Gisteren met samengeknepen billen thuis gekomen met een scheurtje in de velg, die ik ontdekte toen ik ca 55 km van huis was. Werd gedurende de rit naar huis wel steeds erger, maar ik ben er op thuis gekomen.
Nu dus op zoek naar en nieuw achterwiel/ nieuw setje.
Rijd 25 mm band en wil een wat bredere velg dan de Ambrosio FCS 28.
Ben zelf ca 115 kg.
Iemand nog andere suggesties dan hierboven? Budget is niet al te groot.
Omdat budget niet al te groot is, en ik het een mooie klassieke naaf vind, wil ik eigenlijk mijn Ultegra 36 gaats naaf hergebruiken. Met de naaf is niks mis. Heeft ca 25000 gelopen.
Is dit verstandig, ook gezien het feit dat je dan een "oude" naaf weer gaat gebruiken bij een nieuwe velg en spaken, of zou dit probleemloos moeten kunnen?
Wielenset 25mm zware rijder advies
-
- Forum-lid
- Berichten: 1726
- Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
- Locatie: Omg. Eindhoven
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Ik zou toch eerst die naaf maar eens uit elkaar gooien en eens kijken hoe het met de lagerschalen en conussen is.
Als de boel sleets wordt zou ik een nieuwe naaf nemen.
Als de boel sleets wordt zou ik een nieuwe naaf nemen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
https://www.huntbikewheels.com/collecti ... eep-24wide. Dit zijn echt topwielen voor de zwaardere rijder. Gebruik ze als trainingswielen.uninvitedguest schreef: ↑22 apr 2018 13:07 Gisteren met samengeknepen billen thuis gekomen met een scheurtje in de velg, die ik ontdekte toen ik ca 55 km van huis was. Werd gedurende de rit naar huis wel steeds erger, maar ik ben er op thuis gekomen.
Nu dus op zoek naar en nieuw achterwiel/ nieuw setje.
Rijd 25 mm band en wil een wat bredere velg dan de Ambrosio FCS 28.
Ben zelf ca 115 kg.
Iemand nog andere suggesties dan hierboven? Budget is niet al te groot.
Omdat budget niet al te groot is, en ik het een mooie klassieke naaf vind, wil ik eigenlijk mijn Ultegra 36 gaats naaf hergebruiken. Met de naaf is niks mis. Heeft ca 25000 gelopen.
Is dit verstandig, ook gezien het feit dat je dan een "oude" naaf weer gaat gebruiken bij een nieuwe velg en spaken, of zou dit probleemloos moeten kunnen?