Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

swissstop yellow sporen verwijderen

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 12 apr 2010 19:06

Hoi,
campa=super schreef:En volgende keer Swissstop Lightweights kopen, deze zijn nl. grijs en ( alleen ) geschikt voor carbon velgen.

Niet meer of minder (on)geschikt voor alu velgen als de andere....

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 12 apr 2010 21:14

BBB blokken doen het ook gewoon heel erg goed op carbon velgen. Ik gebruik ze in combi met mijn 0 Gravity remmen en dat remt goed tot zeer goed.

http://www.bbbparts.com/brakeshoes_bbs23cc.php
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 12 apr 2010 21:39

Hoi,

De Techstop versie remt vermoedelijk beter in de regen dan de gewone Roadstop versie ?

Ciao, ;)

rene1
Forum-lid

rene1 12 apr 2010 21:40

Stokie schreef:
campa=super schreef:En volgende keer Swissstop Lightweights kopen, deze zijn nl. grijs en ( alleen ) geschikt voor carbon velgen.

waar zijn deze te koop? ben nog op zoek naar een setje, maar kan ze niet vinden

http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Light ... 360040342/

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 12 apr 2010 22:30

fdegrove schreef:Hoi,

De Techstop versie remt vermoedelijk beter in de regen dan de gewone Roadstop versie ?

Ciao, ;)

Kan maar dat weet ik niet-- zoals gezegd heb ik ervaring met de techstop op mijn carbon Dura Ace wielen. De roadstop heb ik nog nooit geprobeerd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

colnago1
Forum-lid

Gebruikersavatar colnago1 12 apr 2010 22:41

col nago schreef:hallo Voske,

Klopt zijn inderdaad Kuiper wielen.
Heb er nog niet veel mee gereden door het aanhoudende slechte weer.
nu een paar honderd km mee gereden.
ervaringen:
wielen bollen goed. stijfheid ook prima. ik had wel wat problemen om de draadbanden die ik in eerste instantie had gekocht (ik dacht veloflex) er omheen te krijgen (rampzalig strak en zonder gebruik van een bandenlichter niet te doen).
heb toen toch maar besloten om er ultremo's op te leggen (ondanks dat de vorige ultremo serie slechte kwaliteit was).
de ultremo's gingen er dan wel weer vrij gemakkelijk op.

nog even iets dat ik moet uitzoeken is een kraakje dat ik hoor bij zwaar aanzetten en staand klimmen, maar dat kan ook nog iets anders zijn dan de wielen. als ik er achter ben laat ik wel weten wat het is.

Het kraakje zat niet in de wielen.
Na nogmaals goed smeren van alle delen van het crankstel, en tapen van een remkabelhulsje is het gekraak verdwenen.
je moet toch zelf trappen!

anaszi2.0
Forum-lid

anaszi2.0 12 apr 2010 23:23

rene1 schreef:
Stokie schreef:

waar zijn deze te koop? ben nog op zoek naar een setje, maar kan ze niet vinden

http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Light ... 360040342/

Heeft de paus deze gezegend?

stokie
Forum-lid

stokie 12 apr 2010 23:28

dank dank, ik zal eens een setje gaan proberen

voske
Forum-lid

voske 12 apr 2010 23:54

@col nago: bedankt voor de info, ik heb ondertussen ook een setje thuis staan, maar ik wacht nog op de fiets. Heb een S2 besteld, maar de levering laat op zich wachten. Misschien dat ze toch onder een RS gaan eindigen, heb namelijk ook nog wel getwijfeld tussen deze twee fietsen

rene1
Forum-lid

rene1 13 apr 2010 00:55

Heeft de paus deze gezegend?[/quote]

:D Ik ken ze eigenlijk alleen maar voor deze belachelijke prijs.
Ik heb de gele swisstops geprobeerd maar deze piepen als de neten. Ik heb de schoentjes met "toe in" gemonteerd, hielp niets.
Vervolgens de Koolstop voor carbon, deze piepen minder snel, alleen nog bij hard remmen maar 95 km Tecklenburg afgelopen weekend en de blokjes zijn voor zeker 60 % op.
Ik ga nu toch maar eens, goedkoop, kurk proberen.

Edit; beetje fout gequote maar de Paus opmerking is van Anaszi2.0

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 13 apr 2010 04:08

Hoi,
ik had wel wat problemen om de draadbanden die ik in eerste instantie had gekocht (ik dacht veloflex) er omheen te krijgen (rampzalig strak en zonder gebruik van een bandenlichter niet te doen).
Je kan beter geen bandenlichter gebruiken icm Veloflex bandjes vanwege het risico om de hiel definitief te beschadigen.
Mits wat geduld en handigheid leg je ze echt wel op.

@Rene1 :

De meeste remblokjes die kurk bevatten worden door Baradine gefabriceerd voor o.a. Mavic, Reynolds, BBB en noem maar op.
Als je een droogweer rijder bent kan ik je Corima aanraden voor je achterwiel, nooit lock-ups en zeer goede moduleerbaar. En vederlicht.
Zipp hebben ook kurkmengsel remblokjes, maarheb geen idee hoe die het doen op niet-Zippvelgen.

Ciao, ;)

rene1
Forum-lid

rene1 13 apr 2010 10:16

OK bedankt. Ik rijd alleen in de regen als ik pech heb...dus ik zal eens naar de Corima's zoeken.

Plaats reactie