijna te stijf. Ik hoop dat de lichtere variant iets meer meegeeft.
Feitelijk komen alle merk velgen bij de chinezen vandaal, heel veel velgen die je voor 100 a 200 euro koopt zitten in setjes van 1500 euro of meer.
Volgens mij maakt alleen Enve zelf en Lightweigt, de rest wordt allemaal betrokken uit die markt. Ik was ook sceptisch over chinees carbon maar als ik de specs zie zijn ze gewoon vaak beter als van dure merkwielen, nu kijken hoe lang ze goed blijven.
Ik twijfel nog wel over wat specs, goed laten we het stae of the art noemen omdat de meest merken het nog niet hebben..........
Ik vind ze met 24 spaaks bijna te stijf. Ik hoop dat de lichtere variant iets meer meegeeft.
Feitelijk komen alle merk velgen bij de chinezen vandaal, heel veel velgen die je voor 100 a 200 euro koopt zitten in setjes van 1500 euro of meer.
Volgens mij maakt alleen Enve zelf en Lightweigt, de rest wordt allemaal betrokken uit die markt. Ik was ook sceptisch over chinees carbon maar als ik de specs zie zijn ze gewoon vaak beter als van dure merkwielen, nu kijken hoe lang ze goed blijven.
Ik twijfel nog wel over wat specs, goed laten we het stae of the art noemen omdat de meest merken het nog niet hebben..........
vandaag DPD aan de deur
de 1ste verzonden dus erg rap gegaan
even kijken wanneer ik ze erin ga zetten maar eigenlijk hoop ik dat ik weinig tijd heb want dat betekend dat het weer goed genoeg is om te fietsen
de 1ste verzonden dus erg rap gegaan
even kijken wanneer ik ze erin ga zetten maar eigenlijk hoop ik dat ik weinig tijd heb want dat betekend dat het weer goed genoeg is om te fietsen
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Gisteren binnengekregen en je zegt prima spul,hoeveel km en waar heb je er mee gereden dan?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Wat wegen de twee setjes dan?