Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 18 feb 2018 06:49

Mooie fiets, nu alleen nog 38mm wielen erin steken, dan is ie helemaal af! :like:

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 18 feb 2018 09:04

scottpch schreef: 18 feb 2018 06:49 Mooie fiets, nu alleen nog 38mm wielen erin steken, dan is ie helemaal af! :like:
Zeker mooi, maar 45 mm is nog mooier ;)
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 18 feb 2018 11:21

Ziet er prima uit :like: . Ik zou voor 40mm velgen gaan :mrgreen: .
Campagnolo Ultra Dork

Ritsuke
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Ritsuke 20 feb 2018 09:38

Fiets ziet er zeer mooi uit! Hoge(re) velgen zouden het inderdaad nog nét iets mooier maken maar hoe dan ook, leuk exemplaar!

roeieber
Forum-lid

roeieber 20 feb 2018 13:03

Ik heb hogere velgen, maar die zijn al oud en nog 10sp, daar wil ik geen geld meer instoppen en gebruiken als winterset.
Nieuwe hoge wielen staan voor eind van het jaar/volgend jaar op het verlanglijstje. Tot die tijd is het idd behelpen....
I Am SpeCiAliZed

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 24 apr 2018 21:27

in geval hier alles in orde aan zou zijn, wat zou een schappelijke prijs zijn? ben nog steeds in twijfel...
zit een Ultegra 11-speed op die in zeer goede staat is.

Afbeelding

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 25 apr 2018 08:42

met 15-1700 Euro houdt het hierbij wel op frame is ok, groep ook rest niet echt geld waard.

RonP
Forum-lid

RonP 25 apr 2018 11:38

sharkman113 schreef: 25 apr 2018 08:42 met 15-1700 Euro houdt het hierbij wel op frame is ok, groep ook rest niet echt geld waard.
Lijkt me erg veel.
Het is een oud frame.

Cervelo is eigenlijk een beetje over en uit. Heb er een aantal gehad en het zijn fijne fietsen maar toen ik ging kijken voor een nieuwe ben ik bij een aantal dealers geweest en het aanbod is dramatisch.
Krijg het idee dat de doorverkoop zo matig is dat dealers er een minimale voorrraad op na willen houden.
Dit heeft ook z'n weerslag op de tweedehands markt. Er staan er redelijk veel te koop die gewoon niet verkocht worden.
Er staat bv een ongebruikte S3 van zo'n 1,5 jaar oud op MP voor 2200,- euro, en deze staat er al maanden op.

Ben bang dat het een beetje over is ket Cervelo.
Jammer.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 25 apr 2018 18:48

Het betreft een R5 en alhoewel het niet een heel recent frame is kan dit frame zich nog steeds met de huidige topframes meten.
En wat betreft over en uit, wellicht wel voor de grote aantallen en de hype (cervelo was een losse frame merk en die markt is zo goed als dood) maar de ze maken (zeker met de meest recente modellen ) behoorlijke stappen vooruit en hebben met de R5 disc (heb er zelf geen) gewoon één van de best rijdende disc fietsen in huis (vele malen beter rijdend dan wat doorgaans op het forum voorbij komt, Ze snappen dus kennelijk wel hoe je een echt goede fiets ontwerpt/in elkaar zet)

RonP
Forum-lid

RonP 26 apr 2018 21:12

Ik ben het er absoluut mee eens dat Cervelo goede fietsen maakt ( alhoewel bijvoorbeeld de S3 Disc recent niet geweldig uit een test kwam ).

Sharkman : Ik vraag me trouwens wel af waar jij je stelling dat de R5 Disc 1 van de beste disc fietsen is op dit moment op baseert.

Ik ben een Cervelo fan maar zoals ik al eerder meldde staan er bij de gemiddelde dealer 3 Cervelo's en natuurlijk heeft dat te maken met leveringsproblemen ( door met name Shimano onderdelen ) maar krijg door diverse gesprekken met dealers nou ook niet het idee dat men nog erg warm loopt voor het merk.

Sweezer : Als je in jouw regio voornamelijk Pinarello en Cervelo ziet dan is dat toch minimaal zeer apart te noemen, ik zie toch overal waar ik fiets meer Specialized, Giant, Cube, Bianchi, etc etc.....

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 26 apr 2018 21:57

Sharkman : Ik vraag me trouwens wel af waar jij je stelling dat de R5 Disc 1 van de beste disc fietsen is op dit moment op baseert.
Simpelweg door meerdere keren voldoende km op te maken (leenfiets) en te vergelijken met mijn eigen fietsen een een aantal andere "topmodellen" die ik recent heb mogen gebruiken (de Vias disc was overigens de minst goede van het geheel, de TCR isp disc kwam er heel dicht bij).

IK ken meerdere fietsenmakers die meer dan voldoende Cervelo's hebben staan en die zijn tevreden over de verkoop (als je ze niet neerzet verkoop je ze ook niet). Cervelo heeft voor dit jaar haar prijzen behoorlijk (naar beneden) aangepast en zover ik hoor zijn er geen leverproblemen (behalve met de Shimano disc shifters maar die had elk merk).

Overigens heeft elk merk goede en slechte producten in haar pakket en bij Cervelo is dat zonder meer het Hammerhead stuur (knalhard en onrijdbaar, dat maakte de S3 disc ook hard met een normaal stuur is het een prima fiets).

Goede nieuws is dat het aantal garantieklachten drastisch is teruggebracht en dat er een krachtige geldschieter (Pon) achter zit. Specialized (maar ook Cannondale) waren ooit op sterven na dood en hadden zonder een sterke geldschieter al lang niet meer bestaan (en goed of slecht je hebt ze wel nodig anders hebben anderen niets meer op af te kijken / kopiëren en dan wordt het wel heel saai.

RonP
Forum-lid

RonP 26 apr 2018 22:27

Sharkman : Duidelijk verhaal, als je deze fietsen allemaal gereden hebt dan heb je inderdaad een duidelijk beeld.

Ik heb door heel het land Cervelo dealers bezocht en zie vaak niet meer dan een stuk of 3 a 4 fietsen staan.
Misschien bezoek ik net niet degene met een grotere collectie, zou natuurlijk kunnen.
Over PON zijn de geluiden niet altijd even positief maar het is inderdaad een goede zaak dat er financieel gezien een goed bedrijf achter Cervelo zit nu.

Prijs is inderdaad naar beneden bijgesteld en dat is een goede zaak.
een R5 Disc DA DI2 kost toch nog steeds zo'n 9K euro en dat is niet veel minder dan de S-Works Tarmac Disc DA DI2.
Denk dat de prijzen van Cervelo nu inderdaad wel wat meer markt conform zijn na de herpositionering.

Squeezer : als ik 1 merk uit je lijstje mis dan ben ik niet meteen je woorden aan het verdraaien hoor ..... ;-)
Laatst gewijzigd door RonP op 26 apr 2018 22:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie