Garmin Edge 1000
Ok, thanks, dan moet ik voortaan alerter zijn en zelf op start/stop drukken wanneer ik aan de kant ga staan pissen
Heb vandaag gehad dat hij zei dat ik niet meer op koers was terwijl ik wel nog juist zat.. Dan 2 km al kijken op het scherm gereden en plots zat ik volgens de garmin terug op koers..
Kun je dit oplossen door hem op de 1 of andere manier te laten herberekenen of kun je gewoon maar wachten?
Kun je dit oplossen door hem op de 1 of andere manier te laten herberekenen of kun je gewoon maar wachten?
Na (1 van de laatste) SW update, heb ik weer een verlichtingsprobleem: iedere keer als ik Garmin aanzet, staat ook verlichting aan. Kan deze ook niet via shortcut (naar beneden swipen scherm) uitzetten omdat daar verlichting al op volledig uit staat. Pas als ik eerst op plus druk kan ik vervolgens met 1x op min te drukken verlichting volledig uitzetten. Autoverlichting staat ook gewoon uit natuurlijk.
Geen big deal, maar vergeet het soms (als ik 'm niet in een wat donkere omgeving aanzet) en dan kost het onnodig batterij.
Geen big deal, maar vergeet het soms (als ik 'm niet in een wat donkere omgeving aanzet) en dan kost het onnodig batterij.
-
- Forum-lid HC
Toch blijft de 1000 soms vaag, bovenstaande probleem heb ik dan nooit gehad. Maar wel weer het volgende.
Wat ik steeds heb ik dat hij de dagafstand in mijlen aangeeft, maar de snelheid en gemiddelde gewoon in KM/h. Na het aanzetten altijd even weer op metrisch zetten.
Het blijft toch raar dat iedereen wel een (klein) probleem heeft en nog verschillend ook.
Wat ik steeds heb ik dat hij de dagafstand in mijlen aangeeft, maar de snelheid en gemiddelde gewoon in KM/h. Na het aanzetten altijd even weer op metrisch zetten.
Het blijft toch raar dat iedereen wel een (klein) probleem heeft en nog verschillend ook.
-
- Forum-lid
- Contact
Hierna nog even op miles zetten en weer terug naar metrisch, dan zou het wel onthouden blijven.
Marco
Meer mensen last van dat de garmin 1000 opeens geen gps signaal meer krijgt? Heb al gereset, eventueel glonass uit/aan gps/uit/aan allemaal zonder resultaat ik blijf de melding krijgen dat er geen satellieten gevonden kunnen worden.
Bianchi Sempre Pro, Merida Big Nine XT edition 2016
Ja! Had ik woensdagmiddag ook last van bij m'n Werk-Woon ritje
's morgens nog niets aan de hand. Ik heb m'n Edge 1000 al wel een keer volledig uit en weer ingeschakeld. Daarna nog niet weer getest.
Oh 1 ... en het stijgingspercentage-veld bleef de volledige rit op 2,8% hangen.
Oh 2 ... ik heb 1 a 2 weken geleden een geheugenkaartje bij moeten plaatsen omdat de nieuwe kaartupdate niet op de Edge 100 paste.
's morgens nog niets aan de hand. Ik heb m'n Edge 1000 al wel een keer volledig uit en weer ingeschakeld. Daarna nog niet weer getest.
Oh 1 ... en het stijgingspercentage-veld bleef de volledige rit op 2,8% hangen.
Oh 2 ... ik heb 1 a 2 weken geleden een geheugenkaartje bij moeten plaatsen omdat de nieuwe kaartupdate niet op de Edge 100 paste.
Keep On Harking !
Met de nieuwste kaarten update van Garmin heb ik nu een nieuwe Garmin OFM gebaseerde fietsmap, en heb ik ook zelf een OFM Benelux geïnstalleerd staan, recent geladen van
http://www.openfietsmap.nl/downloads/bnl_full
Heeft dit eigenlijk wel zin, en welke van de 2 draagt dan de voorkeur weg (en waarom) ?
Dirk
http://www.openfietsmap.nl/downloads/bnl_full
Heeft dit eigenlijk wel zin, en welke van de 2 draagt dan de voorkeur weg (en waarom) ?
Dirk