Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

bwerter
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 mar 2015 10:36

bwerter 11 apr 2018 12:36

Wat is wel lees in de reviews over de Rose X-lite six is dat het opgegeven gewicht lager is dan het werkelijke gewicht. Dit zou voor de vier ook zomaar het geval kunnen zijn (overigens kan dit natuurlijk ook gelden voor de Canyon...). Conclusie: opgave van fabrikanten niet te blind op varen, zie het als de dieseluitstoot bij auto's.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 11 apr 2018 13:50

Zeker de SL met Di2 kiezen. Di2 is (heel) veel fijner dan mechanisch en heeft leuke mogelijkheden i.c.m. met bijvoorbeeld een Garmin als je een EWW unit van Shimano inbouwt. De Canyon ombouwen naar Di2 gaat niet (zomaar). Er zijn namelijk geen "gaatjes" beschikbaar voor je Di2 kabels. Dan moet je dus gaan boren en dat kost je de (levenslange) garantie. Uiteraard persoonlijk maar ik vond de Rose fietsen op Bikemotion gewoon (super)lelijk. Ze worden wel erg goed getest dus een buil van je je er niet aan :-).
Aeroad
Grail
Ultimate

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6227
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 11 apr 2018 14:15

Maar je mechanische canyon, heeft toch gaatjes voor je rem en schakelkabels?
Die zijn groter dan nodig, en meer dan nodig, voor je Di2 ... maar als dat geen bezwaar is...
Andersom is lastiger, een fiets voor DI2, heeft niet de mogelijkheid voor mechanisch.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 11 apr 2018 14:53

Nope, die gaatjes zijn niet groot genoeg voor zover ik weet. Dat komt doordat de vernellingskabel alleen met de binnenkabel naar "binnen" in het frame gaat. Ook voor de voorderailleur is geen "kabelgaatje" beschikbaar. Zou ook onlogisch van Canyon zijn om dan een apart Di2 frame te maken, nietwaar? Daar is wel omheen te werken (kabels vastplakken aan de buitenzijde) maar of dat dat fraai is?
Aeroad
Grail
Ultimate

goessensj
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 apr 2018 12:02

goessensj 15 apr 2018 11:03

WIELSET DT SWISS PR 1400 DB DICUT
LIGHTWEIGHT WHEELSET WITH EXCELLENT STIFFNESS TO WEIGHT RATIO
RIMS, ALUMINIUM TUBELESS CLINCHER
RIM WIDTH 19MM
RWS QUICK RELEASE SKEWERS WITH DETACHABLE LEVER THAT CAN BE USED ON BOTH THE FRONT AND REAR WHEEL
WEIGHT 1470 G

Wielset op het DI2 is Quick Release terwijl de mechanical SL Disc Through Axle heeft.

Betreft het hier een fout? Beide is onmogelijk lijkt mij.
Laatst gewijzigd door goessensj op 15 apr 2018 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40224
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 apr 2018 12:13

tomtom schreef: 11 apr 2018 14:53 Nope, die gaatjes zijn niet groot genoeg voor zover ik weet. Dat komt doordat de vernellingskabel alleen met de binnenkabel naar "binnen" in het frame gaat. Ook voor de voorderailleur is geen "kabelgaatje" beschikbaar. Zou ook onlogisch van Canyon zijn om dan een apart Di2 frame te maken, nietwaar? Daar is wel omheen te werken (kabels vastplakken aan de buitenzijde) maar of dat dat fraai is?
Het is sowiso te zot dat Canyon twee verschillende frames maakt. Het is zo simpel om 1 frame voor beiden geschikt te maken. Ouderwets imho.
Less is bore

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6227
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 apr 2018 17:37

Ik denk dat zij het juist niet als ouderwets beredeneren. Als je electronisch gaat schakelen, zul je vrijwel nooit terug stappen. Electronisch heeft minder gaten, en kleinere gaten in het frame nodig. Als je toch electronisch wilt, waarom zou je dat dan op zo'n ouderwets frame stoppen met te veel en te grote gaten? ;)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Emil1
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 jan 2015 20:34

Emil1 15 apr 2018 19:05

MarkVeenstra schreef: 15 apr 2018 17:37 Ik denk dat zij het juist niet als ouderwets beredeneren. Als je electronisch gaat schakelen, zul je vrijwel nooit terug stappen. Electronisch heeft minder gaten, en kleinere gaten in het frame nodig. Als je toch electronisch wilt, waarom zou je dat dan op zo'n ouderwets frame stoppen met te veel en te grote gaten? ;)
Maar elektronisch schakelen met draad is toch juist ouderwets? Kan tegenwoordig al prima zonder draad en van die ouderwetse gaten in het frame. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 15 apr 2018 19:22

Vooral economisch gewin van Canyon, lijkt me. Als je graag van mechanisch naar elektrisch (of andersom) wilt, draaien zij de omzet van het nieuwe frame ;)

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 16 apr 2018 08:33

Ik heb een probleem met mijn zadelbevestiging van mijn Aeroad (vorige model 2014) Deze constructie met bolle schalen om de zadelhoek in te stellen word ook gebruikt bij de Ultimate serie. (zie foto hier onder)
Iemand hier ook last dat het zadel naar achter blijft kantelen. Ook bij gebruik van het juiste aanhaalmoment (9Nm)
Afbeelding
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 16 apr 2018 08:45

Bekend probleem! Ik heb het eind vorg jaar opgelost door veel montagepasta (tacx carbon paste) en eea nog wat harder het max aandraaimoment vast te zetten. (9,5-10 nm) De betrokken onderdelen zijn daar van alu, anders had ik niet aangedurfd. Sindsdien zit alles goed. Ik reed er dit weekend nog mee over kasseien, zonder problemen.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 16 apr 2018 09:42

HarryuitHilversum schreef: 16 apr 2018 08:45 Bekend probleem! Ik heb het eind vorg jaar opgelost door veel montagepasta (tacx carbon paste) en eea nog wat harder het max aandraaimoment vast te zetten. (9,5-10 nm) De betrokken onderdelen zijn daar van alu, anders had ik niet aangedurfd. Sindsdien zit alles goed. Ik reed er dit weekend nog mee over kasseien, zonder problemen.
Ik neem aan dat je de schaaldelen voorziet van de montagepasta, en niet de bouten?
Bij mij is de zadelpen van carbon, dus durf geen hoger aanhaalmoment te hanteren. Zeker bij het gebruik va montagevet aan de bout vind ik 9Nm al wel erg hoog.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Plaats reactie