Ben sinds 2012 in het bezit van een Bulls Harier 1 met Shimano 105 triple (model 2011). De eerste jaren niet veel op gereden, maar vorig jaar meegedaan aan de Giro di Kika, dus veel getraind en dientengevolge ook wat meer kilometers gemaakt (circa 6.000 km). Sindsdien heb ik fietsen helemaal (her)ontdekt. Door nieuwe baan fiets ik wat minder frequent dan ik zou willen, maar ik hoop straks weer drie keer per week te kunnen fietsen. Doordeweeks twee ritjes van 40 tot 60 km en in het weekend een rit van circa 100 km, afgewisseld met een enkele tourtocht (bijv. Limburgs Mooiste) en begin september een lang weekend fietsen in de Dolomieten. Met andere woorden: ik fiets vooral op het vlakke, afgewisseld met een heuveltje of bergje hier en daar. Daarbij aangetekend dat ik fietsen in de bergen het allermooiste vind dat er is.
Mijn Bulls is langzamerhand aan het eind van zijn latijn. Ik orienteer mij al langere tijd op het internet voor een nieuwe fiets. Binnenkort ben ik jarig en krijg ik een nieuwe fiets kado
![Vind ik leuk :like:](./images/smilies/thumbupleft.gif)
Ik ben een man van 47 (binnenkort 48), 1.86 lang en ongetraind 86 kilo en in een getrainde periode 80 kilo. Belangrijk in een nieuwe fiets vind ik:
- ik moet er (minimaal gevoelsmatig) op vooruit gaan
- een fiets mag ook gewoon mooi zijn
- fiets hoeft nog niet 'af' te zijn; een goede basis met upgrade mogelijkheden is prima
Ik heb de volgende fietsen op dit moment in zicht (allen velgremmen, op dit moment nog geen specifieke voorkeur voor Aluminium of Carbon):
- Canyon Endurace CF 7.0
- Canyon Endurace AL 8.0 (wel meteen stuurlint vervangen
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
- Rose Pro SL Ultegra
- Cube Attain GTC SL
- Focus Izalco Race 105
- Specialized Allez Elite
Over de Focus kan ik heel weinig vinden. Zo weet ik ook niet wat hij weegt. Ik weet wel dat ik het een hele gave fiets vind om te zien
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Ik heb me nog niet verdiept in geometrie en dergelijke. Dit is een eerste longlist die ik terug wil brengen tot een shortlist op basis van deze of wellicht andere fietsen.
Alvast dank voor het meedenken!