Ik ben van zin een Rotorcranck en de bijhorende Qrings aan te schaffen.
Heeft er iemand ervaring mee en bestaat er enig objectief wetenschappelijk bewijs dat hier mee het vermogen omhoog gaat?
Rotor-Qrings of niet?
Je vermogen gaat niet omhoog, wel is de krachtoverbrenging efficiënter. Als je veel kracht kunt zetten, is de diameter van het kettingblad het grootst, als je het minst kracht kunt zetten (dode punt), is de diameter het kleinst. Of het allemaal meetbaar is, weet ik niet, maar ik rij er nu anderhalf jaar mee en ik vind het veel prettiger, soepeler rijden. Je hoeft geen Rotorcrank hiervoor aan te schaffen, het effect zit in de kettingbladen. Wel is dat optisch mooier.
Eenvoud kenmerkt het ware.
Wel ik rijd nu met Dura-ace 7900 en Iltegra 6700 groep. Nu zouden de Qrings daar niet echt mooi op staan..
Ik zou me dus een zwarte crank ongeveer even licht als de ultegra crank aanschaffen(Rotor Agilis?) aangezien het anders echt geen zicht zou zijn..
Ik zou me dus een zwarte crank ongeveer even licht als de ultegra crank aanschaffen(Rotor Agilis?) aangezien het anders echt geen zicht zou zijn..
Er zijn mensen die het fijn vinden en er zijn mensen die er niet aan kunnen wennen.
Ook zijn er verslagen te vinden die zeggen dat het werkt en dat het niet werkt.
Of dat het meer het 'gevoel' is dan dat het werkelijk iets uithaalt.
Ook gesponsorde teams die met Rotor cranks rijden geven soms toch de voorkeur voor gewone ronde kettingbladen...
Ik denk dat het bij je moet passen en dat je dat alleen proefondervindelijk kan vaststellen.
En dat het onmogelijk is te zeggen of het voor jou een goede zet is.
Ook zijn er verslagen te vinden die zeggen dat het werkt en dat het niet werkt.
Of dat het meer het 'gevoel' is dan dat het werkelijk iets uithaalt.
Ook gesponsorde teams die met Rotor cranks rijden geven soms toch de voorkeur voor gewone ronde kettingbladen...
Ik denk dat het bij je moet passen en dat je dat alleen proefondervindelijk kan vaststellen.
En dat het onmogelijk is te zeggen of het voor jou een goede zet is.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 22 feb 2011 20:49
het is wel overtuigend, maar alleen kost het maanden tegen dat je er het grootste voordeel uit haalt, er zijn veel profs dat daar het geduld niet voor hebben.amclassic-fan schreef:Het grootste deel van de profs in ploegen die door Rotor gesponsord worden rijdt met gewone ronde bladen. Het bewijs dat de bladen voordeel geven is niet bepaald overtuigend.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb tijdens mijn vanantie begin juli een rotor 34T gekocht en op mijn DA crank gezet om te proberen wat ik er van vond.
Moet zeggen dat ik met gewoon rijden niets merk. Had zelf het idee dat ik soms minder makkelijk ronddraaide
Enige verschil dat ik opmerkte is dat het staand wat stabieler klimt als het stijl word.
Om echt een goed verdict te geven zou je er denk ik langer mee moeten rijden.
Op de MTB merk ik er meer van vooral in lastige klimmen kan je de gehele beweging iets gedoseerder kracht op je wiel loslaten waardoor deze niet doorspint
Moet zeggen dat ik met gewoon rijden niets merk. Had zelf het idee dat ik soms minder makkelijk ronddraaide
Enige verschil dat ik opmerkte is dat het staand wat stabieler klimt als het stijl word.
Om echt een goed verdict te geven zou je er denk ik langer mee moeten rijden.
Op de MTB merk ik er meer van vooral in lastige klimmen kan je de gehele beweging iets gedoseerder kracht op je wiel loslaten waardoor deze niet doorspint