Meedenken met aanschaf nieuwe racefiets tot EUR 1.500
-
- Forum-lid
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52
Waarom zoveel centen aan onderhoud uitgeven voor je Bulls als je hem gaat verkopen? Dat ga je niet terugverdienen gok ik.
Mooie fiets Djemz! Ziet er zeer strak uit! Welke wielen zijn gemonteerd? Klinkt als een mooie aanbieding.
Pitti Carabinieri: tja, of ik het volle bedrag bij verkoop terug krijg, weet ik niet. Maar zolang ik mijn nieuwe fiets nog niet heb, wil ik wel gewoon kunnen fietsen. Daarvoor was vervanging van remkablel en reparatie versnellingen wel noodzakelijk. Cassette + ketting hadden niet per se vervangen hoeven worden, maar wellicht dat dit de verkoop wel vergemakkelijkt.
Pitti Carabinieri: tja, of ik het volle bedrag bij verkoop terug krijg, weet ik niet. Maar zolang ik mijn nieuwe fiets nog niet heb, wil ik wel gewoon kunnen fietsen. Daarvoor was vervanging van remkablel en reparatie versnellingen wel noodzakelijk. Cassette + ketting hadden niet per se vervangen hoeven worden, maar wellicht dat dit de verkoop wel vergemakkelijkt.
Orbea Orca M30iLTD PWR 2024
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 apr 2018 23:06
Soepkop schreef: ↑19 apr 2018 08:34 Mooie fiets Djemz! Ziet er zeer strak uit! Welke wielen zijn gemonteerd? Klinkt als een mooie aanbieding.
Pitti Carabinieri: tja, of ik het volle bedrag bij verkoop terug krijg, weet ik niet. Maar zolang ik mijn nieuwe fiets nog niet heb, wil ik wel gewoon kunnen fietsen. Daarvoor was vervanging van remkablel en reparatie versnellingen wel noodzakelijk. Cassette + ketting hadden niet per se vervangen hoeven worden, maar wellicht dat dit de verkoop wel vergemakkelijkt.
Shimano rs010 met continental Ultra Sport II SL 25mm banden
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4713
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Als je hem inruilt bij de FM die ook dit onderhoud heeft uitgevoerd, dan kan daar in de meeste gevallen zeker over gesproken worden. Elders wordt het inderdaad lastig.Pitti Carabinieri schreef: ↑19 apr 2018 07:08 Waarom zoveel centen aan onderhoud uitgeven voor je Bulls als je hem gaat verkopen? Dat ga je niet terugverdienen gok ik.
Vandaag bij de FM opgemeten. Ik heb nogal gemiddelde maten
De Cube Attain GTC SL en de Argon 18 Krypton nogmaals uitvoerig bekeken. Heb besloten mijn keuze te beperken tot deze twee fietsen. Beiden endurance frames - past wel bij mijn toekomstige leeftijd van 48 .
Argon 18 is qua prijsstelling wel een stuk duurder dan de Cube, zeker als je kijkt naar de onderdelengroep (105 5800 t.o.v. Ultegra 8000). Wil best geloven dat het carbon van de Argon 18 hoogwaardiger is dan het carbon van de Cube. Of ik dat ga merken? Ik weet het niet.
Proefrit gemaakt op een in de showroom staande Argon 18 Krypton met Ultegra 6800. Dat is niet helemaal eerlijk, want ik zou uitkomen op een 105 5800. Ware het niet dat de FM mij een mooi aanbod heeft gedaan voor de in de showroom staande Krypton. Kort gezegd kan ik de showroomfiets met Ultegra 6800 aanschaffen voor de prijs van een nieuwe Krypton met 105 5800. Het viel me op dat de Krypton comfortabel is, maar evengoed veel feedback geeft: je voelt duidelijk wat er onder de wielen gebeurt. Hieronder een kleine samenvatting van spec's van de drie verschillende fietsen.
Argon 18 Krypton Ultegra - EUR 2.100
Schakelgroep Ultegra 6800
Remmen Ultegra 6800
Wielen DT Swiss P1800
Argon 18 Krypton 105 5800 - EUR 2.100
Schakelgroep 105 5800
Remmen 105 5800
Wielen DT Swiss P1800
Cube Attain GTC SL - EUR 1.650
Schakelgroep Ultegra 8000
Remmen Shimano BR-R561
Wielen Fulcrum Racing 77
Nu ik de Krypton met Ultegra 6800 voor hetzelfde bedrag kan kopen als de Krypton 105 5800, heeft van de Krypton's de variant met Ultegra mijn voorkeur.
Qua geometrie wijken de Argon 18 en de Cube niet wezenlijk veel van elkaar af. Wel heeft de Cube een meer sloping frame. Qua afwerking heb ik op het oog geen grote verschillen kunnen constateren. De Argon 18 is circa EUR 450 duurder dan de Cube, maar voor de Cube geldt wel dat de remmen niet Ultegra zijn en dat Fulcrum Racing 77 wielen zijn gemonteerd - daarover heb ik niet de beste verhalen gelezen. Vervanging van de remmen naar Ultegra kost mij EUR 50 extra (dat zou ik sowieso bij aanschaf laten uitvoeren) en ik zou op termijn andere wielen willen. Als ik voor de vergelijking de DT Swiss P1800 aanhoud (zou zelf eerder kiezen voor Fulcrum Racing 3), kost me dat ook nog eens zo'n EUR 350. Daarmee is het prijsvoordeel van de Cube in 1 klap weg, met de aantekening dat ik de investering in andere wielen wellicht uit kan stellen tot volgend jaar.
Stiekem vind ik de Argon 18 een net iets hogere 'wow' factor hebben dan de Cube. Keuze lijkt dan dus eenvoudig, echter het oorspronkelijke uitgangsbudget was EUR 1.500 en daar ga ik bij de aanschaf van de Argon 18 toch zo'n EUR 600 over heen
Argon staat in de showroom en de Cube is op voorraad, dus dat is geen onderscheidende factor. Voor de beeldvorming plaatjes bij het verhaal:
Cube
Argon 18
De Cube Attain GTC SL en de Argon 18 Krypton nogmaals uitvoerig bekeken. Heb besloten mijn keuze te beperken tot deze twee fietsen. Beiden endurance frames - past wel bij mijn toekomstige leeftijd van 48 .
Argon 18 is qua prijsstelling wel een stuk duurder dan de Cube, zeker als je kijkt naar de onderdelengroep (105 5800 t.o.v. Ultegra 8000). Wil best geloven dat het carbon van de Argon 18 hoogwaardiger is dan het carbon van de Cube. Of ik dat ga merken? Ik weet het niet.
Proefrit gemaakt op een in de showroom staande Argon 18 Krypton met Ultegra 6800. Dat is niet helemaal eerlijk, want ik zou uitkomen op een 105 5800. Ware het niet dat de FM mij een mooi aanbod heeft gedaan voor de in de showroom staande Krypton. Kort gezegd kan ik de showroomfiets met Ultegra 6800 aanschaffen voor de prijs van een nieuwe Krypton met 105 5800. Het viel me op dat de Krypton comfortabel is, maar evengoed veel feedback geeft: je voelt duidelijk wat er onder de wielen gebeurt. Hieronder een kleine samenvatting van spec's van de drie verschillende fietsen.
Argon 18 Krypton Ultegra - EUR 2.100
Schakelgroep Ultegra 6800
Remmen Ultegra 6800
Wielen DT Swiss P1800
Argon 18 Krypton 105 5800 - EUR 2.100
Schakelgroep 105 5800
Remmen 105 5800
Wielen DT Swiss P1800
Cube Attain GTC SL - EUR 1.650
Schakelgroep Ultegra 8000
Remmen Shimano BR-R561
Wielen Fulcrum Racing 77
Nu ik de Krypton met Ultegra 6800 voor hetzelfde bedrag kan kopen als de Krypton 105 5800, heeft van de Krypton's de variant met Ultegra mijn voorkeur.
Qua geometrie wijken de Argon 18 en de Cube niet wezenlijk veel van elkaar af. Wel heeft de Cube een meer sloping frame. Qua afwerking heb ik op het oog geen grote verschillen kunnen constateren. De Argon 18 is circa EUR 450 duurder dan de Cube, maar voor de Cube geldt wel dat de remmen niet Ultegra zijn en dat Fulcrum Racing 77 wielen zijn gemonteerd - daarover heb ik niet de beste verhalen gelezen. Vervanging van de remmen naar Ultegra kost mij EUR 50 extra (dat zou ik sowieso bij aanschaf laten uitvoeren) en ik zou op termijn andere wielen willen. Als ik voor de vergelijking de DT Swiss P1800 aanhoud (zou zelf eerder kiezen voor Fulcrum Racing 3), kost me dat ook nog eens zo'n EUR 350. Daarmee is het prijsvoordeel van de Cube in 1 klap weg, met de aantekening dat ik de investering in andere wielen wellicht uit kan stellen tot volgend jaar.
Stiekem vind ik de Argon 18 een net iets hogere 'wow' factor hebben dan de Cube. Keuze lijkt dan dus eenvoudig, echter het oorspronkelijke uitgangsbudget was EUR 1.500 en daar ga ik bij de aanschaf van de Argon 18 toch zo'n EUR 600 over heen
Argon staat in de showroom en de Cube is op voorraad, dus dat is geen onderscheidende factor. Voor de beeldvorming plaatjes bij het verhaal:
Cube
Argon 18
Orbea Orca M30iLTD PWR 2024
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018
Bij een racefiets altijd voor de wow factor gaan als je het kunt veroorloven, financieel en qua geometrie.
Met die Argon 18 koop je het equivalent van een sportwagen voor je midlifecrisis, Koop je die Cube dan mag je bij wijze van spreken van je vrouw de spoiler aanvinken op de optielijst van je nieuwe zilvergrijze burgerbak.
nogal een wereld van verschil voor slechts 600 euro .
Met die Argon 18 koop je het equivalent van een sportwagen voor je midlifecrisis, Koop je die Cube dan mag je bij wijze van spreken van je vrouw de spoiler aanvinken op de optielijst van je nieuwe zilvergrijze burgerbak.
nogal een wereld van verschil voor slechts 600 euro .
Campagnolo Ultra Dork
Briljant!door » 20 apr 2018 23:21
Bij een racefiets altijd voor de wow factor gaan als je het kunt veroorloven, financieel en qua geometrie.
Met die Argon 18 koop je het equivalent van een sportwagen voor je midlifecrisis, Koop je die Cube dan mag je bij wijze van spreken van je vrouw de spoiler aanvinken op de optielijst van je nieuwe zilvergrijze burgerbak.
nogal een wereld van verschil voor slechts 600 euro .
Orbea Orca M30iLTD PWR 2024
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018
+1Ernie C. schreef: ↑20 apr 2018 23:21 Bij een racefiets altijd voor de wow factor gaan als je het kunt veroorloven, financieel en qua geometrie.
Met die Argon 18 koop je het equivalent van een sportwagen voor je midlifecrisis, Koop je die Cube dan mag je bij wijze van spreken van je vrouw de spoiler aanvinken op de optielijst van je nieuwe zilvergrijze burgerbak.
nogal een wereld van verschil voor slechts 600 euro .