Gravel-racers
Denk dat de keuze voor de pedalen vooral afhangt waar je hem het meest voor gebruikt.
Aangezien ik iemand ben die wel eens wat paadjes durft te nemen dan zou ik eerder opteren voor gewone spd's.
Meer op de weg en af en toe eens offroad, dan spd-sl.
Als je in een bos moet afstappen/door de modder ploeteren dan zal je meer functionaliteit hebben met de spd.
Met de spd-sl heb je weer meer raakvlak met je voeten, vind ik persoonlijk comfortabeler.
Aangezien ik iemand ben die wel eens wat paadjes durft te nemen dan zou ik eerder opteren voor gewone spd's.
Meer op de weg en af en toe eens offroad, dan spd-sl.
Als je in een bos moet afstappen/door de modder ploeteren dan zal je meer functionaliteit hebben met de spd.
Met de spd-sl heb je weer meer raakvlak met je voeten, vind ik persoonlijk comfortabeler.
Giant TCR 0 2013
Kona Rove LTD 2021
Kona Rove LTD 2021
-
- Forum-lid
Rij zelf met combi pedalen een kant spd een kant gewoon pedaal.
Bespaard me een fiets minder mee te nemen als ik op vakantie of weekend weg ben
De gravel racer een seguoia is echt alround te gebruiken
Bespaard me een fiets minder mee te nemen als ik op vakantie of weekend weg ben
De gravel racer een seguoia is echt alround te gebruiken
http://www.wiggle.nl/michelin-dynamic-c ... bike-tyre/
voor een 10tje kun je hem proberen en komt hij thuis gestuurd.
voor een 10tje kun je hem proberen en komt hij thuis gestuurd.
Ik heb Shimano PD-A600 SPD pedalen. Dus MTB-pedalen, maar wel in een lichte uitvoering en aan 1 kant te gebruiken. Ik vind het een mooie tussenvorm perfect voor weg+bospad afwisseling.
http://road.cc/content/review/16799-shi ... -spd-pedal
Inderdaad, ik gebruik deze ook. SPD-pedaal van Ultegra niveau. Zeer tevreden!knutmo schreef: ↑04 mei 2018 11:53 Ik heb Shimano PD-A600 SPD pedalen. Dus MTB-pedalen, maar wel in een lichte uitvoering en aan 1 kant te gebruiken. Ik vind het een mooie tussenvorm perfect voor weg+bospad afwisseling.
Vandaag nog wat verder aan de nieuwe gravel racer geprutst. Het zadel heb ik in orde gekregen, 2 langere bouten gebruikt (een zeskant vooraan zodat ik er met de steeksleutel aan kon, veel makkelijker)
Achteraan had het wel gegaan met de bijgeleverde bout maar dan zat hij niet helemaal ingedraaid in het gaatje en dat leek me niet ideaal:
Ik weet nu niet of het is doordat de bouten gewoon te kort waren of omdat de titanium rails van mijn SQlab zadel wat dikker zijn.
De achterrem is volledig in orde nu (denk ik), de fit is in orde.
Blijft enkel de voorrem nog, die krijg ik niet 100% goed. In het weekend nog eens aan prullen en dan hopelijk volgende week een eerste testrit. (en na de testrit, als alles goed is, het stuurlint nog)
Achteraan had het wel gegaan met de bijgeleverde bout maar dan zat hij niet helemaal ingedraaid in het gaatje en dat leek me niet ideaal:
Ik weet nu niet of het is doordat de bouten gewoon te kort waren of omdat de titanium rails van mijn SQlab zadel wat dikker zijn.
De achterrem is volledig in orde nu (denk ik), de fit is in orde.
Blijft enkel de voorrem nog, die krijg ik niet 100% goed. In het weekend nog eens aan prullen en dan hopelijk volgende week een eerste testrit. (en na de testrit, als alles goed is, het stuurlint nog)
welke banden zijn aan te raden voor als het wat glibberig ligt?
op mijn diverge liggen de trigger pro's.
deze zijn best fijn op gravel en droog weer.
Bij wat meer modder geraken deze erg rap "vol" en wordt het glijden.
zelf dcht ik aan e vittoria terreno mix?
welke gebruiken jullie?
op mijn diverge liggen de trigger pro's.
deze zijn best fijn op gravel en droog weer.
Bij wat meer modder geraken deze erg rap "vol" en wordt het glijden.
zelf dcht ik aan e vittoria terreno mix?
welke gebruiken jullie?
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)