Ik ben op zoek naar een fietsendrager die ik op de achterklep van een Volvo V40 kan monteren (de trekhaak is al 'bezet' door een vouwwagen...)
Ik heb deze: Rose Xtreme Bike Carrier FT 3 in de Rose folder gezien en ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft. Er moeten 2 crosshybrides op. Thule heeft een vergelijkbaar systeem, maar geen vergelijkbare prijs...
fietsendrager zonder trekhaak....
Bij moderne vouwwagens kun je inderdaad imperiaal systemen krijgen. Wij hebben echter een oudje waar dat niet op zit.
De kinderfietsen kunnen wel plat op de kar, maar dan houdt het op.
De kinderfietsen kunnen wel plat op de kar, maar dan houdt het op.
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Wat dacht je van ee koppeling op de dissel?
ik heb zo'n eenvoudige triangeldrager (15 euro bij de kijkshop) die ik standaard in mijn kofferbak heb liggen. Werkt prima. bij Futurumshop verkopen ze een soort van adapter (kogel op een paaltje) die je op de dissel kan monteren. kan daar de drager weer op. Als je een beetje kan lassen maak je het zo zelf.
Dit jaar gaat mijn fiets op die manier mee en niet in de caravan.
ik heb zo'n eenvoudige triangeldrager (15 euro bij de kijkshop) die ik standaard in mijn kofferbak heb liggen. Werkt prima. bij Futurumshop verkopen ze een soort van adapter (kogel op een paaltje) die je op de dissel kan monteren. kan daar de drager weer op. Als je een beetje kan lassen maak je het zo zelf.
Dit jaar gaat mijn fiets op die manier mee en niet in de caravan.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Een drager op de dissel zou alleen gaan als ik geen bochten hoef te maken
De 'keuken' staat op de dissel waardoor op de dissel geen plek meer is om fietsen te monteren. Op zich is het wel de mooiste oplossing, maar helaas niet mogelijk bij onze kar..
De 'keuken' staat op de dissel waardoor op de dissel geen plek meer is om fietsen te monteren. Op zich is het wel de mooiste oplossing, maar helaas niet mogelijk bij onze kar..
Groet,
Eric
Eric
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Tja, dat is jammer.
Ik heb een soortgelijke drager gehad en moet zeggen, het werkt wel maar ideaal is het niet. (beetje wiebelig) en als je auto schoner dan schoon is heb je ook geen last van krassen... maar als dat niet zo is.... Daarbij als je 'm op een stationcar monteert bestaat de kans dat je achterwisser blokkeert. hoeft ook geen probleem te zijn, maar kan heel irritant worden.
Heeft zo'n V40 geen dakdragers standaard? of is je dak ook al bezet? want dan blijft er denk ik niets anders over dan inderdaad zo'n spanbanddrager. Voordeel is wel dat als je een aanhangertje hebt, je, geen zorgen hoeft te maken over de zichtbaarheid van je kentekenplaat en achterlichten
Ik heb een soortgelijke drager gehad en moet zeggen, het werkt wel maar ideaal is het niet. (beetje wiebelig) en als je auto schoner dan schoon is heb je ook geen last van krassen... maar als dat niet zo is.... Daarbij als je 'm op een stationcar monteert bestaat de kans dat je achterwisser blokkeert. hoeft ook geen probleem te zijn, maar kan heel irritant worden.
Heeft zo'n V40 geen dakdragers standaard? of is je dak ook al bezet? want dan blijft er denk ik niets anders over dan inderdaad zo'n spanbanddrager. Voordeel is wel dat als je een aanhangertje hebt, je, geen zorgen hoeft te maken over de zichtbaarheid van je kentekenplaat en achterlichten
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
-
- Forum-lid HC
Kijk ook even of het wel mogelijk is wat jij wilt. Of wat ook niet onbelangrijk is, of het wel mag. Je gaat namelijk de auto aan de achterkant verlengen boven de dissel. Wat gebeurt er op een vluchtheuvel? kan best zijn dat dan je fiets erg dicht in de buurt van je daar gemonteerde keuken komt.
Verder over een soortgelijke drager. Ik had er een van de halfords, en buiten de mogelijke krassen in de auto vond ik hem wel erg praktisch. fietsen stonden op een gootje en zaten met een klem vast, nooit het idee gehad dat het niet goed zat of zou kunnen losgaan
Verder over een soortgelijke drager. Ik had er een van de halfords, en buiten de mogelijke krassen in de auto vond ik hem wel erg praktisch. fietsen stonden op een gootje en zaten met een klem vast, nooit het idee gehad dat het niet goed zat of zou kunnen losgaan
Over dat verlengen heb je wel een punt.... Beetje lullig als je over een hobbel rijdt en de fietsen door de lucht vliegen.
Ik zal ook een bij Halfords gaan kijken. En die krasjes, tja, had het maar geen auto moeten worden...
Ik zal ook een bij Halfords gaan kijken. En die krasjes, tja, had het maar geen auto moeten worden...
Groet,
Eric
Eric