Gravel-racers
Gebruik mijn gravelfiets (wat officieel eigenlijk een crossfiets is, maar qua geometrie toch weer eerder een gravelfiets) overal voor. Wissel alleen regelmatig de bandjes tussen 28mm wegbandjes, 33mm gravelbandjes of 40mm met cross/licht-mtb profiel, en soms een voorbladDen Deze schreef: ↑23 apr 2018 09:43 Gravelbikes zijn de laatste tijd heel erg in trek.
Gebruiken jullie deze ook als wegfiets? Of eerder voor slechter weer/winterweer om er dan op uit te trekken?
Mijn huidige wegfiets is 5 jaar oud, kan dus nog wel even mee, maar mijn MTB gaat richting de 10 jaar en is enorm log.
Het echte modderploeteren laat ik nu aan mij voorbij gaan, maar ik fiets wel graag langs onze grindwegen en boswegen
===========================
Free your mind and your ass will follow
Free your mind and your ass will follow
Mijn Velobuild gravel fiets is bijna klaar.
De Challenge Gravel Grinder Race bandjes in 38mm vallen maar 36mm breed op 22c velgen.
De afstelling van derailleurs is ook probleemloos gegaan (DI2 is heerlijk )
Enige probleem waar ik momenteel mee zit, is de achterrem, de bevestiging is niet echt recht waardoor de rem naar buiten trekt. Dat wordt een paar uurtjes prutsen met vijl en schuurpapier (de verf heb ik er al af gehaald maar dat maakte weinig verschil)
Ik heb wel een 'frees' om de rempunten te vlakken maar die is niet geschikt voor flat-mount (SuperB TB-1940). Ik heb nog een mailtje naar SuperB gestuurd om te vragen of ze geen adapterkit verkopen (zoals Parktool ook heeft) maar nog geen antwoord.
De Challenge Gravel Grinder Race bandjes in 38mm vallen maar 36mm breed op 22c velgen.
De afstelling van derailleurs is ook probleemloos gegaan (DI2 is heerlijk )
Enige probleem waar ik momenteel mee zit, is de achterrem, de bevestiging is niet echt recht waardoor de rem naar buiten trekt. Dat wordt een paar uurtjes prutsen met vijl en schuurpapier (de verf heb ik er al af gehaald maar dat maakte weinig verschil)
Ik heb wel een 'frees' om de rempunten te vlakken maar die is niet geschikt voor flat-mount (SuperB TB-1940). Ik heb nog een mailtje naar SuperB gestuurd om te vragen of ze geen adapterkit verkopen (zoals Parktool ook heeft) maar nog geen antwoord.
Hij bevalt prima. Paar mooie tochten in het bos gemaakt en vandaag voor het eerst de MTB-trail in Leersum gedaan (!). Voor zo'n single track is-ie niet echt bedoeld, maar het was wel een hoop lol. 30km heen en 30km terug gefietst over de weg, en natuurlijk mis je dan wel af en toe wat versnellingen, maar wat maakt het uit? De lol is er niet minder om.
Voor iedereen met de Velobuild gravelbike, 2 vraagjes:
1. Hoe krijg je de punt van het zadel naar beneden. Als ik de voorste bout indraai, krijg ik de achterste er niet meer in.
2. Wat is de beste manier om de bevestiging van de remmen te vlakken, de Chinezen hebben er verf over gespoten. Ik heb ze gewoon licht opgeschuurd maar ze zijn natuurlijk niet mooi recht.
Ik weet dat Parktool hier een mooie tool voor heeft (maar 500€ gaat natuurlijk nergens over) maar kan het ook zonder.
De achterste heb ik min of meer in orde maar de voorste blijkt een stuk moeilijker om vrij rond te krijgen.
1. Hoe krijg je de punt van het zadel naar beneden. Als ik de voorste bout indraai, krijg ik de achterste er niet meer in.
2. Wat is de beste manier om de bevestiging van de remmen te vlakken, de Chinezen hebben er verf over gespoten. Ik heb ze gewoon licht opgeschuurd maar ze zijn natuurlijk niet mooi recht.
Ik weet dat Parktool hier een mooie tool voor heeft (maar 500€ gaat natuurlijk nergens over) maar kan het ook zonder.
De achterste heb ik min of meer in orde maar de voorste blijkt een stuk moeilijker om vrij rond te krijgen.
Vandaag door de 10.000km gegaan met de Velobuild Gravelbike.
Bevalt nogsteeds
27.5" wielen erin is ook wel lekker icm 2.1" bandjes als er wat meer los zand in de duinen ligt.
@TL@; ik had hier geen probleem mee met fizik zadel, niets speciaals gedaan.
Bevalt nogsteeds
27.5" wielen erin is ook wel lekker icm 2.1" bandjes als er wat meer los zand in de duinen ligt.
@TL@; ik had hier geen probleem mee met fizik zadel, niets speciaals gedaan.
Ik had Chris nog wel geadviseerd om de bevestigingspunten voor de callipers niet mee te lakken
Hoe heb ik het opgelost: stukje de bout er in draaien. Waardoor deel van lak los komt, bout er uit draaien, en losgekomen lak verwijderen, en handeling opnieuw uitvoeren. Na een keer of vijf was de lak zo goed als weg en kon ik de caliper bevestigen.
Zadel was bij mij geen probleem.
Hoe heb ik het opgelost: stukje de bout er in draaien. Waardoor deel van lak los komt, bout er uit draaien, en losgekomen lak verwijderen, en handeling opnieuw uitvoeren. Na een keer of vijf was de lak zo goed als weg en kon ik de caliper bevestigen.
Zadel was bij mij geen probleem.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0