Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
synapse
- Forum-lid
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51
synapse
25 apr 2018 12:00
Pas op dat je het effect van nog bredere banden niet overschat.
Andere factoren (comfortabeler carbon frame, stijfheid van de voorvork en stuur bijvoorbeeld).
Ik heb dit frame met 25 mm banden en had hiervoor een Scott Solace (ook een comfortracer) met 28 mm banden.
Ik moet zeggen dat ik geen verschil in comfort merk.
Mijn fiets heeft dan wel die extra dempende zadelpen, dit i.t.t. de 7.0 uit het linkje, die doet natuurlijk ook wel iets voor de schokdemping.
Courir c'est mourir un peu
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
- Berichten: 16905
- Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43
Ernie C.
25 apr 2018 14:16
Eddy Merckx schreef: ↑25 apr 2018 11:19
Ik zie geen voordelen qua schijfremmen an sich, het enige dat me erin aantrekt is bredere banden kunnen steken.
Dan zou ik voor carbon zonder schijven gaan. Je hebt dan ook budget over voor je eerste upgrades. Ik weet ook niet of een S13 zadelpen comfortabeler is dan een S23 b.v. en zelfs met de duurste S15 hoef je niet ver over de 1500 euro te gaan als je de originele een beetje kunt verkopen (of neemt canyon hem terug?). Maar je kunt ook denken aan lichtere pedalen, leukere bidonhouders enz.
Campagnolo Ultra Dork
-
marsman
- Forum-lid
- Berichten: 2622
- Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
- Locatie: Midden NL
marsman
26 apr 2018 15:02
Ik krijg volgende week (als het goed is, want het is al een paar keer uitgesteld
) mijn Ultimate CF SLX. Wordt geleverd met een 36-52 crank en korte kooi Ultegra 8000 achterderrie. Heb tot nu toe altijd gereden met Force compact, waar ik thuis met 39-52 icm 11-23 rij en in de bergen met 34-50 icm 11-28. Ik wil de 36-52 een kans gaan geven, omdat ik het beu ben telkens te moeten sleutelen als ik richting Limburg of de Alpen ga. Lijkt me ideaal om alleen een cassette te hoeven vervangen.
Ik was benieuwd met welke cassette jullie rijden. Op de site van Shimano lees ik dat een 11-23 niet gaat passen op de korte kooi derrie van de 8000 serie. Dat gaat vanaf 11-25. Dat lijkt me onzin toch?? Ik wilde een 11-23 kopen voor de polder en een 11-30 voor het klimwerk. De 11-28 lijkt me in de Alpen i.c.m. de 36 voor mij als antiklimgeit net wat stief.
Iemand die rijdt met een 11-23? 11-28 te doen met een 36 voor in de Alpen?
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
estorino
- Forum-lid
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 09 apr 2009 14:36
estorino
26 apr 2018 15:11
11-30: 11-12-13-14-15-17-19-21-24-27-30
11-28: 11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28
het verschil zit hem alleen in de grootste 3 kransjes! Maw. alleen icm. binnenblad op de steilere beklimmingen.
Dwz. dat je op vlakke wegen totaal geen nadeel ondervindt van de 11-30
Dan rijd je namelijk OF buitenblad OF. binnenblad icm. de 14-15-17-19.
Ik zou dus absoluut voor 11-30 gaan ipv. 11-28.
Laatst gewijzigd door
estorino op 26 apr 2018 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
marsman
- Forum-lid
- Berichten: 2622
- Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
- Locatie: Midden NL
marsman
26 apr 2018 15:15
Had ik idd ook al gezien. Jij nog ervaringen met de 11-23?
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
estorino
- Forum-lid
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 09 apr 2009 14:36
estorino
26 apr 2018 15:27
marsman schreef: ↑26 apr 2018 15:15
Jij nog ervaringen met de 11-23?
Nee, wel met de Ultegra 12-25. Wat mij betreft de ideale 11-speed cassette voor op het vlakke: 12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-25
Canyon Ultimate CF SLX met R8000 52x36 met korte kooi, 12-25 EN 11-30, all you'll ever need!
Vette bak, welke kleur?
-
marsman
- Forum-lid
- Berichten: 2622
- Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
- Locatie: Midden NL
marsman
26 apr 2018 15:31
Jet Silver. kanniewachte.....
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
Kornuit
- Forum-lid HC
- Berichten: 5262
- Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53
Kornuit
27 apr 2018 08:37
marsman schreef: ↑26 apr 2018 15:31
Jet Silver. kanniewachte.....
Goede smaak. Fiets bevalt mij boven verwachting goed!
-
Kornuit
- Forum-lid HC
- Berichten: 5262
- Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53
Kornuit
27 apr 2018 08:40
estorino schreef: ↑26 apr 2018 15:11
11-30: 11-12-13-14-15-17-19-21-24-27-30
11-28: 11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28
het verschil zit hem alleen in de grootste 3 kransjes! Maw. alleen icm. binnenblad op de steilere beklimmingen.
Dwz. dat je op vlakke wegen totaal geen nadeel ondervindt van de 11-30
Dan rijd je namelijk OF buitenblad OF. binnenblad icm. de 14-15-17-19.
Ik zou dus absoluut voor 11-30 gaan ipv. 11-28.
Ik heb ook geprobeerd te rijden met 36-52 maar dat beviel mij niet goed. (Had de 36 er na de bergen opgelaten). Vooral in de zone rond 35kmh. Zat de ketting op het voorblad te schuin achter en als ik dan op het grote blad ging stond moest achter weer te ver naar links.
Voor mij is 34-39 wissel 5min werk en hoeft alleen voor de Alpen. Voor Limburg gebruik ik 39 icm 11-28.
-
fabianfondriest
- Forum-lid
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 25 nov 2014 15:47
fabianfondriest
27 apr 2018 19:52
Hallo,
Ik heb sinds 2 weken een probleem met accu di2 van een aeroad cf slx, waarvan de accu zich in schuine buis boven BB bevindt. Accu volledig opgeladen, maar na zeer korte tijd weer op 20%, af te lezen via D-fly. Hiervoor nooit problemen gehad en kon maanden met 1 accu lading doen. Om bij accu te komen is het noodzakelijk de BB te verwijderen of heb ik dit mis? Herkend iemand zich in dit problem? Is de BB van een Aeroad zelf te verwijderen en dus weer te plaatsen of is dit meer klus voor FM of zelfs Canyon?
Ik hoor het graag, BVD
-
fietsslak
- Forum-lid
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 16 jun 2016 13:21
fietsslak
27 apr 2018 21:57
Hopelijk is iemand me voor geweest, maar: heeft iemand ooit een 4iiii left only op een Endurace CF gemonteerd?
Ik had een Pioneer, maar die liep helaas tegen de liggende achtervork.
Om nou weer een leuk bedrag weg te gooien is ook zo wat...
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
-
Lion1979
- Forum-lid
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15
Lion1979
27 apr 2018 22:28
marsman schreef: ↑26 apr 2018 15:02
Ik krijg volgende week (als het goed is, want het is al een paar keer uitgesteld
) mijn Ultimate CF SLX. Wordt geleverd met een 36-52 crank en korte kooi Ultegra 8000 achterderrie. Heb tot nu toe altijd gereden met Force compact, waar ik thuis met 39-52 icm 11-23 rij en in de bergen met 34-50 icm 11-28. Ik wil de 36-52 een kans gaan geven, omdat ik het beu ben telkens te moeten sleutelen als ik richting Limburg of de Alpen ga. Lijkt me ideaal om alleen een cassette te hoeven vervangen.
Ik was benieuwd met welke cassette jullie rijden. Op de site van Shimano lees ik dat een 11-23 niet gaat passen op de korte kooi derrie van de 8000 serie. Dat gaat vanaf 11-25. Dat lijkt me onzin toch?? Ik wilde een 11-23 kopen voor de polder en een 11-30 voor het klimwerk. De 11-28 lijkt me in de Alpen i.c.m. de 36 voor mij als antiklimgeit net wat stief.
Iemand die rijdt met een 11-23? 11-28 te doen met een 36 voor in de Alpen?
Heb 2 jaar geleden het "Alpenbrevet" gereden in Zwitserland met een 36 voor en een 11-28 achter. Ook de Alpe d'huez, telegraph, Galibier en de Mont Ventoux ook nog even meegepakt in dezelfde vakantie en overal boven gekomen zonder problemen. Terwijl ik met mijn 86 kilo geen lichtgewicht ben.
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)