Tubeless
Volgens mij zijn de Mavic Yksion Pro UST gefabriceerd door Hutchinson met het 11Storm compound.
https://www.bicyclerollingresistance.co ... o-ust-2018
De oude Hutchinson Fusion 5 Performance en All Season vond ik ok. Niet meer dan dat. De Mavic Yksion Pro UST vind ik ook ok. Iets beter dan de oude Hutchinsons zonder 11Storm compound.
De Maxxis Padrone TR en Schwalbe Pro One blijven nog steeds mijn favoriete banden qua rijeigenschappen. De Maxxis Padrone TR beter voor de duurzaamheid. Maar ben ook wel benieuwd naar de Ere Research Tempus, mits de prijs nog een beetje daalt.
https://www.bicyclerollingresistance.co ... o-ust-2018
De oude Hutchinson Fusion 5 Performance en All Season vond ik ok. Niet meer dan dat. De Mavic Yksion Pro UST vind ik ook ok. Iets beter dan de oude Hutchinsons zonder 11Storm compound.
De Maxxis Padrone TR en Schwalbe Pro One blijven nog steeds mijn favoriete banden qua rijeigenschappen. De Maxxis Padrone TR beter voor de duurzaamheid. Maar ben ook wel benieuwd naar de Ere Research Tempus, mits de prijs nog een beetje daalt.
Ik noemde getallen voor 19mm wide rim (wat de cosmic pro carbon sl ust is)Orlok schreef: ↑25 apr 2018 19:11 Toch raar dat Mavic op hun site over de Yksion Pro UST band iets anders meldt n.l.:
Pressure Max
25mm: 7 bars - 101 PSI, 28mm: 6 bars - 87 PSI (on a 17mm wide rim)
foto's van de verpakking :
Laatst gewijzigd door DDX op 27 apr 2018 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat de band het wel aankan, maar de velg van die Mavic wielset niet. Daarom staan er bij de band en het wiel (Mavic Pro Carbon SL UST) andere waardes.
Overigens rijd ik zelf de Mavic Yksion Pro UST 28mm in non-Mavic velgen, maar die zijn 20mm intern. Maar daarin bollen ze perfect op 5 - 5,5 bar, maar wellicht vind Mavic dat aan de hoge kant.
Overigens rijd ik zelf de Mavic Yksion Pro UST 28mm in non-Mavic velgen, maar die zijn 20mm intern. Maar daarin bollen ze perfect op 5 - 5,5 bar, maar wellicht vind Mavic dat aan de hoge kant.
Ik moet zeggen dat de info op de verpakking van Mavic uitstekend is en dus toch overeen komt met die op de website n.l.:DDX schreef: ↑26 apr 2018 22:32Ik noemde getallen voor 17mm wide rim (wat de cosmic pro carbon sl ust is)Orlok schreef: ↑25 apr 2018 19:11 Toch raar dat Mavic op hun site over de Yksion Pro UST band iets anders meldt n.l.:
Pressure Max
25mm: 7 bars - 101 PSI, 28mm: 6 bars - 87 PSI (on a 17mm wide rim)
foto's van de verpakking :
Pressure Max
25mm: 7 bars - 101 PSI, (on a 17mm wide rim)
Alleen staat op de website niet vermeldt bij 19mm wide rim want die zou dan zijn:
25mm: 6 bars - 87 PSI. (on a 19mm wide rim)
Btw., de verpakking komt overeen met die van Hutchinson.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Misschien ooit al een gesteld maar kan er niks over vinden;
Ik wil een nieuwe Pro One monteren en gebruik een compressor om de band in de velg te lagen ploppen. Achter geen enkel probleem maar de voorband wil niet uitzetten. De lucht loopt er gewoon langs...
Heb de band ook al met biba gemonteerd om hem aan een kant op de velg te laten liggen zonder resultaat. Haal de ventielkern eruit dus aan de druk (10bar) zou het niet moeten liggen.
Heb de hiel en velg ingesmeerd met het schwalbe montage goedje wat de boel glad maakt maar dat mocht ook niet baten.
Rij al jaren zonder problemen tubeless op alle fiets maar dit nog nooit meegemaakt...
Iemand nog tips?
Ik wil een nieuwe Pro One monteren en gebruik een compressor om de band in de velg te lagen ploppen. Achter geen enkel probleem maar de voorband wil niet uitzetten. De lucht loopt er gewoon langs...
Heb de band ook al met biba gemonteerd om hem aan een kant op de velg te laten liggen zonder resultaat. Haal de ventielkern eruit dus aan de druk (10bar) zou het niet moeten liggen.
Heb de hiel en velg ingesmeerd met het schwalbe montage goedje wat de boel glad maakt maar dat mocht ook niet baten.
Rij al jaren zonder problemen tubeless op alle fiets maar dit nog nooit meegemaakt...
Iemand nog tips?
Joopi, helaas geen tape in huis. Er zitten twee lagen op de velg waarmee het eerder goed ging.
Dinsdag maar even naar de lbs. Voor de training van morgen de andere set wielen en remblokken maar even erop. Heb ook geen luchtdichte biba meer in huis.
Dinsdag maar even naar de lbs. Voor de training van morgen de andere set wielen en remblokken maar even erop. Heb ook geen luchtdichte biba meer in huis.
-
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
Tip is om de band helemaal met binnenband te monteren en tot 8-9 bar op te pompen, waardoor de buitenband in de velgranden plopt. Binnenband eruit halen en daarna de buitenband alsnog tubeless monteren. Ik kan niet goed afleiden uit je tekst of je deze hele procedure heb doorlopen.bjorn1979 schreef: ↑29 apr 2018 20:01 Misschien ooit al een gesteld maar kan er niks over vinden;
Ik wil een nieuwe Pro One monteren en gebruik een compressor om de band in de velg te lagen ploppen. Achter geen enkel probleem maar de voorband wil niet uitzetten. De lucht loopt er gewoon langs...
Iemand nog tips?
Tweede tip is om een nieuwe band uitgepakt op de grond of op de werkbank een paar nachten te laten vormen, liefst in een warme ruimte. De band heeft dan minder knikken en vervormingen van de verpakking en het monteren verloopt heel wat makkelijker.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Of een uurtje op de verwarming leggen, zodat het bandje lekker soepel wordt.
Hoewel het velgtape eerste verdachte is hier; 1 minuscuul lekje en je krijgt hem nooit opgepompt.
Hoewel het velgtape eerste verdachte is hier; 1 minuscuul lekje en je krijgt hem nooit opgepompt.
Ik had dit ook met een Maxxis Padrone TR. Alles geprobeerd maar het lukte niet. Alleen na 3 lagen velgtape ging het uiteindelijk.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein