Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 okt 2017 16:59
Mavic cosmic pro carbon zijn inderdaad tubeless ready en ze leveren er banden bij die er geschikt voor zouden moeten zijn..
Dan is die combinatie vlgns Mavic iig goed, als je dan vervolgens ook nog eens 30ml latex als dichtingsvloeistof hebt gebruikt lijkt mij dat er niets in de weg staat voor een luchtdichte montage welke vervolgens luchtdicht blijft. Wat wel over blijft is de montage van het tubelessventiel want die moet natuurlijk ook luchtdicht zijn gemonteerd en dat laatste is vaak het probleem. Soms hebben nieuwe banden fabricage overblijfsels aan de velgranden die ervoor zorgen dat er lucht langs de velgrand blijft ontsnappen of zelfs op de vouw van de 'langdurig' opgeslagen vouwband maar in beide gevallen ben je daar gauw achter met wat zeepsop. Enfin, als alles is gemonteerd, latex erin en opgepompt het wiel even een paar slagen laten draaien, verticaal als horizontaal aan beide kanten om te zorgen dat de latex zich overal verspreidt. Even een paar uur wachten om te controleren dat de band zijn druk behoudt, desnoods een gehele nacht. Zo ja, dan moet het goed zijn.markgeraerts1977 schreef: ↑10 apr 2018 19:04 Mavic cosmic pro carbon zijn inderdaad tubeless ready en ze leveren er banden bij die er geschikt voor zouden moeten zijn..
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Bevallen mij prima de Cosmic Pro Carbon SL UST velgen met UST banden.
Zelfs zonder latex erin blijven ze aantal dagen op druk. (maar ik heb er toen vloeistof in gedaan voordat ik ging rijden)
Inmiddels 3000km mee gereden zonder problemen.
Moet wel even op zoek waar ik de bandjes voor een redelijk prijs kan kopen, want moet wel rekening houden dat ik achterband binnenkort mag vervangen. (normaal gesproken gaat mijn achterband zo'n 4000km mee nml.)
Zelfs zonder latex erin blijven ze aantal dagen op druk. (maar ik heb er toen vloeistof in gedaan voordat ik ging rijden)
Inmiddels 3000km mee gereden zonder problemen.
Moet wel even op zoek waar ik de bandjes voor een redelijk prijs kan kopen, want moet wel rekening houden dat ik achterband binnenkort mag vervangen. (normaal gesproken gaat mijn achterband zo'n 4000km mee nml.)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Ik heb wel ervaring met de non-TL en die bevallen uitstekend. Vallen vrij breed, hebben goed profiel in het natte, grip is top en de zien er ook prima uit. Heb ze liever dan bijvoorbeeld de GP4k banden die veel te snel vlak worden en sneetjes vertonen.
De TL variant zal alleen maar beter zijn lijkt me. Zijn wel vrij prijzige bandjes, maar zo lang dat geen probleem is. Beste alternatief zijn de Schwalbe Pro One's die waarschijnlijk iets minder duurzaam zijn.
Bij Vaneycksport.com voor € 39,95: https://www.vaneycksport.com/nl/mavic-b ... t-25.htmlDDX schreef: ↑10 apr 2018 20:31 Bevallen mij prima de Cosmic Pro Carbon SL UST velgen met UST banden.
Zelfs zonder latex erin blijven ze aantal dagen op druk. (maar ik heb er toen vloeistof in gedaan voordat ik ging rijden)
Inmiddels 3000km mee gereden zonder problemen.
Moet wel even op zoek waar ik de bandjes voor een redelijk prijs kan kopen, want moet wel rekening houden dat ik achterband binnenkort mag vervangen. (normaal gesproken gaat mijn achterband zo'n 4000km mee nml.)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Leuk dat Good-Year ook met een TL bandje komt.
Overigens ben ik toch niet zo enthousiast over de Mavic Yksion 28mm UST band. Ik gebruik ze voornamelijk voor woon-werk verkeer, maar met nattigheid had ik meer grip met de Maxxis Padrone TR's naar mijn idee. Voornamelijk in bochtjes voelt de achterband soms wat instabiel. Durf ook iets minder hard door de bocht met mijn voorband. Daarentegen doen ze het met droog weer wel goed op zich. Had ze eerst op 6 bar staan, maar op 5 tot 5,5 bar rijden ze iets beter naar mijn idee. Alleen als het nat is blijven niet zo heel vertrouwd aanvoelen. Vertrouwen die ik wel heb met de Maxxis Padrone TR 28mm op de fixie, maar ook met de Schwalbe Pro One 25mm op mijn racefiets.
Afgelopen zaterdag mijn eerste race ermee gereden. Toen was het superweer en reden ze op zich ook wel erg fijn en goed. Niet perse slechter of beter dan de Maxxis Padrone TR en voelden ze wel vertrouwd aan.
https://www.youtube.com/watch?v=Di7A0O_eaeA
Wellicht dat ik binnenkort toch de Specialized S-works Turbo 2Bliss 28mm ga aanschaffen. Qua grip en rolweerstand zouden dat wel fijnere banden moeten zijn. Aan de andere kant ben ik bang dat ze hard slijten voor woon-werk verkeer, maar misschien dat dat wel meevalt fixed.
Overigens ben ik toch niet zo enthousiast over de Mavic Yksion 28mm UST band. Ik gebruik ze voornamelijk voor woon-werk verkeer, maar met nattigheid had ik meer grip met de Maxxis Padrone TR's naar mijn idee. Voornamelijk in bochtjes voelt de achterband soms wat instabiel. Durf ook iets minder hard door de bocht met mijn voorband. Daarentegen doen ze het met droog weer wel goed op zich. Had ze eerst op 6 bar staan, maar op 5 tot 5,5 bar rijden ze iets beter naar mijn idee. Alleen als het nat is blijven niet zo heel vertrouwd aanvoelen. Vertrouwen die ik wel heb met de Maxxis Padrone TR 28mm op de fixie, maar ook met de Schwalbe Pro One 25mm op mijn racefiets.
Afgelopen zaterdag mijn eerste race ermee gereden. Toen was het superweer en reden ze op zich ook wel erg fijn en goed. Niet perse slechter of beter dan de Maxxis Padrone TR en voelden ze wel vertrouwd aan.
https://www.youtube.com/watch?v=Di7A0O_eaeA
Wellicht dat ik binnenkort toch de Specialized S-works Turbo 2Bliss 28mm ga aanschaffen. Qua grip en rolweerstand zouden dat wel fijnere banden moeten zijn. Aan de andere kant ben ik bang dat ze hard slijten voor woon-werk verkeer, maar misschien dat dat wel meevalt fixed.
heb je een speciaal ventiel nodig voor een asymetrische velg?
normaal zijn de axis wielen op een diverge tubeless te gebruiken (bevestigd door specialized zelf)
heb dus alles in huis, maar langs de kant waar de dichting niet tegen velgrand staat (buitenzijde) lekt er lucht.
heb dit ventiel: https://r2-bike.com/YUNIPER-Tubeless-Valve-70-mm_1
normaal zijn de axis wielen op een diverge tubeless te gebruiken (bevestigd door specialized zelf)
heb dus alles in huis, maar langs de kant waar de dichting niet tegen velgrand staat (buitenzijde) lekt er lucht.
heb dit ventiel: https://r2-bike.com/YUNIPER-Tubeless-Valve-70-mm_1
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
Mooi tubeless ventieltje en op lengte! maar vlgns mij kan je beter Schwalbe tubeless ventielen gebruiken evt. met een verlenging erop.wdfl schreef: ↑15 apr 2018 17:24 heb je een speciaal ventiel nodig voor een asymetrische velg?
normaal zijn de axis wielen op een diverge tubeless te gebruiken (bevestigd door specialized zelf)
heb dus alles in huis, maar langs de kant waar de dichting niet tegen velgrand staat (buitenzijde) lekt er lucht.
heb dit ventiel: https://r2-bike.com/YUNIPER-Tubeless-Valve-70-mm_1
Dat er lucht ontsnapt langs de kant waar de dichting niet tegen velgrand staat wil alleen maar zeggen dat de afdichting in de velg niet in orde is en heeft niets met de asymmetrische velg (buitenzijde) te maken.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13737
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De yunipers had ik ook. teruggestuurd, kreeg ze niet dicht.
Nu idd schwalbe met verlening geinstalleerd op een asd velg gaat prima
Je hebt geen speciale ventielen nodig. heb nu de milkit besteld bij R2, kijken of die wel dichtblijven.
(de schwalbes zijn wat aan de grote kant voor 38mm velgen.
Afgelopen week schwalbe pro one 28mm geinstalleerd. wel even lopen proberen de de bandespanning uiteindelijk 4.5 a 4.7 voor en 5.0 a 5.2 achter. Ik verwachte dat dit in snelle bochten problemen zou geven, maar het tegendeel is waar, als een baksteen
Zeer stabiel en het loopt nogsteeds licht!
Nu idd schwalbe met verlening geinstalleerd op een asd velg gaat prima
Je hebt geen speciale ventielen nodig. heb nu de milkit besteld bij R2, kijken of die wel dichtblijven.
(de schwalbes zijn wat aan de grote kant voor 38mm velgen.
Afgelopen week schwalbe pro one 28mm geinstalleerd. wel even lopen proberen de de bandespanning uiteindelijk 4.5 a 4.7 voor en 5.0 a 5.2 achter. Ik verwachte dat dit in snelle bochten problemen zou geven, maar het tegendeel is waar, als een baksteen
Zeer stabiel en het loopt nogsteeds licht!
Heb persoonlijk niet zulke beste ervaringen met de Schwalbe pro one. Eerste set moest terug vanwege slechte randen (garantie), maar ook de 2e set blijven al snel inkepingen en scheurtjes vertonen, en bladderen af bij veel scherpe bochten. Ik had ze ook tubeless wat me een aantal keer heeft gered, maar ook een paar keer heeft laten staan doordat ze vaak lek rijden. De Continental-banden op mijn andere wielset is dan niet tubeless, maar daar heb ik met hetzelfde aantal kilometers nooit lek mee gereden. De Mavic-banden die ik er nu tubeless onder heb zitten lijken het wat dat betreft veel beter te doen met vergelijkbare rij-eigenschappen. Overigens rij ik op een Zonda 2-way fit wielset, en doe ik zowel races als toertochten.
De Mavic Yksion zijn inderdaad iets degelijker dan de Schwalbe Pro One. Overigens vind ik de Yksion 28mm ook beter rijden op 5 bar dan op 6 bar. Lijken dan lichter te lopen dan op 6 bar. Pomp ze elke keer naar 6 bar elke week, maar in de loop van de week lijken ze fijner te lopen als er wat minder druk in zit.
Mijn Pro One 25mm rijd ik wel altijd op 5.8 - 6 bar.
Qua degelijkheid ben ik overigens wel tevreden over de Yksions UST. Ongeveer 350km ermee gereden, maar nergens krasjes of beschadigingen te bekennen. Wellicht dat ze daarom ook iets minder vertrouwen geven met slecht weer t.o.v. van Maxxis Padrone of Schwalbe Pro One.
Maar komende zaterdag zal ik er weer lekker mee gaan racen in Made (want het wordt lekker weer... )
Mijn Pro One 25mm rijd ik wel altijd op 5.8 - 6 bar.
Qua degelijkheid ben ik overigens wel tevreden over de Yksions UST. Ongeveer 350km ermee gereden, maar nergens krasjes of beschadigingen te bekennen. Wellicht dat ze daarom ook iets minder vertrouwen geven met slecht weer t.o.v. van Maxxis Padrone of Schwalbe Pro One.
Maar komende zaterdag zal ik er weer lekker mee gaan racen in Made (want het wordt lekker weer... )
Vorige week zelfs op 3.5bar voor en 4bar achter gereden met de mavic ust 25mm.
Inmiddels toch maar weer barretje meer, maar ik heb het idee dat ze met minder bar nogsteeds prima rijden.
En inmiddels 4100km mee gereden en banden zien er nog prima uit.
Inmiddels toch maar weer barretje meer, maar ik heb het idee dat ze met minder bar nogsteeds prima rijden.
En inmiddels 4100km mee gereden en banden zien er nog prima uit.