Marmotte 2018
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 01 mei 2018 09:17
Zoiets Ik ben een langzame daler & omdat mijn vader een langzamere klimmer is hebben we beneden even afgesproken. Rustig een reep naar binnen gewerkt, jasjes e.d. uit gedaan en toen gaan rijden Was toch geneutraliseerd
Afdaling Glandon is 30-35 minuten voor de redelijk vlotte dalers. Maar dat is alleen het afdalen zelf. De neutralisatie is inclusief de bevoorrading. Dus de tijd die je hier doorbrengt komt daar nog bij. Als je hier nog lang blijft staan en je bent niet zo'n goede daler kom je aan 40-50 minuten. Maar het kan zeker een stuk sneller.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Het is net geen 20 km, 30 minuten is al erg langzaam. Als je nog langzamer daalt dan heb je er gewoon niets te zoeken en ben je een gevaar voor jezelf en je omgeving. Nog al wiedes dat er mensen vallen door klapbanden en carbon velgen smelten...
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 01 mei 2018 09:17
Dit is wel heel zwart wit, dit ligt toch echt aan de omstandigheden (vorig jaar bijzonder koud & mistig op de top -> eerste kilometers afdaling. Dus ook nat wegdek).amclassic-fan schreef: ↑01 mei 2018 18:50 Het is net geen 20 km, 30 minuten is al erg langzaam. Als je nog langzamer daalt dan heb je er gewoon niets te zoeken en ben je een gevaar voor jezelf en je omgeving. Nog al wiedes dat er mensen vallen door klapbanden en carbon velgen smelten...
Ik deed er bijvoorbeeld 32:51 over, ik ben zeker geen goede daler maar gevaar voor mezelf en andere is ook onzin. Ik hou netjes mijn lijn en rem niet abrupt e.d.
Maar goed, moet ook bekennen dat ik dit jaar heel wat beter daal (kwestie van doen ook denk ik) maar om nu een gevaar voor mezelf / andere genoemd te worden gaat me wat ver in deze
Ondanks dat ik zelf een snelle afdaler ben... wat een onzin. Het gaat om je manier van afdalen, niet over gemiddelde snelheden. Maar misschien kun je een tabel opstellen met gemiddelde snelheden, in functie van lichaamsgewicht, waaronder je een klapband gaat krijgen? Zou wel handig zijn. Alles opgelost.amclassic-fan schreef: ↑01 mei 2018 18:50 Het is net geen 20 km, 30 minuten is al erg langzaam. Als je nog langzamer daalt dan heb je er gewoon niets te zoeken en ben je een gevaar voor jezelf en je omgeving. Nog al wiedes dat er mensen vallen door klapbanden en carbon velgen smelten...
-
- Forum-lid
- Berichten: 1242
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
20km bergaf in een half uur betekent een gemiddelde van 40km/u. Dat is nu toch echt niet bloedstollend snel of gevaarlijk te noemen. Op veel stukken is het moeilijker om 40 te rijden dan 60.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Dit topic gaat toch over een toertocht met 7000 man... niet over fietsen (dalen) in de Alpen in algemene zin?
40 km/u , als gemiddelde, is niet hard maar ok dat zal nog wel gaan qua rijgedrag.
Ga je echter nog trager naar beneden, dan kan dat alleen (dus op 1 manier) door veel bijremmen op de rechte stukken, en vierkant door de bochten te gaan. Juist met 7000 man om je heen, zijn dat gevaarlijke acties omdat ze niet verwacht worden.
De materiele risico's durf ik niet te zeggen.
40 km/u , als gemiddelde, is niet hard maar ok dat zal nog wel gaan qua rijgedrag.
Ga je echter nog trager naar beneden, dan kan dat alleen (dus op 1 manier) door veel bijremmen op de rechte stukken, en vierkant door de bochten te gaan. Juist met 7000 man om je heen, zijn dat gevaarlijke acties omdat ze niet verwacht worden.
De materiele risico's durf ik niet te zeggen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ontopic mensen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40122
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik vind het wel degelijk on topic.
Als je zo slecht daalt als in het voorbeeld van AMCF vraag ik mij ook af wat je in zo'n mensenmassa aan het doen bent? Ik weet dat ik als gewoon gemiddeld snelle daler rekening moet houden met de mensen die vierkant door de bocht gaan, maar ik heb ook wel situaties meegemaakt waarbij ik de remacties van anderen compleet verkeerd inschatte omdat er totaal geen reden was voor een vierkante bocht of halve noodstop.
Die vallen wat mij betreft in dezelfde categorie als de mensen die om 18.00 aan de voet van de Alpe staan te schelden tegen de organisatie dat ze niet meer omhoog mogen: onvoldoende getraind of voorbereid.
Less is bore