Ik ben 1.86 m en heb (ook) een bbl van 89 cm. Voor mij zou de L passen, de XL zou te groot zijn (Een bovenbuis van 57 of 58 cm i.c.m. met een balhoofd van ca. 18 cm is voor mij uit ervaring geschikt). Goessenj heeft 5 cm extra lengte in zijn/haar torso naar ik aanneem, dus wellicht dat hij/zij dan toch de XL nodig heeft.
Canyon
Bedankt voor de vergelijking.hotrod schreef: ↑18 apr 2018 14:37Ik ben 1.86 m en heb (ook) een bbl van 89 cm. Voor mij zou de L passen, de XL zou te groot zijn (Een bovenbuis van 57 of 58 cm i.c.m. met een balhoofd van ca. 18 cm is voor mij uit ervaring geschikt). Goessenj heeft 5 cm extra lengte in zijn/haar torso naar ik aanneem, dus wellicht dat hij/zij dan toch de XL nodig heeft.
Ter vergelijk: Op mijn MTB heb ik een bovenbuis van 59cm en 14cm stuurpen.
Zadel staat centraal afgesteld.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 23 aug 2015 22:04
Dit weekend i.v.m. Pure Cycling Festival 100 euro korting op de Endurace AL 7.0 en Endurace AL 7.0 Disc. Bovendien in de factory outlet ook nog 50 euro extra korting op de Endurace 5.0 en 6.0 modellen van vorig jaar.
Heb zelf eerder deze week in de outlet een Endurace AL 6.0 met volledige 105 afmontage van vorig jaar aangeschaft. Kwam uit op 800 euro, maar ik heb zojuist met de live chat kunnen regelen dat ik die 50 euro extra korting ook nog krijg, Eerste ritjes zijn inmiddels gemaakt en ben er zeer blij mee.
Heb zelf eerder deze week in de outlet een Endurace AL 6.0 met volledige 105 afmontage van vorig jaar aangeschaft. Kwam uit op 800 euro, maar ik heb zojuist met de live chat kunnen regelen dat ik die 50 euro extra korting ook nog krijg, Eerste ritjes zijn inmiddels gemaakt en ben er zeer blij mee.
-
- Forum-lid
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 25 mei 2016 23:41
Ik heb vandaag de H31 ergocockpit ontvangen, als vervanging voor de H17 op m'n Ultimate CF SL 8.0 disc (2017).
Kost een hoop geld, maar een fiets blijft gewoon een legopakket met veel mogelijke uitbreidingen en vond de H31 en H36 erg sexy eruit zien. Na een half jaartje de standaard 100mm stem testen die meegeleverd was, wist ik dat die lengte wel goed voor mij was, maar een iets smaller stuur beter bij mij zou passen. De H36 had niet de juiste maat, maar denk dat voor mijn recreatieve niveau de H31 toch een betere match is (iets minder reach).
Ook gaat de klantenservice van Canyon goed om met redelijke requests. Ik heb hun een mailtje gestuurd waarin ik had uitgelegd dat ik na een testritje van 5200km erachter was gekomen dat ik vergeten was om een juist stuur bij te bestellen. Met een verhaaltje er omheen geschreven heb ik het verzoek gedaan om deze (en de benodigde accessoires en garmin mount) voor de prijs te kunnen aanschaffen die ik zou betalen als ik deze direct bij mijn fiets had besteld.
Ook al had ik na een half jaar geen recht meer op die korting, de klantenservice ging hier lekker soepel mee om en gaven mij alsnog die korting. Kudos voor de klantenservice.
En ja, ik weet dat een betere wielset een betere investering zou zijn als je let op de kosten, maar het oog wil ook wat .
Kost een hoop geld, maar een fiets blijft gewoon een legopakket met veel mogelijke uitbreidingen en vond de H31 en H36 erg sexy eruit zien. Na een half jaartje de standaard 100mm stem testen die meegeleverd was, wist ik dat die lengte wel goed voor mij was, maar een iets smaller stuur beter bij mij zou passen. De H36 had niet de juiste maat, maar denk dat voor mijn recreatieve niveau de H31 toch een betere match is (iets minder reach).
Ook gaat de klantenservice van Canyon goed om met redelijke requests. Ik heb hun een mailtje gestuurd waarin ik had uitgelegd dat ik na een testritje van 5200km erachter was gekomen dat ik vergeten was om een juist stuur bij te bestellen. Met een verhaaltje er omheen geschreven heb ik het verzoek gedaan om deze (en de benodigde accessoires en garmin mount) voor de prijs te kunnen aanschaffen die ik zou betalen als ik deze direct bij mijn fiets had besteld.
Ook al had ik na een half jaar geen recht meer op die korting, de klantenservice ging hier lekker soepel mee om en gaven mij alsnog die korting. Kudos voor de klantenservice.
En ja, ik weet dat een betere wielset een betere investering zou zijn als je let op de kosten, maar het oog wil ook wat .
Bas de Vries schreef: ↑20 apr 2018 23:56 Ik heb vandaag de H31 ergocockpit ontvangen, als vervanging voor de H17 op m'n Ultimate CF SL 8.0 disc (2017).
Kost een hoop geld, maar een fiets blijft gewoon een legopakket met veel mogelijke uitbreidingen en vond de H31 en H36 erg sexy eruit zien. Na een half jaartje de standaard 100mm stem testen die meegeleverd was, wist ik dat die lengte wel goed voor mij was, maar een iets smaller stuur beter bij mij zou passen. De H36 had niet de juiste maat, maar denk dat voor mijn recreatieve niveau de H31 toch een betere match is (iets minder reach).
Ook gaat de klantenservice van Canyon goed om met redelijke requests. Ik heb hun een mailtje gestuurd waarin ik had uitgelegd dat ik na een testritje van 5200km erachter was gekomen dat ik vergeten was om een juist stuur bij te bestellen. Met een verhaaltje er omheen geschreven heb ik het verzoek gedaan om deze (en de benodigde accessoires en garmin mount) voor de prijs te kunnen aanschaffen die ik zou betalen als ik deze direct bij mijn fiets had besteld.
Ook al had ik na een half jaar geen recht meer op die korting, de klantenservice ging hier lekker soepel mee om en gaven mij alsnog die korting. Kudos voor de klantenservice.
En ja, ik weet dat een betere wielset een betere investering zou zijn als je let op de kosten, maar het oog wil ook wat .
Fotootje voor en na?
Mooie upgrade idd! Niet elke keuze hoeft een rationele onderbouwing te hebben
Ik heb zelf de H36 en vind die net wat dikker dan de H31 (die zit toch standaard op de Edurace?)
Zal vanmiddag ff de vorkbuis afzagen en laat er 5mm spacer boven.
Ik heb zelf de H36 en vind die net wat dikker dan de H31 (die zit toch standaard op de Edurace?)
Zal vanmiddag ff de vorkbuis afzagen en laat er 5mm spacer boven.
-
- Forum-lid
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 25 mei 2016 23:41
Foto's staan een beetje verdraaid tot erop geklikt wordt.
De H31 zit inderdaad standaard op bepaalde modellen van de Endurace SL en SLX serie. en de nieuwere Inflite modellen.
Wanneer ik zeker ben van de hoogte dan wordt het voor mij ook tijd om de ijzerzaag uit de kast te halen, al denk ik dat ik dat maar door de LBS laat doen. Iets te veel spacers erboven nu. Zit er zelf ook aan te denken om een spacer van 5mm te laten zitten.
Ik heb dat vandaag net zelf gedaan. Heb niet zoveel vertrouwen in FM's betreft nauwkeurigheid. Kon een zaagmal lenen. Was erg makkelijk. Heb er ook 5mm boven gelaten, vind dat ook mooier dan helemaal plat.Bas de Vries schreef: ↑22 apr 2018 19:35Foto's staan een beetje verdraaid tot erop geklikt wordt.
IMG_0159.JPGIMG_0161.JPGIMG_0166.JPGIMG_0168.JPG
De H31 zit inderdaad standaard op bepaalde modellen van de Endurace SL en SLX serie. en de nieuwere Inflite modellen.
Wanneer ik zeker ben van de hoogte dan wordt het voor mij ook tijd om de ijzerzaag uit de kast te halen, al denk ik dat ik dat maar door de LBS laat doen. Iets te veel spacers erboven nu. Zit er zelf ook aan te denken om een spacer van 5mm te laten zitten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 15 feb 2018 09:27
Ik heb nu een Endurace AL. Waar zou ik in comfort het meeste mee vooruitgaan: een carbon frame, of 28 mm banden?
Ik denk een carbon frame. Heb zowel de AL (2014) gehad, de CF (2010) en de CF SLX (huidig model). Toen ik de carbon CF (2010) had, had ik tegelijk de AL uit 2014 en reed op beide frames met dezelfde wielset. De carbon frames waren echt veel meer comfortabel dan de AL. Vooral merkbaar op klinkers.Eddy Merckx schreef: ↑24 apr 2018 14:06 Ik heb nu een Endurace AL. Waar zou ik in comfort het meeste mee vooruitgaan: een carbon frame, of 28 mm banden?